Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät pidä joulutortuista?

Vierailija
04.12.2021 |

Rasvaista, kylmää, mautonta sakaraa ja luumuhilloa. Luumuhilloa! Miksi kukaan söisi sitä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ei se pahaa ole, mutta ei erityisen hyvääkään. Mieluummin otan ne kalorit jostain muualta. Syön yleensä joulun aikaan yhden ja siihen se sitten jääkin.

Vierailija
2/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis kostea ja hieman suolainen niin ehkä pitäisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tykkää, just uunista tulleena, lämpimänä menee. Ja täytteeksi vaikka vadelmamarmeladia, ei koskaan luumua.

Vierailija
4/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Ei se pahaa ole, mutta ei erityisen hyvääkään. Mieluummin otan ne kalorit jostain muualta. Syön yleensä joulun aikaan yhden ja siihen se sitten jääkin.

Ai niin, en edes ajatellut kaloreita. Kai niissä jonkin verran on, koska se taikinahan on rasvaista. Lisäsyy olla syömättä. ap

Vierailija
5/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en tykkää, just uunista tulleena, lämpimänä menee. Ja täytteeksi vaikka vadelmamarmeladia, ei koskaan luumua.

Yäk.. tortut lämpimänä ovat yksi paras asia joulussa ja nimenomaan ja vain luumulla. Muu on huijausta..

Vierailija
6/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty voitaikina ja glögimarmeladi, on hyvää. En itsekään välitä luumuhillosta, saati lehtitaikinasta.

Vierailija
7/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä. Muutenkin suomalainen jouiuruoka on semmoista ettei maistu yhtään.

Vierailija
8/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt ennen, mutta nykyään ovat suunnilleen ainoa joululeivonnainen, joka kiinnostaa. Mutta niiden pitää olla oikeasta voitaikinasta, ei mitään kovetettua palmuöljyä tms. tököttiä. Tortuissa on tosi paljon laatueroja.

Vierailija
9/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, mautonta taikinaa ja pahaa kirpeää esanssi-luumumarmeladia. En syö ensimmäistäkään.

Vierailija
10/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaikina ja luumuhillo on se oikea ohje. Kyllä ovat hyviä.

Vierailija
11/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortut maistuu huonoilta. Aattelin kokeilla tänä vuonna tehdä version jossa kahden torttulevyn väliin asetetaan valkosuklaalevy.

Vierailija
12/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole herkkua, mutta menettelee. En erikoisemmin pidä voitaikinan mausta enkä luumuista, en inhoa, mutta en niitä itse koskaan tee. Otan jos tyrkytetään, lähinnä kohteliasuudesta, mutta mieluummin valitsen muuta. 

Vierailija
13/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulutorttuun ei kannata tehdä niitä sakaroita lainkaan.

Parasta tehdä vain niin, että levy kahtia ja reilusti hilloa.

Vaimolleni riittää teelusikallinen, minä haluan ruokalusikallisen, ettei tarvitse sitä taikinaa pelkästään syödä.

Luumuhillo on hyvä.

Vierailija
14/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulutorttu ei maistu mutta hakaristitortut maistuu.

Vierailija
15/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän joulutortuista sekä rouvan jouluisesta tortusta

Vierailija
16/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä välittänyt joulun leivonnaisista mutta meni pitkälle aikuisuuteen asti, ennenkuin uskalsin sanoa torttuja ja pipareita tarjotessa "ei kiitos, en oikein välitä".

Ihmeellistä, kuinka tunteita herättävää 😁

Nyt omalla perheellä on jouluisin tapana tehdä aina joku ihan uusi herkku, mitä ei ole aiemmin ollut.

Vierailija
17/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vastapaistettuna kun ovat lämpimiä ja luumuhillon voi korvata jollain muulla.

Luumuhillolla on myös funktionaalinen tarkoitus jouluruuan päälle, auttaa ruuansulatuksessa.

Vierailija
18/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees kunhan on täytteenä ihan mitä tahansa muuta kuin sitä kamalaa luumuhilloa. En voi sietää sitä.

Vierailija
19/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän joulutortuista sekä rouvan jouluisesta tortusta

Onko pukki ruiskuttanut siihen valkoista ainetta ennenkuin käyt sen kimppuun?

Vierailija
20/20 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sarjaa kuin muutkin suomalaiset jouluruuat: köyhän kansan vähäisistä tarpeista kokoon raapimat "herkut". Eihän ne nykyaikana mitään parhaita ole vaan surkeita. Oisko jo aika uusia näitä ruokaperinteitä eikä ikuisesti sitä lanttulaatikkoa pyhitetä? Muualla maailmassa lantut on eläinten rehua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän