Perhana näitä nykyajan lapsia.
Tulin töistä kotiin niin eteisessä kengät, reput, takit, ulkohousut, pipot ja hanskat pitkin poikin. Pojalla siis kaksi kaveria kylässä. Toinen oli juuri lähdössä kotiin. Siinä sit metsästin haiseviem märkien vaatteiden seasta tämän lähtijän omia kun itse ei löytänyt. Käskin pojan ja toisen kaverin siivoamaan kamansa paikalleen ja kuivumaan. Omani toimi mutta kaveri intti vastaan ettei halua.
Hetken päästä menivät ulos ja sisälle tullessa muistuttelin käsien pesusta, sama itkuvirsi kaverilta jatkui. Lopuksi ärähdin ja ohjasin kaverin vessaan ja käskin pestä käsiään.
Olohuonekin sekaisin kippoja, kuppeja jne. Kaverit eivät suostuneet korjaamaan jälkensä.
Huoh että sellainen kotiintulo.
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:30"]Tulin töistä kotiin niin eteisessä kengät, reput, takit, ulkohousut, pipot ja hanskat pitkin poikin. Pojalla siis kaksi kaveria kylässä. Toinen oli juuri lähdössä kotiin. Siinä sit metsästin haiseviem märkien vaatteiden seasta tämän lähtijän omia kun itse ei löytänyt. Käskin pojan ja toisen kaverin siivoamaan kamansa paikalleen ja kuivumaan. Omani toimi mutta kaveri intti vastaan ettei halua.
Hetken päästä menivät ulos ja sisälle tullessa muistuttelin käsien pesusta, sama itkuvirsi kaverilta jatkui. Lopuksi ärähdin ja ohjasin kaverin vessaan ja käskin pestä käsiään.
Olohuonekin sekaisin kippoja, kuppeja jne. Kaverit eivät suostuneet korjaamaan jälkensä.
Huoh että sellainen kotiintulo.
[/quote]
Millaisia lapsesi ja hänen kaverinsa sitten olivat entisaikoina?
Muistetaanpa yksi asia aina nuorempaa sukupolvea haukkuessa (koskee myös meitä edeltäviä sukupolvia) Jokainen uusi sukupolvi on aina, ihan aina, edellisten kasvattama. Että jos syyllistä perseilyyn etsitään, niin mennäänpä äitien ja mummojen kanssa käsi kädessä peilin eteen. Otetaan ne isit ja ukit kans, kun kohta joku tähän kuitenkin tarttuu...
Aijai. Kyllähän meidän kullannuput, mutta nuo muiden kakarat....
"voi näitä nykyajan lapsia/nuoria" on varmasti ikivanha sanonta.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:38"]Pojat on poikia :D
[/quote] jos tyttö käyttäytyy samalla tavalla, ei sanota että tytöt on tyttöjä
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:38"]
Pojat on poikia :D
Voi helvata, että inhoan tuota sanontaa!(anteeksi) Ketuttaa, kun pojat on poikia niin eihän niiden nyt tarvitse olla niinkuin muut!!!!!
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:38"]
Pojat on poikia :D
Voi helvata, että inhoan tuota sanontaa!(anteeksi) Ketuttaa, kun pojat on poikia niin eihän niiden nyt tarvitse olla niinkuin muut!!!!!
[/quote]
Samaa mieltä mutta vahinkoalapeukku :D
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:38"]Muistetaanpa yksi asia aina nuorempaa sukupolvea haukkuessa (koskee myös meitä edeltäviä sukupolvia) Jokainen uusi sukupolvi on aina, ihan aina, edellisten kasvattama. Että jos syyllistä perseilyyn etsitään, niin mennäänpä äitien ja mummojen kanssa käsi kädessä peilin eteen. Otetaan ne isit ja ukit kans, kun kohta joku tähän kuitenkin tarttuu...
[/quote]
Minä muistan hyvin, että kun olin lapsi 80- luvulla, niin omille saati kavereiden vanhemmille ei tasan käyty jurputtamaan kuvatulla tavalla. Ok, kotona oli jotain kiukuttelutapauksia, mutta niistä seurasi niin takuuvarmasti rankkua, että harvinaiseksi jäivät. Mun mielestä tämä jurputtaminen johtuu siitä, että entistä useampi vanhempi menee siitä mistä aita on matalin, eli myötäilee lapsia lyhyen tähtäimen helppouden vuoksi, eikä mieti sen kasvatuksellista vaikutusta pitemmällä tähtäimellä.
Toivon etten saa poikalapsia. Juuri tuon takia. Me ei kyllä pienenä oltu noin ajattelemattomia, mutta se ilmeisesti johtuu sukupuolesta -_-
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 17:38"]Muistetaanpa yksi asia aina nuorempaa sukupolvea haukkuessa (koskee myös meitä edeltäviä sukupolvia) Jokainen uusi sukupolvi on aina, ihan aina, edellisten kasvattama. Että jos syyllistä perseilyyn etsitään, niin mennäänpä äitien ja mummojen kanssa käsi kädessä peilin eteen. Otetaan ne isit ja ukit kans, kun kohta joku tähän kuitenkin tarttuu... [/quote] Minä muistan hyvin, että kun olin lapsi 80- luvulla, niin omille saati kavereiden vanhemmille ei tasan käyty jurputtamaan kuvatulla tavalla. Ok, kotona oli jotain kiukuttelutapauksia, mutta niistä seurasi niin takuuvarmasti rankkua, että harvinaiseksi jäivät. Mun mielestä tämä jurputtaminen johtuu siitä, että entistä useampi vanhempi menee siitä mistä aita on matalin, eli myötäilee lapsia lyhyen tähtäimen helppouden vuoksi, eikä mieti sen kasvatuksellista vaikutusta pitemmällä tähtäimellä.
[/quote]
Joo, mutta sun vanhemmat eivät taatusti kiukuttelleet senkään vertaan aikanaan jne... Tää on niin vakio kamaa, että nykyäjän se ja tää yms on AINA pahempaa kuin silloin ennen. Sellasta tää elämä on, pahenee.
No aina sitä ollaan päivitelty uusia sukupolvia, mutta se on tosiasia, että ei esim 80- ja 90-luvulla kukaan uskaltanut urputtaa kaverin vanhemmille (omille kyllä). Ne pahimmat "koviksetkin" kyllä korjasi jälkensä vierailla -jos aikuinen käski. Kotona sitten eri juttu. Siitä en tiedä oliko se hyvä vai huono juttu oikeastaan, koska pelonhan aikaansaamaa toimintaa se oli. Ei siis voinut tietää, miten toisen vanhempi käyttäytyi, tuliko tukkapöllyä, hirveä huuto, kielto liikkua kaverin kanssa jne. Mutta erilaista aikaa se kyllä oli.
Silti totta kai on huonoa käytöstä olla korjaamatta jälkiänsä pyydettäessä, varsinkin kun on vieras ihminen kyseessä. Sotkea lapset on kyllä osanneet ennenkin ihan lahjakkaasti.
Ei oo isä ollut pitämässä kuria, nykyään kun on pelkkiä YH naisia ja alistettuja miehiä.
70-80 luvun lapset käyttäytyi hyvin, mutta niiden lapset käyttäytyy päin vittua. Että jossain on mennyt kasarikersojen kasvatus perseelleen kun omiaan ei osaa kasvattaa
Mun puolesta koko kadun poikien kamat saa olla lattialla. Oon onnellinen, kun ujo poikani on saanut kavereita.
Minun tuttavani lapsilla oli myös ns. hankalia kavereita. Tullessaan vierailulle marssivat mm. omin lupinensa ulko-ovesta sisään, jos ovi ei ollut lukossa ja saattoivat hakea omin päin jääkaapista jotain ruokaa ja rojahtaa sohvalle pitkin pituuttaan makoilemaan.
Eikö ole jo aika härskiä käytöstä? Taisivat ilmeisesti luulla asuvansa siellä, vaikka asia ei todellakaan ollut niin.
Culing vanhempien tulosta. Tenava oppii olemaan perheen pomo ja siitä kärsii muutkin.
Kaikille ei ehkä soisi raskautta kyllä...