Mies ei suostu joulukyläilemään vanhempieni luona
Vaan haluaa jouluksi mennä omien vanhempiensa tykö 220 kilometrin päähän. Minä taas haluaisin tyttäreni kanssa mennä mummolaan. Mies ei tunnu ymmärtävän, että varmasti lapsellenikin mummola on jouluna tärkeä paikka. En ymmärrä, että miksi hän ei voi laittaa minua ja lasta etusijalle kun on sentään joulu. Huoh 😩
Kommentit (35)
AP, miksi sinä et laita miehen toiveita omien toiveidesi edelle?
Vierailija kirjoitti:
AP, miksi sinä et laita miehen toiveita omien toiveidesi edelle?
Oletko joskus nähnyt naista joka olisi epäitsekäs kun miehestä on kyse? Aivan, en minäkään.
Me kokoonnutaan yhdessä molempien sukujen vanhemmat ja isovanhemmat mukaan lukien ja vietetään rattoisaa joulujuhlat yhdessä.
Ompas meillä sitten ongelmatonta jouluna kun me saadaan ihan kaksin viettää joulua omassa kodissamme. Miehen äiti on enää elossa ja lähtee täysihoitoon kylpylään joulua viettämään. Ihanaa hänelle että haluaa nauttia tuollaisestakin vaihtoehdosta. Meille on oma joulu ollut tärkein koko ikämme eikä muut määrää tai muiden pillin mukaan hypitä. Kyllä sitä sukulaisia sitten tavataan muulloin ihan riittämiin mutta ei me mitään sukukokouksia jouluna tarvita. Joulu on meidän kahdenkeskistä aikaa kun olemme lapsettomia.
En ymmärrä miksi lapsiperheissä riidellään että pitää pakottaa se puoliso omille vanhemmilleen niin ettei pysty siellä vain lapsien kanssa käymään. Onko se jotenkin epäonnistumisen merkki jos puoliso ei ole joka paikassa mukana liimattuna persnahkaan.
Minä en mene enää joulukyläilemään anoppilaan. Mulla oli siellä erikoinen rooli vuodesta toiseen. En saanut tehdä mitään ruokaa enkä jälkkäriä, vaikka olen hyvä laittamaan ruokaa. Vain anopin tyttäret saivat kokata, ja minun piti ihastella ja kuunnella anopin ylistystä tyttäristään, ja heidän tekemistään (mauttomista) pöperöistä. "Ylenin" jossain vaiheessa siten, että sain tuoda koristeltuja pipareita. :D
Sain osallistua lastenlasten jälkien siivoamiseen ja pöydän siivoamiseen. Eli roippeet roskiin, tiskikoneen täyttöä ja käsintiskausta, kun muut nauttivat viiniä. Olin jonkinlainen piika siellä, vielä silloinkin kun meille tuli omia lapsia. Lisäksi minulle kuului anopin mielentilan hoitaminen, kuuntelin miten muut olivat häntä tänä jouluna kaltoinkohdelleet, naapurilta ei tullut korttia varmasti silkkaa ilkeyttä, kaikki häntä kiusaa.
Lopetin vierailut, se oli aluksi heille kova pala, koska kulissit rikkoutuivat. Mies käyttää lapsia vanhemmilaan jouluisin, enkä minä mene mukaan. Sen sijaan nautin hyvänmakuisesta jouluruuasta, ja nautin vielä vähän enemmän kun tiedän lasten kehuvan mua myös anopin joulupöydässä. Nuorin oli yhtenä vuonna sanonut suoraan, että äidit ruuat on parempia kuin mummun, ja mummo oli melkein ruvennut itkemään. Anoppi kysyi miehen välityksellä joulun jälkeen reseptejä ruokiini, annoin väärät. :D Sori vaan, jos en kelpaa paikalle omana itsenäni, ei kelpaa mun ruuatkaan näin hienolle porukalle.
Pointti oli, että on olemassa jokin syy, miksi sun mies ei lähde anoppilaan. Ehkä häntäkin kiusataan, syrjitään tai jätetään ulos jollain tavalla.
Luojan kiitos ei tartte miettiä tuollaisia, ollaan ukon kanssa omissa osoitteissamme tai jomman kumman luona, tehdään kinkku ja ostetaan laatikot tai tilataan pizzaa, nepalilaista tai mitä mieleen juolahtaa. Ei tulis mieleenkään pilata joulua jollain sukulaisilla.
Miehelle tietysti sen perhe on tärkeämpi kuin sun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään suostu olemaan yötä miehen vanhempien luona, vaikka mukavia ihmisiä ovat.
Eikö voi yhtä yötä olla ilman kullin lutkutusta?
Mitähän oikein mahdat tarkoittaa? Jos tekee mieli niin kyllä sitä voi appivanhempienkin luona touhuta, ei se ole este. Ainakin me olemme omassa makuuhuoneessa heidän luonaan joten tuskin ovat edes kuulleet touhujamme ja vaikka kuulisivat, mitä sitten? Avioparin kun kuuluu tehdä vähän muutakin keskenään kuin tiskata astioita...
NORMAALISSA perheessä nää jaetaan fiftyfifty ja kaikki ymmärtävät. Miksi menit sen idiootin kanssa yksiin??? Ja tänne tulet valittamaan? Mulla ja miehellä on 4 lasta ja kaikilla perheet. IKINÄ ei ole tullut vaikeuksia missään joulu- tai juhannus- tai muissa järjestelyissä vaan kaikesta sovitaan! Hitto, mistä jutuista aikuiset tekevät elämäänsä tahallaan ONGELMIA! Hävetkää!!!
Vierailija kirjoitti:
Miehelle tietysti sen perhe on tärkeämpi kuin sun.
Sitten se on v...n huono mies! Vaihtoon!
Minä ja mieheni olemme olleet yhdessä 16 joulua, joista saman katon alla ehkä 4. Minä olen oman perheen kanssa, hän äitinsä.
Joulu on meille kummallekin jokseenkin yhdentekevä, ja näin kummankin sukulaiset saavat hyvän mielen.
Ap:n tapauksessa menisin tietysti lapsen kanssa mummolaan, lapsen ja isovanhempien takia, ja mies tietysti menisi omien vanhempiensa luokse. Ulkopuoliseksihan se miesparka olonsa ap:n vanhemmilla tuntisi, katsellessaan toisen miehen lapsen jouluiloa.
Me halusimme alusta asti luoda omat jouluperinteet. Ihanat joulut oman perheen kesken. Ei riitoja. Olisihan molempien vanhemmat saaneet tulla meille, mutta matkaa yli 400 km, ja vanhoja ihmisiä. Mummoloissa käytiin muina pyhinä ja lomilla.
Miksi miehen pitäisi pilata joulunsa sinun ja käenpojan kanssa?
Jos molempien vanhemmat elää silloin on kaksi mummolaa!Jos ette mahdu saman aikaan saman katon alle eli ette heitä voineet koko sakkia kutsua kotiinne?Miksi ette te joka toinen joulu toisen vanhemilla ja joka toinen joulu toisen vahemilla? Useimmat ratkasevat asian niin: Ei menen kummankaan vanhempien luokse valmisiin pöytiin passattavaksi,joulu olla kotona!Voittehan tehdä niin sinä menet omien vanhempiesi luokse,mies omien.Lapsi sen mukaan minne itse haluaa oikeasti jouluksi lähteä.
Enkä minä, eikä mieheni enää halunnut omien vanhempiensa tykö jouluksi koska äitinsä aina pisti riidan pystyyn. Ei sellaista kukaan jaksa. Mieheni sisko on ainut joka vuosien saatossa on tästä motkottanut, turhaan tosin koska en ikinä menisi sinne.