McDonalds myymäläpäällikön haastattelu
Onko kukaan ollut mäkkärissä töissä? Millainen on ensimmäisen haastattelun jälkeen tuleva myymäläpäällikön haastattelu?
Kommentit (31)
Kysytäänkö vahvuuksia ja heikkouksia, kuvaile itseäsi yms?
Ketä kiinnostaa? Eiks mäkkärit ja muut pikaruokapaikat oo tarkotettu lähinnä nuorille opiskelijoille?
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:31"]Ketä kiinnostaa? Eiks mäkkärit ja muut pikaruokapaikat oo tarkotettu lähinnä nuorille opiskelijoille?
[/quote]
Olen nuori opiskelija
Myymäläpäällikön?
Mäkissä on kyllä ravintolapäällikkö..
Ei varmaan ole muodollisuus, ravintolapäällikkö on tuleva esimiehesi. Kaikki eivät mäkkiinkään sovi töihin, joten lähtisin siitä, että tuossa tilanteessa pitää vakuuttaa ravintolapäällikkö asiasta.
Siis mä oon ymmärtänyt että mäkkäriin otetaan "kylmiltään" vain nuoria ravintolatyöntekijöiksi.. sitten kun on kokemusta (ja ehkä sopiva ammatti opiskeltuna duunin ohella) ylentyy vuoropääliköksi ja vain rautaiset ammattilaiset saavat mahdollisuuden kokeilla siipiään ravintolapääliköina..
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:46"]
Siis mä oon ymmärtänyt että mäkkäriin otetaan "kylmiltään" vain nuoria ravintolatyöntekijöiksi.. sitten kun on kokemusta (ja ehkä sopiva ammatti opiskeltuna duunin ohella) ylentyy vuoropääliköksi ja vain rautaiset ammattilaiset saavat mahdollisuuden kokeilla siipiään ravintolapääliköina..
[/quote]
Kun olin Mäkissä töissä niin ravintolapäälliköksi yleni 24-vuotias nainen, joka oli toiminut vuoropäällikkönä. Hänellä ei tietääkseni ollut juuri muuta työkokemusta kuin Mäkki.
Ja toi "rautaiset ammattilaiset" my ass..tekis mieli kertoa muitakin havaintoja mutta en viitsi. Mäkkäri oli hyvää työkokemusta. Ja ihanaa aikaa, oltiin kaikki nuoria, työ oli raskasta mutta työkaverit kivoja.
Uskokaa tai älkää, muttei kaikista tähän ketjuun kirjoittaneista (tai alapeukuttajista) olisi edes tuohonkaan hommaan :D
Oon espoosta ja täällä riittää hakijoita. Pääsin jo ton ekan haastattelun läpi ja sit sanottiin että pitää mennä ravintolapäällikön haastatteluun espoossa olevaan mäkkiin. Mitä tuolla ravintolapäällikön haastattelussa siis tapahtuu?
Ap
Minulla oli kovin kummallinen kokemus. Myymäläpäällikkö kutsui minut sisään ja pyysi istumaan. Sitten tilanne meni kiusalliseksi, kun hän ei sanonut moneen minuuttiin mitään vaan ikäänkuin mittaili silmillään minut päästä varpaisiin ja lopulta tokaisi, että luulen, että voittaisin sinut kädenväännössä ja painissa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:11"]Minulla oli kovin kummallinen kokemus. Myymäläpäällikkö kutsui minut sisään ja pyysi istumaan. Sitten tilanne meni kiusalliseksi, kun hän ei sanonut moneen minuuttiin mitään vaan ikäänkuin mittaili silmillään minut päästä varpaisiin ja lopulta tokaisi, että luulen, että voittaisin sinut kädenväännössä ja painissa.
[/quote]
Mitä kysymyksiä se kysy!!
Minut haastatteli muutama vuosi takaperin apulaisravintolapäällikkö. Meet sillä asenteella että paikka on jo käytännössä sun. Tällä tarkoitan siis että ole itsevarma ja rentounut, mutta älä lyö lekkeriksi kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:17"]Minut haastatteli muutama vuosi takaperin apulaisravintolapäällikkö. Meet sillä asenteella että paikka on jo käytännössä sun. Tällä tarkoitan siis että ole itsevarma ja rentounut, mutta älä lyö lekkeriksi kuitenkaan.
[/quote]
Mutta siis millaisia kysymyksiä siellä on? Tarviiko kielitaitoa näyttää tai valmistumispapereita tai cv:tä vai puhutaanko vaan palkasta ja toimenkuvasta yms? Vai onko jotain "kolme huonoa puolea itsessäsi?"
Jotainen vähänkin aivoja omaava ymmärtää ottaa cv:n, työtodistukset ja koulupaperit mukaansa, kun lähtee työhaastatteluun.
Eri haastattelijat kysyvät erilaisia kysymyksiä. Parhaiten valmistaudut noilla papereillas ja sillä, että tutustut firman historiaan, nykyaikaan ja tulevaisuuden suunnitelmiin. Tai mitä mäkkäri nettiin kirjoittaakaan.
Sekin varmaan auttaa, että on edes jostain ravintolasta jotain aikaisempaa kokemusta.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:27"]Jotainen vähänkin aivoja omaava ymmärtää ottaa cv:n, työtodistukset ja koulupaperit mukaansa, kun lähtee työhaastatteluun.
Eri haastattelijat kysyvät erilaisia kysymyksiä. Parhaiten valmistaudut noilla papereillas ja sillä, että tutustut firman historiaan, nykyaikaan ja tulevaisuuden suunnitelmiin. Tai mitä mäkkäri nettiin kirjoittaakaan.
Sekin varmaan auttaa, että on edes jostain ravintolasta jotain aikaisempaa kokemusta.
[/quote]
Mutta kun olen ollut jo yhdessä haastattelusta josta pääsin läpi, siellä katsottiin työkokemusta
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:30"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:27"]Jotainen vähänkin aivoja omaava ymmärtää ottaa cv:n, työtodistukset ja koulupaperit mukaansa, kun lähtee työhaastatteluun. Eri haastattelijat kysyvät erilaisia kysymyksiä. Parhaiten valmistaudut noilla papereillas ja sillä, että tutustut firman historiaan, nykyaikaan ja tulevaisuuden suunnitelmiin. Tai mitä mäkkäri nettiin kirjoittaakaan. Sekin varmaan auttaa, että on edes jostain ravintolasta jotain aikaisempaa kokemusta. [/quote] Mutta kun olen ollut jo yhdessä haastattelusta josta pääsin läpi, siellä katsottiin työkokemusta Ap
[/quote]
Ei se silti tarkoita sitä, etteikö seuraavakin haastattelija halua katsoa niitä. Jos ei vaikka muuten, niin testatakseen sinun varustautumistasi työhaastatteluun. En minä palkkaisi ketään, jolla ei olisi omista ansioistaan kertovia papereita mukana.
Olen ollut useamman kierroksen haastatteluissa ja yhdessä meille kaikille sanottiin suoraan, että pitäkää tätä toista kierrosta myös ensimmäisenä kierroksena, sillä me emme tiedä teistä mitään.
Miten oikeasti voi olla näin vaikeaa jollekin!
Mun kakara haki ekaa työpaikkaansa juuri tänä talvena eikä edes kysellyt näin tyhmiä ja hän on sentään vielä alaikäinen!
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:27"]
Jotainen vähänkin aivoja omaava ymmärtää ottaa cv:n, työtodistukset ja koulupaperit mukaansa, kun lähtee työhaastatteluun.
[/quote]
No Mäkki on monen eka työpaikka. Toi neuvo tutustua firmaan on varmasti joihinkin paikkoihin ihan hyvä, mutta itse voisin ajatella tällaisia asioita (olen aikanaan ollut Mäkissä töissä), jos ei ole paljon työkokemusta: millä asioilla voisi kuvailla tunnollisuutta (ymmärtää, että töissä pitää olla ajoissa ja työvuoroihin pitää ilmestyä), reippautta, sosiaalisuutta, joustavuutta, ihmisten kanssa toimeentulemista, toisaalta sääntöjen noudattamista, paineensietokykyä. Toisaalta taas - juuri noita asioitahan mäkkärityössä harjoitellaan, mutta varmasti se, että antaa jo osviittaa siitä, että nuo voisivat onnistua niin hyvä juttu.
7/9
Onko haastattelu vain muodollisuus; katsotaan työajat, palkka, miten kaikki toimii, vai kysytäänkö sielläkin CV:tä, aikaisempaa työkokemusta yms?