McDonalds myymäläpäällikön haastattelu
Onko kukaan ollut mäkkärissä töissä? Millainen on ensimmäisen haastattelun jälkeen tuleva myymäläpäällikön haastattelu?
Kommentit (31)
eiköhä mäkkärii pääse kuka tahansa töihin.. hyi kuka sinne rasvankäryyn ees haluuaa töihin myymään myrkkyä ihmisille
No eikö näitä asioita opeteta edes koulussa? Kyllä meillä 90-luvulla TET oli juuri sitä varten, että opittiin työelämän perussäännöt, saatiin jalkaa oven väliin ja neuvottiin työnhaussa muutenkin.
Taitaa kunnan tarjoama kesätyöpaikka olla monelle se ensimmäinen työpaikka.
Ja tässä kysyttiin ravintolapäällikön paikkaa, ei rivimyyjän. Kuitenkin hieman eri tasoisia töitä.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:42"]
Miten oikeasti voi olla näin vaikeaa jollekin!
Mun kakara haki ekaa työpaikkaansa juuri tänä talvena eikä edes kysellyt näin tyhmiä ja hän on sentään vielä alaikäinen!
[/quote]
Täydellinen mammakin heräsi keskusteluun..
[/quote]
Täydelliseksi en ole itseäni ikinä kutsunut, äitinä tai muutenkaan. Mutta kyllä tässä kohdassa röyhistän rintaani koska näköjään olen saanut lapsesta kasvatettua ihan fiksun yksilön kun kun hän osaa töitä hakea ilman mammapalstaa =D.
Ei millään pahalla, mutta jos ap:n työnhaku on jo tätä luokkaa, niin tuskin kannattaa vielä hakea pomon paikalle duuniin. Kannattaa alottaa jostain hieman yksinkertaisemmasta, että pääsee sinne työelämään paremmin kiinni.
Erinomaisella pomolla on myös kokemuspohjaa niistä töistä, joihin hänet on palkattu johtamaan.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:49"]
Ja tässä kysyttiin ravintolapäällikön paikkaa, ei rivimyyjän. Kuitenkin hieman eri tasoisia töitä.
[/quote]
Lukutaito hoi..opiskelija oli etsimässä mäkkäriduunia ja sen vuoksi menossa ravintolapäällikön suorittamaan haastatteluun, ei ravintolapäälliköksi.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:45"]
eiköhä mäkkärii pääse kuka tahansa töihin.. hyi kuka sinne rasvankäryyn ees haluuaa töihin myymään myrkkyä ihmisille
[/quote]
Ei itseasiassa pääse. Hakijoita on niin paljon, että Mäkkäritkin voivat valita parhaat päältä.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:49"]
[/quote]
Lukutaito hoi..opiskelija oli etsimässä mäkkäriduunia ja sen vuoksi menossa ravintolapäällikön suorittamaan haastatteluun, ei ravintolapäälliköksi.
[/quote]
Ah... No mä jo mietin et alkaa mennä typeräksi tämä keskustelu. Nyt ymmärrän miksi, my bad :D
Eiks äidit ja isit ole sitä varten, et ne neuvoo työnhaussa. Ei täältä kannata tulla kysymään neuvoja.
Itse olen jo melko vanha ja melko korkeassa asemassa mutta aina arvostan mäklärin työntekijöitä, siihen ei moni pysty. Ollaan itse hankalia asiakkaita, 5 hlöä ja kaikilla erikoistilaukset ja iyse en kyllä selviäis...
Itselläni oli aikoinaan vaan yksi haastattelukerta ja haastattelijana oli juurikin ravintolapäällikkö. Haastattelussa oli ihan normaaleita työhaastattelukysymyksiä: Miksi juuri sinä? Vahvuudet ja heikkoudet? Työkokemus? jne. Haastattelija yrittää saada selville, että oletko oikeanlainen nuori siihen hommaan, koska toisin kuin monet luulevat työ on suhteellisen raskasta (varsinkin jos on kiireinen ravintola kyseessä) ja työntekijöiden vaihtuvuus on suurta. Kannattaa siis olla haastattelussa reipas ja perustella hyvin, että miksi olet oma-aloitteinen ja motivoitunut työntekijä. Vaikutat ainakin siltä :) Tsemppiä haastatteluun!
Opiskelijan sinne kannattaa mennä, ei sellaisen, joka aattelee omalla työllään pärjätä. Kyllä se kesätyönä joten kuten menettelee.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 16:42"]
Miten oikeasti voi olla näin vaikeaa jollekin!
Mun kakara haki ekaa työpaikkaansa juuri tänä talvena eikä edes kysellyt näin tyhmiä ja hän on sentään vielä alaikäinen!
[/quote]
Täydellinen mammakin heräsi keskusteluun..