Millä terveellisellä ruualla saisi vatsan toimimaan?
Syön kasviksia kyllä. Lakut ja luumut auttaisi, mutta en haluaisi turhia kaloreita. Syön kuitupitoista ruokaa ja kasviksia, mutta ei nyt vaan auta. Tänään esim aamupalalla täysjyväleipää, kalkkunaa ja salaattia. Lounaalla ä pieni annosriisiä sekä kana-kasviskastiketta ja salaattia. Olen muistanut juoda vettä ja liikkua.
Kommentit (32)
kaurapuuroa, kananmunia ja valkosipulia.
Secher Nbiw, pysy kaukana pitkälle jalostetusta.
Lähde pitkälle metsälenkille äläkä ota paperia mukaan. Taatusti alkaa vatsa toimia kesken matkan.
Kokeile tätä! Tyhjään mahaan isolasillinen (tuoppi) vettä johon lisätty puolikkaan sitruunan mehu.
Laittaa nesteen juoksemaan ja suolen toiminnan rullaamaan. Aamupala sitten vasta puolen tunnin jälkeen.
Psyllium-kuitu toimii
https://feelvivid.fi/fi/feel-vivid/220-psylliumkuitu-luomu-600-g.html?g…
Tuota pari tl vesilasilliseen.
Liotetut chian siemenet ja (paahdettu) pellavansiemenrouhe, niiden kanssa runsaasti vettä. Itse käytän noita aamujugurtissa marjojen kanssa päivittäin. Raakoja porkkanoita yms. vihanneksia.
Illalla otettu magnesium auttaa aamuvatsan toimintaan hyvin.
Riisi käsitykseni mukaan enneminkin kovettaa vatsaa.
Kokemuksena, että ainakin kuivatut aprikoosit laittaa vatsan liikkeelle tehokkaasti. Niissä oli netin tietojen mukaan jokin aine, joka tekee sen, ei kuitu. Toki jos kourallinen-pari ei tee mitään, niin sitten tuskin tekeekään.
Minulla ei kahvi vaikuta mitään. Illala , kun otan yhden magnesiumsitraatti tapletin ja aamulla 2 lasia vettä ja sitten kaurapuuroa ruisleivän kera becelsilmällä niin kyllä se vaan vatsa toimii säännöllisesti.
Tietysti syön päivällä normi aterian , ihan kotiruokaa. Lenkkeiltyä tulee 2-5 km /pv.
Jos pihtaan syönnissä , ei vatsa toimi . Tavallinen hoikka olen.
Kahvi, hernekeitto, linssikeitto, sipulimuhennos ja luumurahka. Varoita loppuperhettä ennakkoon että ehtivät evakkoon "hyökyaallon" tieltä.
1-2 päärynää illalla ja aamulla vatsa toimii.
Minulla toimii hapankorput. Syön joka päivä 2-3 palaa, ja johan toimii maha.
Njah, minulla ei mitkään ruuat toimi vaikka kuinka olen vuositolkulla yrittänyt. Suolistosairaus, kun suoli jämähtää niin sehän jämähtää vaikka tämän sairauden kanssa pitäisi olla päinvastoin, muut on ripulilla, minä en.
Vasta olin sasiraalahoidossa ja siellä osastolla ihmettelivät kun ei minulla vatsa toimi, ei edes laksatiiveilla. Sanoin kyllä terveisiä tuosta sairaalaruuasta että kun on niin ravintoköyhää kun olla ja voi, pelkkää pastaa ja riisiä eikä kuituja ollenkaan niin eihän se voi toimia. Mikä ihmeen jugurttivillitys sairaaloissa on, pitäisi syödä niitä ällöttäviä jugurtteja jatkuvasti?
Kas kummaa kun kotiuduin niin kyllä olo parani.