Kihlaus ja naimisiinmeno
Asun uusperheessä, vuokra-asunnossa. Meidän on tarkoitus ostaa oma talo, ja sanoin miehelle, että haluaisin mennä kihloihin ja myöhemmin naimisiin. Siksi, että rakastan häntä, haluan mennä vielä naimisiin ja kun tulee yhteistä omaisuuttakin, turvaisimme toisemme avioliitolla paremmin kuin avoliitossa. Mutta eniten se on minulle merkki sitoutumisesta toiseen ihmiseen.
Mies sanoi, ettei halua koska on jo ollut naimisissa. Vaikka tiedän että hän rakastaa minua, koen silti itseni huonoksi ja jollain lailla pakit saaneeksi. Ex kelpasi vaimoksi, minä en kelpaa. Tuntuu oikeasti pahalta. Tämä asia paisuu päässäni nyt liian suureksi, tuntuu että mitä järkeä on ostaa asuntoakaan, kun tulisin aina harmittelemaan sitä, etten enää ikinä pääse rakastamani ihmisen kanssa naimisiin. Tulenko ikinä olemaan oikeasti onnellinen avoliitossa, vai vertaisinko itseäni koko ajan exään, jonka mieheni nai, mutta minä en siihen tehtävään kelpaa.
Kommentit (9)
Mitä iloa sinulle ap tuottaisi mennä naimisiin ja olla avioliitossa ihmisen kanssa, joka ei halua naimisiin ja olla avioliitossa?
Sehän se hyvä kysymys tässä onkin. Ja mitä iloa mun on myöskään olla miehen kanssa, joka vastustaa avioitumista minun kanssani. Kumpi jousta, kompromissejä ei taida hirveästi näissä asioissa olla. Joko mennään naimisiin tai ei mennä. Kummin vaan, aina on joku tyytymätön. Juuri sitä tässä koitan miettiä.
Lähde. Jos mies ei halua naimisiin, ei sitä kannata pakottaakaan. Sinulle löytyy muutakin. Ehkä joku sellainen, joka haluaa sitoutua samalla periaatteella kuin sinäkin.
En minäkään jäisi, jos toinen ei halua naimisiin. Kyllä se vaivaa, jos itse kuitenkin haluaa.
Voin ymmärtää harmituksen siitä, ettei mies halua naimisiin, mutta hänen exällään ei pitäisi olla asian kanssa tekemistä. Tuo avioliittohan päättyi eroon. Eikö se riitä kertomaan sinulle mitään?
Lakkaa vertaamasta itseäsi toiseen naiseen. Tekstisi laittaa miettimään, että vaikka menisitte naimisiin, keksit jonkun muun asian, jonka exä teki mielestäsi paremmin. Sabotoit vertailulla oman suhteesi.
Olisitko muka onnellisempi, jos miehellä ei olisi exää, mutta hän ei silti haluaisi kanssasi naimisiin?
Vertaan itseäni exään vain tässä asiassa, muuten hän on minulle täysin ok ihminen :-) Mies ei olisi alunperin halunnut erota exästään, hänen kanssaan meni naimisiin mutta miksi minä en kelpaa vaimoksi hänelle?
Tosi ikävä juttu, sillä muuten meidän suhde on tosi hyvä ja välit tähän exäänkin on oikein hyvät.
Olen kuin miehesi, en todellakaan enää toistamiseen aio mennä naimisiin... Ei tarkoita kuitenkaan, etten sitoutuisin ihan täysilla parisuhteeseen ja perheenä elämiseen.
9, kiitos :-)
Kun mietin, kannattaako tälläisen vuoksi lopettaa muuten toimivaa parisuhdetta. Lastenkin kanssa menee hyvin, ja näiden exien kanssa. Se on jo paljon ;-) ap
Luultavasti mies on kädestä vääntäen saatu alttarille sillä ekallakin kerralla.