Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on palkkataso jonka alapuolella työstä tulee ”kannattamatonta”

Vierailija
04.12.2021 |

Eli vaikkapa esimerkiksi eläke ei nouse takuueläkkeen yli tai töissäkäynniin kustannukset vievät työstä mielekkyyden.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 € tunti

Sen alle ei nouse perse sohvalta.

Vierailija
2/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laskenut että mun olisi saatava palkkaa nettona 2800 euroa kuukaudessa jotta kannattaisi mennä ansiotyöhön. Alle sen en persettäni penkistä nosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasuvilla 3000e, pareilla 2000e.

Vierailija
4/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu menoistasi. Minulle 2400 riittää selviämiseen.

Vierailija
5/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6000 €/kk pienemmällä palkalla ei kannata myydä vapaa-aikaansa. Oikeastaan vasta 10 000 €/kk palkalla työstä tulee jollakin tavalla kannattavaa.

Vierailija
6/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2400 brutto palkalla saa 1000 euroa eläkettä, leskeneläke viedään nuoremmilta ja toimeentulotukea ei saa lääkkeisiin, jos on mökki.

Eläkeläiset joutuvat myös ostamaan kodin siivouksen.

Vierailija
7/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen on pääsääntöisesti elätettävä itsensä. On häpeä olla ottamatta työtä. Itsellä tulot 1000e kk. Pakko on pärjäjätä. 👍

Vierailija
8/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laskenut että mun olisi saatava palkkaa nettona 2800 euroa kuukaudessa jotta kannattaisi mennä ansiotyöhön. Alle sen en persettäni penkistä nosta.

Minä olen sosiaalityöntekijä, maisterisihminen ja saan nettona 2600 kk.

Vierailija
9/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne korvaukset niin isot ettei perä penkistä nouse., vai laiskuus.

Vierailija
10/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen on pääsääntöisesti elätettävä itsensä. On häpeä olla ottamatta työtä. Itsellä tulot 1000e kk. Pakko on pärjäjätä. 👍

Kärsi kärsi, niin koreamman kruunun saat. itse en työmarkkinatuen suojaosaa enempää suostu tekemään. Monissa siivousfirmoissa eivät edes muista maksaa palkkaa ajallaan, vaan sitä pitää kerjätä jälkikäteen ja työaika on alimitoitettu suhteessa työmääräärään. Ja asiakkaat huutaa siivoojalle, kun ette ole siivonneet kunnolla.

Vierailija
11/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne korvaukset niin isot ettei perä penkistä nouse., vai laiskuus.

Jos me kaikki oltaisiin synnytty lahjakkaiksi ja kauniiksi ja hyväosaisiin perheisiin, niin paljon helpompaa olisi työllistyminen....

Vierailija
12/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle alin taso on 6000 silloin kun vaihtoehtona on olla ansiosidonnaisella ja 4500 kun mulla ansiosidonnainen loppuu.

Harrastanut nyt viimeiset 15v sitä että vuoden töissä ja sit aina vuoden ansiosidonnaisella. Palkkahaarukka ollut 4000 ja 12000 välissä.

Vierailija
13/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu esim. työmatkasta eli tarvitseeko käyttää omaa autoa, asuinkustannuksista yms. Itse ajattelisin ettei jossain Helsingissä ole mitään järkeä käydä töissä alle 3500e palkalla, ehkä jopa 4000e on vähän siinä ja siinä. Halvemmalla paikkakunnalla kyllä 2500e riittää oikein hyvin että on vielä kannattavaa mutta verotus ja erityisesti sen progressiivisuus on täysin mielettömällä tasolla vieläkin suhteutettuna tukiin mitä saa vain kotona makaamalla. Eikä pelkästään näin päin, vaan asia on myös niin ettei työnantajankaan kannata työllistää kiitos tämän tuki- ja maksuviidakon.

Vierailija
14/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka käyvät töissä maksavat muiden sohvailut.

Vierailija
15/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin 2800 nettona? Et ainakaan tukia voi noin paljoa saada, ja jos saat ansidonnnaista, niin sekin herkku loppuu aikanaan.

Vierailija
16/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laskenut, että mun ei kannata maksaa veroja täysimääräisesti ja elättää paskajengiä sohville. Kierrän verotusta parhaani mukaan. On säästynyt jo kivasti useampi satatuhatta tilille.

Vierailija
17/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin 2800 nettona? Et ainakaan tukia voi noin paljoa saada, ja jos saat ansidonnnaista, niin sekin herkku loppuu aikanaan.

Eri kommentoija, mutta ajattelepa asiaa näin: Jos saat sata euroa enemmän käteen kun menet töihin niin onko se oikeasti sen menetetyn vapaa-ajan arvoista? No eipä ole ei, tuon takia korkeat tuet laskevat työn suhteellista kannattavuutta enemmän kuin mitä äkkiä ajattelisi. Esim. ihan hypoteettinen tilanne: Jos saisit 2000e tukia ja pääsisit töihin jossa tienaat 3000e brutto, niin nettona et verojen ja maksujen jälkeen kuitenkaan saisi tuhatta euroa enempää vaan erotus olisi joitain satoja. Onko tämä summa sitten niin suuri että luovut viidestä lomapäivästä per viikko? Hullu maa tämä Suomi nykyään.

Vierailija
18/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu ihan elinkustannuksista, ja siitä mihin on tottunut. Asun yksin ja nettopalkkani on n. 1700 euroa kuussa. Elän sillä ihan mukavasti, eli lyhennän asuntolainaa, maksan ongelmitta ruokamenot ja laskut yms. pakolliset menot, syön silloin tällöin ulkona ja matkustelen välillä. Säästöönkin jää jotain.

Vierailija
19/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu maa tosiaan! Pitäisi olla AIVAN itsestäänselvää, että jos työtä on tarjolla, sitä kannattaa tehdä. Jos ja kun näin ei ole, jossain mättää ja pahasti. Suomi on rikki!

Vierailija
20/41 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paskapuhetta kun haukutaan niitä ketkä pysyy kotona. Ei kaikille ole tarpeeksi paikkoja. Jos minä menen töihin, niin sit joku toinen jää ilman töitä.

Tällaisessa maassa on ihan luonnollinen työttömyysaste. Täys työllistäminen ei ole mahdollista. Ei ainakaan tällä hetkellä. Tämän vaatisi täysin toista yhteiskunnan rakennetta.

Valtion pitäisi saada ”pakottaa” ihmisiä yhteiskunnalle hyödyllisiin töihin - jerkevällä palkalla. Sitten kaikki olisi ok.