Naisten mielestä mies ei saa itkeä, varma juttu
Tiedän omasta kokemuksestani, koska olen itse herkästi herkistyvä mies. En vollota yhtenään, mutta kyyneleet voivat tulla silmiin kauniista ajatuksista, elokuvista, kirjoista ja vastaavista.
Naisten näyttää olevan todella vaikea suhtautua tunteisiini.
Voisitte siis lopettaa paskapuheenne siitä, että toivotte mieheltänne tunteiden näyttämistä.
Kommentit (63)
Tiedän kyllä naisia joiden mielipide on kutakuinkin tuo. Hyi kun kylmää, että sellaisia ihmisiä on edes olemassa... Säälin niitä miehiä, jotka saavat ristikseen sellaisen jääpillun.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:23"]Tiedän omasta kokemuksestani, koska olen itse herkästi herkistyvä mies. En vollota yhtenään, mutta kyyneleet voivat tulla silmiin kauniista ajatuksista, elokuvista, kirjoista ja vastaavista.
Naisten näyttää olevan todella vaikea suhtautua tunteisiini.
Voisitte siis lopettaa paskapuheenne siitä, että toivotte mieheltänne tunteiden näyttämistä.
[/quote]
Voi, mä haluaisin just tollasen miehen. Yritän testailla omaani ja loukata hänelle kyyneleet silmiin, mutta ei. Itse arvostaisin kyyneltä.
[/quote]
Niin oma mieheni on siis täysin tunnekylmä...
Ei loukkaamalla saa kovin helposti kyyneliä silmiin. Lähinnä enemmän syvän pettymyksen tunteita kumppania kohtaan, kuin surua tai kyyneleitä.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 00:03"]Ei loukkaamalla saa kovin helposti kyyneliä silmiin. Lähinnä enemmän syvän pettymyksen tunteita kumppania kohtaan, kuin surua tai kyyneleitä.
[/quote]
Mä kyllä vollotan kumppanin loukkausten tähden.
Kun lähimpään kauppaan on yli sata kilometriä ja on juhannusta viettämässä saaressa mukanaan koppa vahingossa ostettua pilsneriä nimimerkki murheellisen miehen vaimo
Musta on ihanaa jos mies pystyy itkemään mun seurassa :)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 00:01"]
Minun puolesta miehen saavat itkeä vapaasti. Mutta pari kertaa olen nähnyt niin typerästä syystä itkemistä, ettei se kunnioitustani heitä kohtaan ainakaan lisännyt. Paraskin sanoja olen, itken suunnilleen siitä että näen kauniin maiseman:-)
[/quote]
Tää oli kiva kommentti. Onneksi sun tyylisiä naisia on vielä:) T. Mies
Tunteita pitää näyttää, mutta tunteiden näyttäminen ei tarkoita pillittämistä! Kyllä sen nyt jossain hautajaisissa ymmärtää, jos itkee. Mutta jos mies pillahtaa itkuun vaikka jotain romanttista elokuvaa, tai kaunista kuvaa katsoessaan, niin siitä tulee kyllä mieleen vaan joku raskaana oleva nainen. Kiinnostus lopahtaa kyllä siihen paikkaan, (ainakin seksuaalinen). Jo se, että mies katselee sellaista elokuvaa, tai muuta hömppää, saa kyllä halut hiipumaan. Eli ei ainakaan parisuhdeainesta, koska jos toinen ei kiinnosta seksuaalisesti, niin se on vaan kaveri.
Joskus itkeminen tekee ihan hyvää miehellekin. En tiedä mihin perustuu, joskus sitä on lääketieteellisestikin tutkittu miksi itku parantaa oloa. Eihän se perinteisen miehekästä ole. Välttelen muiden seurassa itkemistä, mutta yksin ei haittaa, vaikka itkisin liikuttavaa elokuvaa katsoessa. Itkeminen on minusta luonnollista myös miehille. Sitä näkisi paljon enemmän, jos kulttuuri ei olisi sitä vastaan.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:33"]
Saa. Ammattilaisjääkiekkoilija.
[/quote]
Nii, ne hokijätkät on vähä sellasii.
Huoh... Toiset ne tarttuvat vaikkapa kirveeseen "ilmaistakseen tunteitaan" joten kysynpähän vaan mitä vaarallista itkemisessä on, ettei sitä niinkun muka saisi tehdä?
Oikeesti suosittelen psykiatriaa niille, joiden mielestä itkeminen on huono asia.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 01:06"]
Huoh... Toiset ne tarttuvat vaikkapa kirveeseen "ilmaistakseen tunteitaan" joten kysynpähän vaan mitä vaarallista itkemisessä on, ettei sitä niinkun muka saisi tehdä?
Oikeesti suosittelen psykiatriaa niille, joiden mielestä itkeminen on huono asia.
[/quote]
Jos tunteiden hallinta on jäänyt lapsen tasolle, ja pillahtelee tuon tuosta itkuun, tai saa raivokohtauksia, niin silloin on terapian tarpeessa. Aikuinen ihminen osaa hillitä käytöstään.
Onhan se kyllä vähän gay porukan juttuja se pillittäminen. Miehekäs mies ei tunteile.
Jääkiekkoilijoista tuli mieleen: Lapsena ja teininä mun sydän aina särky kun mm-kisoissa hävittiin ja joku pelaajista itki. :(
Kyllä minä ainakin esim. elokuvia katsoessani saatan herkistyä, se on vain hyvän elokuvan merkki. Minusta se kertoo jotenkin tylsästä luonteesta ja kyvyttömyydestä nähdä kauneutta tässä maailmassa, jos ei koskaan herkisty.
Huvittaa myös kun jotkut naiset yrittää tulkita miehiä ja aina jossain vaiheessa tulee se turvallisuus. Mies joka ei itke on turvallisempi. Onko muka, miksi? Siis mies joka ei ole sinut itsensä, eikä tunteidensa koko kirjon kanssa, on turvallisempi? Sitten kun tämä mies on tarpeeksi kauan esittänyt täydellistä kovaa miestä ja jättänyt vaikeutensa ja ahdistuksensa käsittelemättä, hän ei ehkä näe enää muuta ulospääsyä kuin tappaa koko perhe. Kärjistystä ehkä, mutta näitäkin esimerkkejä on nähty. Kukaan naapureista ei olisi ikinä uskonut, niillä vaikutti kaikki menevän niin hyvin..
Mies, joka osaa käsitellä tunteitaan, on usein tasapainoisempi ja onnellisempi ja kestää paremmin stressiä, kuin sellainen, joka sulkee kaiken sisälleen hammasta purren ja luulee sen olevan vahvuutta. Kaikilla meillä toki on erilaiset elämät, jotkut onnelliset ei ehkä koskaan edes joudu käsittelemään vaikeita asioita elämässään, mutta useimmille niitä tulee jossain muodossa. Silloin niitä on hyvä osata käsitellä(viinaa ei lasketa). Naiset vaikuttaa päättelyssään joskus niin yksinkertaisilta ja naiiveilta, ei ymmärretä että herkkyys voi olla vahvuus ja näennäinen vahvuus voi ollakin vain epävarmuutta ja sen peittelyä.
Mun mies itkee tosi harvoin, mutta oon todistanut itkua seuraavissa tilanteissa: elokuva, rakkaan kuolema, väsymys ja sairaus sekä riita, jossa käyttäydyin loukkaavasti. Joka kerta oon lohduttanut halaamalla.
Miehen pitää olla vahva, eikä mikään itkupilli.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 01:11"]
Kyllä minä ainakin esim. elokuvia katsoessani saatan herkistyä, se on vain hyvän elokuvan merkki. Minusta se kertoo jotenkin tylsästä luonteesta ja kyvyttömyydestä nähdä kauneutta tässä maailmassa, jos ei koskaan herkisty.
Huvittaa myös kun jotkut naiset yrittää tulkita miehiä ja aina jossain vaiheessa tulee se turvallisuus. Mies joka ei itke on turvallisempi. Onko muka, miksi? Siis mies joka ei ole sinut itsensä, eikä tunteidensa koko kirjon kanssa, on turvallisempi? Sitten kun tämä mies on tarpeeksi kauan esittänyt täydellistä kovaa miestä ja jättänyt vaikeutensa ja ahdistuksensa käsittelemättä, hän ei ehkä näe enää muuta ulospääsyä kuin tappaa koko perhe. Kärjistystä ehkä, mutta näitäkin esimerkkejä on nähty. Kukaan naapureista ei olisi ikinä uskonut, niillä vaikutti kaikki menevän niin hyvin..
Mies, joka osaa käsitellä tunteitaan, on usein tasapainoisempi ja onnellisempi ja kestää paremmin stressiä, kuin sellainen, joka sulkee kaiken sisälleen hammasta purren ja luulee sen olevan vahvuutta. Kaikilla meillä toki on erilaiset elämät, jotkut onnelliset ei ehkä koskaan edes joudu käsittelemään vaikeita asioita elämässään, mutta useimmille niitä tulee jossain muodossa. Silloin niitä on hyvä osata käsitellä(viinaa ei lasketa). Naiset vaikuttaa päättelyssään joskus niin yksinkertaisilta ja naiiveilta, ei ymmärretä että herkkyys voi olla vahvuus ja näennäinen vahvuus voi ollakin vain epävarmuutta ja sen peittelyä.
[/quote]
Voihan sitä uskotella itselleen mitä tahansa, mutta hermoheikkouttahan se pohjimmiltaan on.
Minun puolesta miehen saavat itkeä vapaasti. Mutta pari kertaa olen nähnyt niin typerästä syystä itkemistä, ettei se kunnioitustani heitä kohtaan ainakaan lisännyt. Paraskin sanoja olen, itken suunnilleen siitä että näen kauniin maiseman:-)