Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan ei tajua, miten hankalaa on olla minä

Vierailija
04.12.2021 |

Kun kaikkiin pankki, tietokone yms asioihin ei järki riitä ja kun pyydät apua, niin nauretaan ja pilkataan, kuinka yksinkertainen olet. Itse nauran aina mukana mutta sydämeeni sattuu. En halunnut syntyä tällaiseksi.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään muuta jolla sama ongelma?

Vierailija
2/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa? Tee joku step-by-step esimerkkitapaus jossa kerrot vaiheet mitä teet ja missä vaiheessa loppuu kyky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ketään muuta jolla sama ongelma?

On. Inhoan ylipäätään kaikkien uusien laitteiden käyttöönottoa. Vaihdan puhelintakin vasta kun on ihan pakko. En jaksa kiinnostua käyttöohjeista ollenkaan.

Vierailija
4/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsellesi selkeät ohjeet jokaisesta jutusta. Ei peruspankki ym. juttuihin hirveästi järkeä tarvi, vain muutaman vaiheen suorittamista. Ohjeet auttavat muistamaan. Vaikuttaa siltä, että sulla on jonkinlainen keskittymishäiriö.

Vierailija
5/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikeaa? Tee joku step-by-step esimerkkitapaus jossa kerrot vaiheet mitä teet ja missä vaiheessa loppuu kyky.

En mä osaa antaa esimerkkiä. Ei mun järki vaan riitä. Osaan esim maksaa käteisellä mutta en käyttää verkkopankkia, kaikki appien lataamiset on liian vaikeita. On vaikka kuinka monta mutkaa aina matkassa.

Vierailija
6/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla sanot, että sinulla on hahmotushäiriö kun pyydät apua. Siinä vaiheessa vain ne kaikista tyhmimmät ja yksinkertaisimmat nauraa. Näiltä voi kysyä, mitä hauskaa toisen vaikeuksissa muka on.

Muista kiittää niitä, jotka auttavat.

T: kultakalan muisti ja ameeban hahmotuskyky

Vierailija
7/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä osaa antaa esimerkkiä. Ei mun järki vaan riitä. Osaan esim maksaa käteisellä mutta en käyttää verkkopankkia, kaikki appien lataamiset on liian vaikeita. On vaikka kuinka monta mutkaa aina matkassa.

Tee vaikka seuraavalla kerralla kun joudut käyttämään verkkopankkia. Kirjoita jokainen vaihe lyhyesti ranskalaisella viivalla. Sitten kun saat sen täydennettyä ja toimimaan sinulla on toimiva ohje seuraavaa kertaa varten.

Vierailija
8/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi kerralla sanot, että sinulla on hahmotushäiriö kun pyydät apua. Siinä vaiheessa vain ne kaikista tyhmimmät ja yksinkertaisimmat nauraa. Näiltä voi kysyä, mitä hauskaa toisen vaikeuksissa muka on.

Mulla ei ole muuta auttajaa kuin lapseni isä. Hänkin auttaa vain äärimmäisessä hädässä ja naureskelee sitten aina että voi kun olet yksinkertainen. ap

Vierailija
9/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee niin kamala ahdistus kaikkien lomakkeiden käytöstä, että olen tosi tyhmänä siinä ja tulee virheitä. :(

Vierailija
10/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi valis.

Vierailija
11/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä haluaisit vaihtaa ensimmäisen maailman ongelmasi niiden kanssa joilla on asiat huonommin, eli 99% maailman ihmisistä? 

Suomi on kaikesta huolimatta aivan mielettömän hyvä paikka elää. Tuolla olisi miljardi kiinalaista, miljardi intialaista ja miljardi afrikkalaista jotka vaihtaisivat kanssasi paikkaa samantien. 

Vierailija
12/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä haluaisit vaihtaa ensimmäisen maailman ongelmasi niiden kanssa joilla on asiat huonommin, eli 99% maailman ihmisistä? 

Suomi on kaikesta huolimatta aivan mielettömän hyvä paikka elää. Tuolla olisi miljardi kiinalaista, miljardi intialaista ja miljardi afrikkalaista jotka vaihtaisivat kanssasi paikkaa samantien. 

Antaisin kyllä mielelläni paikkani jollekin.

Vierailija
13/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai olisiko se kuitenkin niin, että ketään ei kiinnosta

Vierailija
14/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tyhmä, olet tännekin löytänyt kirjoittamaan.

Maailma on vain tehty insinööreille, joiden älykkyys ei riitä tekemään käyttäjäystävällisiä ohjelmia tai laitteita.

Onneksi olen mummo ja rohkea sellainen, kun vaihdan puhelimen saa se kloppi siellä myymälässä ladata sinne kaiken mahdollisen, uskallan kirota ääneen pyykkikoneen, joka soittaa kyllä joululaulua, mutta vaatii ohjekirjan lukua, että saa lakanat pestyä. Lisäksi ohjekirja on googlekääntäjällä seitsemään sinnepäin malliin ja et voi tietää onko sinun pyykkikoneesi juuri se malli, joka älykännykän käskystä käy kiroamassa naapurin narkkarin ja ampuu pyykkietikat tai vaihtoehtoisesti valkaisuaineen tämän munille tai vaihtoehtoisesti silmille kun olet asettanut painon ja pituuden sekä kalsarien likaisuuden millimooleissa oikein sekä antanut luvan kuvata persreikäsi kaupallisiin tarkoituksiin ja lähettämään mainoksia sähköpostiin, tekstiviestein, whastup viestien omaan ja naapurin postilaatikkoon ja koko suvun ulkovaatteiden selkiin, myös pyhä takkiin. Lakanat jää likaisiksi, mutta luultavasti edessä on oikeus taistelu 7vuoden kuluttua pyykkikoneesi hyökättyä väärän naapurin kimppuun, kunhan lakimiehet pääsevät sopuun asetinkin mmolt tavallani väärin.

Vierailija
15/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni veljen vaimo on juuri sellainen. Ei kykene sisäistämään ja hahmottamaan uusia asioita kuten netin käyttöön ottaminen ja pankkiasiat yms. Mies hoitaa heillä sen puolen.

On muuten todella kiva ihminen, mukavaa seuraa. Mutkaton ja suorasanainen, sosiaalinen.

Sitä vain joskus olen miettinyt että entä jos miehelle tapahtuu jotain, vaikka pahimmassa tapauksessa kuolee, mitäs sitten? No, heillä on kyllä kolme isoa lasta, varmasti apua tulisi sitten siltä suunnalta...

Vierailija
16/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisin kyllä mielelläni paikkani jollekin.

Eli moi moi netti, juokseva vesi, sähköt, ruoka (julmetusta valikoimasta) ja ihmisoikeudet, tasa-arvo, suhteellisen kattava sananvapaus jne. Ja tervetuloa diktatuuri, alistus, kuolemantuomiot, malaria jne

Vierailija
17/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttainen suhde sulla lapsesi isän kanssa.

Vierailija
18/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asioista selvää. Ota työtä mitä osaat, tai kouluttadu sellaiseen... Et ole ainoa.

Vierailija
19/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt sellainen avaus, jossa puhut totta, vai onko asiat oikeasti ihan toisin? Kun ethän sinä kaikkea kerro palstalla. 

Vierailija
20/27 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole muuta auttajaa kuin lapseni isä. Hänkin auttaa vain äärimmäisessä hädässä ja naureskelee sitten aina että voi kun olet yksinkertainen. ap

En tiedä missä asut, mutta etsi, jos paikkakunnalla toimii digikummeja. Nämä siis auttavat älylaitteiden ja verkkoasioinnin kanssa meitä, jotka emme vain osaa. Voi käydä sinullekin lopulta niin, kuten joillekin käy, että selviää sen aikaisemman auttajan olleen vain surkea auttaja, joka ei osaa neuvoa selkeästi. Kultakalan muistilla ja ameeban hahmotuskyvyllä opin puolessa vuodessa lopulta sen verkkopankin käytön itsenäisestikin, lapsen isän auttamisella en olisi oppinut koskaan.