Hei sinä lääkäri, sh tai th - mitä neuvoisit näihin oireisiin?
Olen kärsinyt kaksi päivää epämääräistä "vatsatautia". Vatsan sisältö on tullut vesimäisenä ripulina ulos useita kertoja/päivä. Mikään ei maistu, ruoan hajukin kuvottaa. Pystyssä ollessa huimaa. Otin sairauslomaa, mutta olen kuitenkin jaksanut olla hereillä ja jopa vähän touhuta kotona, mistä on tullut vähän huono omatunto.
Tänään olen juonut vähän mehua, kivennäisvettä sekä syönyt yhden riisikakun, jotka tulivat kaikki heti ulos. Nyt alkaa iltaa kohti myös särkeä lihaksia ja otsa tuntuu kuumalta, mutten toisaalta ole ripuloinut iltapäivän jälkeen. Kai tätä sairauslomaa on silti pakko jatkaa? Ainakin pidän yhden kokonaan terveen välipäivän.
Ovatko nämä tyypillisiä vatsaflunssan oireita vai mikä tämä pöpö on? Onko vinkkejä olon kohentamiseksi tai muuta huomioitavaa?
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Kommentit (5)
Et ole missään tapauksessa terve. Kyllä sieltä töistä voi hyvin olla vielä muutaman päivän pois. Turha mennä tartuttamaan muita.
Et ole vielä työkuntoinen, ihan rohkeasti vain jatkat sairaslomaa. Normi vatsatauti, norossa nousee kuume ja sitä on liikkeellä joten jos jonkun arvauksen tahdot niin veikkaisin sitä.
Osmosal on tosiaan hyvä, auttaa elimistön nopeammin tasapainoon. Ota ihan vaikka lusikallinen kerrallaan alkuun, ei tule niin helposti heti ulos.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:06"]
Et ole vielä työkuntoinen, ihan rohkeasti vain jatkat sairaslomaa. Normi vatsatauti, norossa nousee kuume ja sitä on liikkeellä joten jos jonkun arvauksen tahdot niin veikkaisin sitä.
Osmosal on tosiaan hyvä, auttaa elimistön nopeammin tasapainoon. Ota ihan vaikka lusikallinen kerrallaan alkuun, ei tule niin helposti heti ulos.
[/quote]
Mittasin äsken kuumeen ja se oli 37,8. Muutama tunti sitten ei ollut ollenkaan lämpöä. Voi itku, voisiko se sitten olla se noro...
AP
Noro on inhottava, koska se tarttuu helposti, mutta toisaalta hyvä puoli on, että se menee suht nopeasti ohi. Kestää yhdestä kolmeen päivään, vaikka oireet olisivat olleet rajujakin.
Osmosal on hyvä tuossa vaiheessa kun mikään ei meinaa pysyä sisällä. Ihan normaalilta mahataudilta kuulostaa. Lepää ja koita edes juoda jotain.