Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanouduin, ja nyt en tiedä mitä tehdä

Vierailija
05.03.2015 |

Eli irtisanouduin ja nyt olen sekaisin mitä pitäisi tehdä. Työkkäriin olen asian ilmoitin, olen työnhaussa. Irtisanouduin pätevällä syyllä jonka tiesi toinen esimies, ylempi esimies ei tiennyt todellista. Voinko kertoa todellisen syyn työvoimatoimistoon?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro toki, mutta karenssin varmaan saat silti.

Vierailija
2/7 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli oikeestaan työturvallisuuden vaarantaminen ja härintä. Nyt olen rikki siitä, että irtisanoutumisessa ei lue sitä syytä ja joudun karenssiin. :( Halusin nopeasti äänestää jaloillani
AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöljä, mikset ollut liittoon yhteydessä.

Vierailija
4/7 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset jutut hoitaa työsuojeluvsltuutettu tai ammattiliitto siten että työsuhde säilyy. Kuka pöpipää menee itse irtisanoutumaan ja hankkimaan karenssin...?

Vierailija
5/7 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit hakenut sairaslomaa pahimpaan oloon ja ottanut yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun ja luottamusmieheen.

Vierailija
6/7 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hakemaan uusia töitä.

Vierailija
7/7 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syyllä ole mitään merkitystä työkkärissä silloin, kun olet itse irtisanoutunut. Periaatteessa karenssi tulee aina, paitsi jos kyseessä on työsuojeluasia. Ethän sinä menetä mitään, vaikka kerrotkin todellisen syyn. Päin vastoin, voit saada apua asian selvittämiseen eikä sinua 'osoiteta' uudestaan samaan työpaikkaan.

Joka tapauksessa sinun olisi kannattanut ENSIN ilmoittaa asiasta työsuojeluviranomaiselle, ja vasta sen jälkeen irtisanoutua. Siltä osin se on nyt myöhäistä, kun et ole enää töissä.

Jos kyseessä on ollut varsinainen todistettavissa oleva rikos, esimerkiksi lakisääteisiä turvallisuusasioita on laiminlyöty, voit tehdä ilmoituksen vieläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi