Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinni vauvassa

Vierailija
05.03.2015 |

Meillä vauva kohta 4 kk ikäinen. Vauvan ei ole ollut vielä hoidossa. Olen ollut lapsesta erossa max 30 min kun olen käynyt yksin lähikaupassa. Minulla on ystäviä joilla on saman ikäisiä lapsia ja he käyvät ulkona syömässä, shoppailemassa jne.. ilman lasta. Olen ruvennut miettimään miksi en halua olla erossa lapsesta. Onkohan tämä ihan normaalia, että olen näin kiinni...  Jos lähtisin vaikka neljäksi tunniksi liikenteeseen ilman lasta minusta tuntuu, että ahdistuisin enkä osaisi rentoutua.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:37"]

En jaksanut lukea koko ketjua mutta onko siis kyseessä ensimmäinen lapsi. En olisi yhtään huolissani. Lapsesi on vielä sen ikäinen, että voisit vaikka kokoaja pitää häntä ihoasi vasten, ihan luonteva paikka vauvalle. Itselleni oli esikoisen kohdalla hyvin ristiriitaista se, että vauva oli itsessä niin kiinni. Toisella lapselleni osasin luontevammin ihan alusta lähtien antaa läheisyyttä. Kuopusta mies on hoitanut paljon vähemmän ja silti hän on aina jäänyt paljon esikoista helpommin isänsä hoitoon kun on ollut tarve kuin esikoinen, jota mies hoiti paljon alusta asti. Toki tähän vaikuttaa luonne, tempperamentti yms. mutta itse uskon, että myös sillä on jotain tekemistä, että lapsi on saanut paljon turvaa varhaiskuukausina minulta. Nyt hän on puolitoista vuotta, tosi reipas ja rohkea ja vieläkin haluan aina illalla lapsen iltaunille mennessä olla kotona.  Äitinä on tärkeää tehdä niinkuin itsestä hyvältä tuntuu, noin pientä ei missään nimessä tarvitse väkisin itsenäistää vaan lapsi jätetään hoitoon vanhemma omasta tarpeesta, ei lapsen!

[/quote]

kyllä kyseessä on ensimmäinen lapsi. Kaikki on uutta ja ihanaa :D

Vierailija
22/25 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ettekö te harrasta mitään liikuntaa?? Mä oon käynyt uimassa, salilla ja lenkillä siitä lähtien kun vauva on ollut 2 kk. Aina niissä tunti pari vierähtää. Huonoon kuntoon menisin, jos en liikkuisi... Muuten kyllä olen päivät vauvan kanssa eli ihan riittämiin. Mies on hoitanut ihan alusta asti, myös yösyöttöjä. Muutenhan sitä olisi ihan väsynyt, jos yksin vain hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:57"]Lapsi on isänsä kanssa kun esim käytän koiria ulkona tai käyn yksin kaupassa. Isä on hieman epävarma hoitamisen suhteen, sylittely ja leikki hoituu, mutta kun huuto alkaa niin mies on kädetön. Ollaan puhuttu, että voisi joku ilta yrittää hoitaa tuon viimeisen syötön pullon kanssa ja laittaa nukkumaan. Vauva siis saa aika harvoin pullosta maitoa... Lisäksi vauva ei aina suostu syömään pullosta...

ap
[/quote]

Kädettömäksi se mies jääkin, jos ei saa mahdollisuutta selvittää mitä sille vauvalke pitäisi tehdä.

Vierailija
24/25 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:56"]

Siis ettekö te harrasta mitään liikuntaa?? Mä oon käynyt uimassa, salilla ja lenkillä siitä lähtien kun vauva on ollut 2 kk. Aina niissä tunti pari vierähtää. Huonoon kuntoon menisin, jos en liikkuisi... Muuten kyllä olen päivät vauvan kanssa eli ihan riittämiin. Mies on hoitanut ihan alusta asti, myös yösyöttöjä. Muutenhan sitä olisi ihan väsynyt, jos yksin vain hoitaa.

[/quote]

En ole himoliikkuja vaan silloin kun on omaa aikaa mulle on ehkä luontevampaa suunnata vaikka kahvilaan tai kirjastoon :) Mutta vauvan kanssahan on helppo liikkua. Olen käynyt liikuntaharrastuksessa lapset mukana (saivat olla salissa mukana, vauvaa hoisin tilanteen mukaan, esikoinen puuhaili omia puuhiaan). Lisäksi hyötyliikuntaa sai hyvin esikoisen vauva-aikana vaunutellessa, toinen lapsi taas kulki liinassa mukana paljon minne nyt mentiinkin. Riittää mulle, ymmärrän, että joku toinen tarvitsee enemmän mutta mä olen itse kuopuksen saatuani liikkunut enemmän kuin joissakin aiemmissa elämänvaiheissa.

yksi niistä, joka ei ole lapsia jättänyt paljon hoitoon

Vierailija
25/25 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan päin vastoin. Minun pitää saada tehdä omia juttuja että koen olevani muutakin kuin imettäjä. Kun vauva oli 3 pv kävin kaupassa yksin. Sen jälkeen joka päivä olen tehnyt jotain yksin. 2 vkn ikäisenä 4h mummin tai isän kanssa. Isä myös hoitaa välillä yhden yön syötöt että saan nukkua. Olen todella kateellinen teille jotka ei jätä lastaan. Minun on pakko urheilla ja olla minä itse. Käyn kaupassa mielelläni yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan