Kuinka saada vieras lähtemään?
Eilen kävi niin että kaveri tuli iltateelle ja jumitti paikoillaan monta tuntia. Itse touhusin kokoajan jotain ja odottelin että toinen tajuaisi lähteä. Lopulta kova haukottelu sai kaverin tajuamaan että voisi mennä kotiin, mutta jäin miettimään. Kuinka pääsee vieraasta eroon hienovaraisesti?
Kommentit (55)
Onhan se kiva että kavereita käy! Mutta ei niin että viivytään tosi pitkään ja jos vielä aikainen herätys aamulla niin kai nyt tajuaa lähteä viimeistään klo.21 omaan kotiin
Hyvä vierailuaika on n. 4h. Yllätysvierailut max. 2h, ellei isäntäväki erikseen pyytele jäämään. Illanistujaiset sun muut erikseen.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:33"]näytä lomakuvia ja dioja!
[/quote][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:33"]näytä lomakuvia ja dioja!
[/quote]
:D siis ne lomakuvat ja sanoo, että niitä on paljon!
Kaikkien vierailujen sopii olla noin 2 tuntia. Siinä ajassa ehtii kahvitella ja päivittää jutut. Jos vieras ei pari tuntia oltuaan ymmärrä lähteä, minä sanon, että taidan alkaa tästä lämmittää saunaa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:49"]Kaikkien vierailujen sopii olla noin 2 tuntia. Siinä ajassa ehtii kahvitella ja päivittää jutut. Jos vieras ei pari tuntia oltuaan ymmärrä lähteä, minä sanon, että taidan alkaa tästä lämmittää saunaa.
[/quote]
Entä jos vieras on niin jumi että kuvittelee et voi jäädä saunomaan?
Mene makuuhuoneeseen ja ovea kiinni vetäessäsi sano: "Sammuta sitten valot, kun lähdet kotiin."
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:54"]Mene makuuhuoneeseen ja ovea kiinni vetäessäsi sano: "Sammuta sitten valot, kun lähdet kotiin."
[/quote]
Entä jos ollaan yksiössä ja kokoajan samassa huoneessa?
Kaverille voi sanoo ihan suoraa. Meille jäi joulupukki hengaileen, eikä sitä lasten nähden poiskaan voinut häätää.
Mun mielestä kannattaa sanoo suoraan että "hei kiva kun kävit meillä!" ja vaik siihen perään "nähdään esim. Huomenna!"
Mun mielestä kannattaa sanoo suoraan että "hei kiva kun kävit meillä!" ja vaik siihen perään "nähdään esim. Huomenna!"
Sano, että teillä on ollut luteita. Ja ala raapia selkääsi.
kysy että kuinka nopeasti olisit kotona jos nyt heti lähtisit ? :D