Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saada vieras lähtemään?

Vierailija
05.03.2015 |

Eilen kävi niin että kaveri tuli iltateelle ja jumitti paikoillaan monta tuntia. Itse touhusin kokoajan jotain ja odottelin että toinen tajuaisi lähteä. Lopulta kova haukottelu sai kaverin tajuamaan että voisi mennä kotiin, mutta jäin miettimään. Kuinka pääsee vieraasta eroon hienovaraisesti?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:43"]Ärsyttää tyypit, jotka tekee kotihommia, kun olen kylässä.
[/quote]

Tarkoittaa, että et ole älynnyt lähteä ajoissa pois. Puuhastelu on ollut hienovaraista vihjailua, että saisit jo lähteä.

Vierailija
22/55 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:49"]Kaikkien vierailujen sopii olla noin 2 tuntia. Siinä ajassa ehtii kahvitella ja päivittää jutut. Jos vieras ei pari tuntia oltuaan ymmärrä lähteä, minä sanon, että taidan alkaa tästä lämmittää saunaa.
[/quote]

Ruoka tarjolle heti, kun vieraat astuu ovesta sisään. Jälkiruoan jälkeen ohjataan ovelle ????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:44"]

Hyvä vierailuaika on n. 4h. Yllätysvierailut max. 2h, ellei isäntäväki erikseen pyytele jäämään. Illanistujaiset sun muut erikseen.

[/quote]

4 tuntia??? Jos piipahdat arki-iltana vaikka klo 18 aikaan iltateelle, vasta kymmeneltäkö alat tehdä lähtöä?? Kyllä minusta pari tuntia arki-illan kyläilyihin riittää. Pitää huomioida se, että isäntäväellä saattaa olla kotihommia tehtävänä ja halu alkaa rauhoittua yöpuulle ajoissa.

Yllätysvierailut taas ovat minusta nykyään vähän niin ja näin. Nykyisin kaikilla on puhelimet, niin voi soittaa ja kysyä sopiiko tulla käymään. Ja jos yllätysvierailulle menee, pitää kysyä käykö se ja siltikin tarkkailla hyvin tarkasti isäntäväen fiiliksiä. Läheskään kaikki eivät tykkää yllätysvieraista mutta eivät kuitenkaan kehtaa käännyttää toista oveltakaan. Yllätysvierailijan pitää osata itse lähteä jos isäntäväki vähänkään vaikuttaa siltä että tekisi mieluummin muuta kuin seurustelisi vieraiden kanssa. Ja ellei isäntäväki erikseen pyydä jäämään pidemmäksi aikaa, on tunti ihan maksimi yllätysvierailun kesto.

Vierailija
24/55 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa ongelma. Eikö voi sanoo vaan, että sammuta valot ja laita ovi lukkoon lähtiessäs, mä meen nukkuu kun pitää aamullakin herätä.

Vierailija
25/55 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen pianon ääreen ja alan paukuttamaan humppaa. Kyllä ne nuorimmat tajuavat siitä lähteä.

Vierailija
26/55 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tepsi se, että päätimme kokeilla täysraittiutta. Baarikaapin aarteisiin tottuneelle vieraalle joka istui aikaisemmin niin pitkään kuin alkoholipitoisia juomia oli kaapissa se oli halolla päähän. Lähti todella nopeasti kun tarjosin punkun asemesta karpalomehua :D

Häntä ei ole näkynyt meillä sen viimeisen kerran jälkeen. Mieskin on iloinen kun on päässyt eroon juopoista perskärpäsistä jotka houkuttelevat häntä mukaansa baariin poikien iltaa viettämään eli olemaan taksikuskina kännisille.

Vierailija
27/55 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää isäntäväki joka väkisin alkaa tuputtaa tarjoiluita vaikka olisin vaan käynyt heittämässä pari kitarankieltä ovelta isännälle, niin emäntä vaatii pöytään. Kauheesti keksitään asiaa ja sitten aletaan muikistelemaan että eikö toi tajuu lähteä vaikka ite olisin asiani hoidettuani häipynyt parissa sekunnissa.

Vierailija
28/55 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:49"]

Kaikkien vierailujen sopii olla noin 2 tuntia. Siinä ajassa ehtii kahvitella ja päivittää jutut. Jos vieras ei pari tuntia oltuaan ymmärrä lähteä, minä sanon, että taidan alkaa tästä lämmittää saunaa.

[/quote]

Ei ihan kaikkien nyt kumminkaan... Illanistujaiset, saunaillat, leffaillat, hyvien ystävien sovitut vierailut... Kaksi tuntia on hirmu lyhyt aika minusta kaikkiin noihin ja muutamiin muihin.

[/quote]

Tässä oli kai kyse tavallisista vierailuista eikä mistään bileillasta.

[/quote]

Mulla on kyllä ihmisiä joita katselen mielelläni yli kaksi tuntia vaikka ei bileilta olisikaan.

Vierailija
29/55 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:43"]Ärsyttää tyypit, jotka tekee kotihommia, kun olen kylässä.
[/quote]
Ne yrittää viestiä sulle, että lähde jo kotiisi, olis hommia tehtävänä.
[/quote]

Ai jos heti tehdään hommia vaikka on itse kylään pyytäneet!

Vierailija
30/55 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:43"]Ärsyttää tyypit, jotka tekee kotihommia, kun olen kylässä.
[/quote]

Tarkoittaa, että et ole älynnyt lähteä ajoissa pois. Puuhastelu on ollut hienovaraista vihjailua, että saisit jo lähteä.
[/quote]

Tai sitten joillakin on sellainen ikävä tapa olla huomioimatta vieraita. Puuhaavat kaikenlaista eikä mitään tapoja suhteessa vieraaseen.

Vierailija
31/55 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:07"]

Eilen kävi niin että kaveri tuli iltateelle ja jumitti paikoillaan monta tuntia. Itse touhusin kokoajan jotain ja odottelin että toinen tajuaisi lähteä. Lopulta kova haukottelu sai kaverin tajuamaan että voisi mennä kotiin, mutta jäin miettimään. Kuinka pääsee vieraasta eroon hienovaraisesti?

[/quote]

Joskus nuorempana minulla oli ystävä,joka aina tuli maratonvierailuille,yleensä keksin jonkun kätevän tekosyyn,kuten pitää tehdä läksyjä tai pitää siivota kun mummo tulee kylään seuraavana päivänä(olin siis lukiossa tuolloin).Jos on iltamyöhäinen,voi isäntäväki "olla just menossa nukkumaan".

Vierailija
32/55 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy: moneltakohan olisit kotonasi jos nyt lähdet?

Vierailija
33/55 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ööh. "Mun pitää nyt alkaa nukkumaan, kiva kun kävit, soitellaan!"

Vierailija
34/55 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtyy kahvittelun jälkeen nojatuoliin ja leikkii kuollutta.

Vierailija
35/55 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo että menen nukkumaan.

Vierailija
36/55 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin haukottelu..

Vierailija
37/55 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen rasittava tilanne! Monelta hän tuli ja monelta lähti? Sano suoraan seuraavan kerran, että nyt sun pitää lähteä.

Vierailija
38/55 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILmoita selkokielellä, että sulla todettiin aamulla lapamatoja.

Vierailija
39/55 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina valitellaan kun kukaan ei käy kylässä, ja sitten valitellaan myös sitä jos joku uskalta tulla käymään. Ite en uskalla mennä enää mihinkään, kun lukee näitä valituksia.

Vierailija
40/55 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kanssa eilen tuli miehen kaveri klo 15.00 ilmoittamatta ja lähti klo 21.00, ei varmaan olisi muuten edes lähtenyt mutta sanoin suoraan että minulla ja lapsilla huomenna aikainen herätys, hyvää yötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi