Miksi joillain on paljon ostajia Huutonetissä?
Myynnissä usein ihan tavallisia H&M / Seppälä / Vero Moda vaatteita. Lisäksi vaatteilla todella kovat hinnat (15-20 e, melkein uuden hintainen). Silti näillä myyjillä tuntuu olevan kauheasti ostajia ja tuotteilla katsojia. Minulla on hyvät kuvat vaatteista, vaatteet hyväkuntoisia ja hinnat usein halpoja 3-8 euroa. Katsojia per tuote on 0-3 kpl. Silloin tällöin joku ostaa. Tuotteissa on hyvä otsikko ja asiallinen kuvaus (mitat ja kaikki).
Mistä noita ostajia oikein saa katsomaan? Ihan kaikki vinkit olisi tervetulleita!
Mietin myös, että oletteko muut saaneet myydyksi tavaraa netissä. En siis tarkoita huonekaluja vaan sellaista satunnaista sälää, kuten vaikkapa pieni korurasia tai muuta vastaavaa, jota kukaan ei ehkä ensisijaisesti etsi nettikaupoista. En tykkää työntää hyvää tavaraa roskiin, mutta noiden pikkutavaroiden myyminen on hankalaa, kun ostajia ei vaan ole. Ja tietysti harmittaa, kun monelle tavaralle postikulut nousevat hirveän isoiksi vaan, koska kyseessä maksikirje (ja nykyisin tästä eteenpäin se on vielä kalliimpaa, kun postin uudet hinnat tulevat).
Kommentit (11)
Jotkut harrastavat tällaista:
"Itse myyn 3 nimimerkeillä, noin 80 kauppaa vuodessa ja tuotto jokaisessa 4-6 000 €,
kolmella sen takia, kun että en halua tehomyyjäksi.
Sitten on parinkymmenen kaverin tunnukset joilla korottelen hintaa, jos on vain yksi ostaja.
Samoin korottelen hintaa lähelle hintavarausta, aina on joitain jotka sitten huutaa eikä niin arvioi tuotteen arvoa, kun on kymmenen muutaklin huutajaa ja tavara kiinnostaa.
Minulla on usein OSTA HETI vaihtoehto.
Minusta se on hyvä, jos on halpa yleinen 10-20 € tavara, moni maksaa "osta heti" vaihtoehdolla 5 € enemmän, kuin huutaen 2 viikkoa ja seurailee tuleeko vai pitääkö etsiä uusia ja odottaa."
Niin, joillekin huuto.net on bisnes. Onko tämä sitten nykyajan tori- ja rihkamakauppias?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:02"]
"Itse myyn 3 nimimerkeillä, noin 80 kauppaa vuodessa ja tuotto jokaisessa 4-6 000 €,
Sitten on parinkymmenen kaverin tunnukset joilla korottelen hintaa, jos on vain yksi ostaja.
Samoin korottelen hintaa lähelle hintavarausta, aina on joitain jotka sitten huutaa eikä niin arvioi tuotteen arvoa, kun on kymmenen muutaklin huutajaa ja tavara kiinnostaa.
Minusta se on hyvä, jos on halpa yleinen 10-20 € tavara, moni maksaa "osta heti" vaihtoehdolla 5 € enemmän, kuin huutaen 2 viikkoa ja seurailee tuleeko vai pitääkö etsiä uusia ja odottaa."
http://keskustelu.suomi24.fi/t/10484823
[/quote] Joo noita on, mutta tuo on LAITONTA ja noita käräytellään kyllä usein huutiksen PY:lle. Ilmeisesti tota sitten ei , ainakaan vielä tuolloin, ollut käräyttänyt.
AP, jos voit sanoa huutisnimmarisi niin käyn tsekkaamassa ilmoituksesi "sillä silmällä" että jos osaisin neuvoa mitä parannettavaa mahd olisi. (Itsellä nimittäin siellä reilu tuhat myyntiä, vaikka eipä sekään mikään hirmu määrä ole)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 09:06"]
Veispuuk-myynti on nyt muodis. Sinne.
[/quote]
Sinnekö kaikki myynti on siirtynyt? En kyllä tuon takia mitään Facebook-tiliä omalla nimelläni haluaisi avata. Muutenkin olen lukenut, että niissä Facebook-myyntisivuilla on kaikki ihmehullut. Ja siellä taitaa kaikki mennä pilkkahintaan.
Veispuuk-myynti on nyt muodis. Sinne.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:02"]
http://keskustelu.suomi24.fi/t/10484823
[/quote]
Kauhea vaiva....
Itse myyn omalla ja miehen tunnuksella, toisella (tehomyyjä) halvat rievut ja toisella hyväkuntoiset eli kalliimmat ulkovaatteet ja kengät, urheiluvälineet yms. Kauppa käy molemmilla tasaiseen hiljaiseen tahtiin, kaikki on lopulta mennyt kaupaksi. Katsojia ei ole kuin muutamia, huutajia 1... lähtöhinta on sellainen että olen ihan tyytyväinen siihen yhteen huutajaan.
Ne on varmaan jotain bloggareita, keiden käyttämistä rievuista maksetaan yli kymmentä euroa?