Muita joita vituttaa kellon raksutus? Mistä äänetön seinäkello?
Kommentit (53)
Ostin tuossa aikasemmin kauniin kellon mutta kotona huomasin että sehän pitää pentele meteliä. Mietin että jos vuoraan sen takaosan koneiston jollain materiaalilla niin saisko äänieristettyä?
Joo, kello häiritsee. Synnyttämättömien vuodeosastolla laitoin kaappiin.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:06"]Tiesittehän, että aivoissa on vikaa, jos ne ei osaa automaattisesti sulkea tuollaisia sivuääniä pois?
[/quote]
VIKAA VIKAA VIKAA VIKAA
Mulla oli valtava 45 cm kuviollinen seinäkello. Aikaa siitä ei erottanut kuvioinnin takia, mutta tikitys oli hermoja raastava. Muistan kerran jonkun kysyneen paljonko kello on, meni vähän aikaa kun sain kellotaulusta mitään tolkkua. Ööö joo se taitaa olla about kolmen paikkeilla :D
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:06"]
Tiesittehän, että aivoissa on vikaa, jos ne ei osaa automaattisesti sulkea tuollaisia sivuääniä pois?
[/quote] paskana ihmisenä siis maailman tappiin.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 21:40"]Meillä on useampi seinäkello ja avarat tilat. Kun istun olkkarin sohvalla hiljaisessa talossa, niin kuulen, kuinka ne raksuttavat, hieman eri tahdissa. Minusta ääni hyvin rauhoittava. Tosin makkariin se ei kuulu, kenties silloin kokisin toisin.
[/quote]
Ei minuakaan häiritse vaikka makkariin kuuluu kolmen kellon raksutus ja lyönti.
Käkikello oli kyllä liikaa kun löi kahtatoista, kävin sammuttamassa.
Miehellä on joku kelloinnostus mutta siihen tottuu
Mua vitutti myös joskus, en saanut unta ja piti keskellä yötä lähteä repimään patterit irti kellosta. Ei auttanut, se raksutus kuului silti vielä korvissa! Prkl että ärsytti, hyvä ettei itku tullut.
Mä muistan että yläasteen matikan luokassa oli kello joka ei raksuttanut, sekuntiviisari pyöri kokoajan hitaasti. Mä olen myös repinyt monta kelloa seinältä juuri tuon takia, inhoan sitä ääntä. Ja esim sängyssä myös mieheni rannekello tikittää kokoajan inhottavasti.
Lidliin tulee tänään tai ensi ma myyntiin seinä- ja herätyskelloja, joiden sekuntiviisari on hiljainen :)
Mulla ei kotona ole ainoatakaan seinäkelloa juuri tämän takia. Herätyskello on onneksi aika hiljainen.
Meilläkään ei ole muita seinäkelloja kuin se blogikello diamonts stockalta. Ihme kyllä se on hiljainen :) en voi sietää mitään raksutuksia.
Tuolta löytyy äänettömiä kelloja moneen makuun:
https://priisma.se/fi/hiljainen-seinakello/rhythm-sweep-classic/
Jokainen oikea kelloliike osaa neuvoa asiassa. Koeistot ovat erilaisia ja löytyy kylllä ihan hiljaisia seunäkelloja, mutta ovat paljon kalliimpia kuin raksuttavat.
Juuri puhuttu asiasta kellokaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin yöllä.
Nii.
Raksuttavat kellot ärsyttää välillä ihan vitusti. Itsellä ei tietenkään niitä ole. Naisystävä taas tykkää kelloista, öisin erotan hänen luona kolme eri kelloa. Kaksi olohuoneesta ja yhden makuuhuoneesta. Kotona kuulen öisin naapurin kellosta ajan. Siitä kuuluu sellainen gong, gongn ääni joka tunneille ja kerran puolen tunnin merkkinä.
Ei ole ainuttakaan seinäkelloa juurikin raksutuksen aiheuttaman vitutuksen vuoksi. Joskus aikoinaan oli ennen kännykkäaikaa, mutta ei ollut kauaa, kun ensin lensi patterit huitsin vitelikkoon ja sitten muuton myötä kellokin kaatiskuormaan.
Asun nykyään maalla ja juuri totaalinen äänettömyys on se, mistä maalla asumisessa eniten pidän. En siis pidä koskaan radiota, tai mitään soitinta päällä, eikä niitä nykyään olekaan. Jotkut vanhat stereot pölyttyy ullakolla muiden rojujen seassa. Voin vain kuvitella, miltä tässä kämpässä kuulostaisi kellon raksutus. Se varmaan raksuttaisi infernaalisella tavalla itseni hulluuden partaalle, jos jostain syystä sellaista olisi pakko seinällä pitää, no onneksi ei ole.
En kyllä muutenkaan nykypäivänä sen funktiota ymmärrä, kun tarkan ajan näkee lähes mistä vaan (kodinkoneet, kännykät, soittimet, televisiot jne) ja yleensä seinäkello on vieläpä se, joka näyttää kaikkein vähiten tarkkaa aikaa.
Stockalta tilasin äänettömän seinäkellon. Oli valikoimaakin ihan reilusti!
Hanki rannekello niin ei tarvitse seinäkelloa?
Oikein filosofisesti ajateltuna kellot ovat turhia. Aika kuluu vaikka sitä ei kellolla mittaa. Koulut ja työt voisivat olla aina tehtävissä eikä sen mukaan mitä joku kello on.
Saako äänekkään kellon ampua?
Tiesittehän, että aivoissa on vikaa, jos ne ei osaa automaattisesti sulkea tuollaisia sivuääniä pois?