Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syötte ma 6.12?

Vierailija
03.12.2021 |

Itse ajattelin kokata perinteistä karjalanpaistia jota pidän aina uunissa muhimassa väh.4-5h, mutta omenatwistillä kiitos mainoksen ja sen kanssa perunoita ja porkkanalaatikkoa+jokin hyvä salaatti. Jälkkäriksi pitkästä aikaa vaniljapannacottaa mustikoilla+jokin hyvä konvehtirasiallinen pöytään.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun vielä tuohon aikaan (aika tarkan ajan laitoit ap). Heräilen vasta joskus 10-11 aikaan.

Vierailija
42/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokolihakastiketta ja perunamuusia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkua ja muusia. Uunijäätelöä.

Vierailija
44/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vielä päättänyt. Jotain kasviruokaa kuitenkin koska olen vegetariaani.

Olen asunut puolet elämästäni ulkomailla joten tuo itsenäisyyspäivän juhliminen on jäänyt aika vieraaksi.

Ei sillä ettenkö sitä kaikkea arvostaisi, mutta kun olet kaukana poissa ja arki pyörii ihan muissa ympyröissä väkisinkin jää taka-alalle kaikki sellainen.

En muista että lapsena kotona Suomessa olis mitenkään juhlittu? Olisiko koulussa ollut joku juhla, hämärä muisto sellaisesta. Ala-asteella siis.

Joulua tässä on tyttären perheen kanssa suunniteltu, se on ollut etusijalla nyt.

Vierailija
45/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on pari nuudelipussia ja tonnikalapurkki jälellä, varmaan ne jos en jaksa käydä kaupassa. Tai jos tänpäiväsestä lasagnesta jotain jää.

Vierailija
46/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en valmista joka päivä ruokaa vaan 4-5 päiväksi kerrallaan niin kaippa se on joku makaronilaatikko. Tosin tällä kertaa käytän siinä kasviksia ja tonnikalaa että saa vähän lisää makua + täyttävyyttä. Jouluna voi sitten syödä jotain jouluruokia sen 2-3 päivää. 

Vierailija
47/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuniperunoita lohimoussella. Jälkiruokaa en ole vielä keksinyt.

Vierailija
48/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paisti maanantaiksi ja kirjolohi sunnuntaiksi. 

Vierailija
49/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mitä kaapista löytyy. Ei se mikään juhla-ateriapäivä ole meillä koskaan ollut.

Vierailija
50/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansallisruokaa kebab ranskalaisilla karvaranteiden tekemänä.

Vierailija
51/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipareita

Vierailija
52/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksin, mutta jos olisi muitakin, tekisin jotain juhlavaa kuten kukkoa (kanaa) punaviinissä hyvine lisukkeineen ja jouluisen jälkkärin.

Yksin kun oon, niin en varmaan syö juuri mitään :/

Vierailija
53/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjanpaistia tulee laittettua kerran kuukaudessa, eli se ei ole niin sitten erikoista, mutta tavallista arki ruokaa , illalla Karjalan piirakoita ehkäpä graqvilohta ja ostan valmiita joulutorttuja.

( Jouluksi teen ihan itse joulutorttu taikinan ja leivon joumutortut itse tehdystä taikinasta)

Itsenäisyyspäivän jumalanpalveluksen jälkeen kun on ollut Seppeleen lasku sankari haudoille, on ollut seurakuntatalolla vielä kahvit, tarjolla Seurakunta emännän leipoma täytekakku, jossa on mustikkahilloa välissä ja kauniisti kuorutettu kermavaaholla ja sinisillä srösseilllä taiteiltu Suomen lippu minulle on tullut tumne kun olisin ollu Linnan juhlissa, kun ollut vielä karjan piirakoita, leipäjuustoa ja kuivskskkua eli monen moista sorttia kahvin kanssa enrmnin mitä kotona.

Nyt Coronan vuoksi ei ole juhlallisuuksia kummempaa, niin samana päivänä on pappani syntymäpäivä kävin viemässä jo nyt torstaina Hänen haudalleen kynttilän .

No tuli kerrottua miten vietän itsenäisyyspäivää Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille.🇫🇮

Vierailija
54/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuniperunoita katkaraputäytteellä, raikas melonisalaatti, juustoa, viinirypäleitä, suolakeksejä.

Mies tekee ehkä jotain liharuokaa lisäksi. Juomaksi lehtikuohu.

Vierailija
55/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään karjalanpaistia enää, jos sinne omenaa sotket. 🤢 sori vaan..🤮 Laita nyt vielä hapanimeläkastiketta ja nuudeliakin sekaan!

En edes minä, Pohjois-Karjalasta lähtöisin oleva, suhtaudu asiaan ihan noin kireästi. En usko, että mummonikaan suhtautuisi ja hänen kanssaan tein karjalanpaistia, lihatonta makaroonilaatikkoa, karjalanpiirakoita ym lukuisia kertoja.

Relaa ja opettele alkeelliset käytöstavat, ruoalle ei 🤢 tms.

Ap

Mullapa karjalan evakko isoäiti, ja tuollaista paskaa en hänelle, vanhalle ihmiselle kehtaisi edes leikillään sanoa tarjoavani 😆😆 Lopeta naurettava lässytys jostain käytöstavoista, kun itse vaan raiskaat perinneruokia niin et mikään kultaisen käytöksen ihmelapsi ole itsekään 😂😂😂

Vierailija
56/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuun blinejä tykötarpeineen, pääruokana linnapaistia lisukkeineen ja jälkiruokana itsenäisyyspäivän leivokset.

Millainen on linnapaisti?

Vierailija
57/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silakkapihvejä, kuoriperunoita ja keitettyjä punajuuria sekä maustekurkkuja. Jälkiruuaksi ohraryynipuuro uunissa ja mehukeittoa. Saaristolaisleipää ja voita päälle. Piimää tai vettä ruokajuomaksi.

Silakkapihveissä on paljon ruotoja? Söisin kalaa mutta penskana meinasin tukehtua ruotoon niin on jäänyt kammo. Nyt aikuisena söin lohta ja ruoto oli siinäkin. Valivali anteeksi 🙄

Asiaan

Pottumuusi ja riistakäristys. Juustovalikoima, keksejä ja hedelmiä

Vierailija
58/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silakkapihvejä, kuoriperunoita ja keitettyjä punajuuria sekä maustekurkkuja. Jälkiruuaksi ohraryynipuuro uunissa ja mehukeittoa. Saaristolaisleipää ja voita päälle. Piimää tai vettä ruokajuomaksi.

Silakkapihveissä on paljon ruotoja? Söisin kalaa mutta penskana meinasin tukehtua ruotoon niin on jäänyt kammo. Nyt aikuisena söin lohta ja ruoto oli siinäkin. Valivali anteeksi 🙄

Asiaan

Pottumuusi ja riistakäristys. Juustovalikoima, keksejä ja hedelmiä

Itse penskana kaivoin ruodon kurkusta ja jatkoin syömistä. Niin me ihmiset ollaan erilaisia jo lapsena. Toiset nirsoja ja nössöjä traumatisoitujia, toiset normaaleja ihmisiä.

Ruotoon ei muuten voi tukehtua, ihan mahdotonta että se peittäisi henkitorven. 😂 Silakkapihvit on ihania, ruodot on niin ohuita ja pehmenneitä, että ne voi kuule ihan syödä! Hui kauheeta vai mitä!

Vierailija
59/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merimiespihvejä teen. Ajattelin ensin tehdä perinteistä karjalanpaistia mutta vaihdoin merimiespihveihin. Jälkiruoaksi puolukkakiisseliä kermavaahdolla.

Sinkku talous mies 50v

Vierailija
60/67 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaruokia ja lettuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi