Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko lopulta ns herkkä narsisti?

Aloittaja
03.12.2021 |

Teen jatkuvasti itsereflektiota ja en kyllä ole tyytyväinen ajatuksien lopputulokseen. Listaan ensin asiat jotka viittavat narsismiin.

Olen usein kateellinen muille, voin myöskin olla pitkävihainen ja passiivis aggressiivinen. Saatan fantasioida suurista saavutuksista ja salaa toivoa, että muut ihannoivat tekojani. Olen saanut kuulla, että olen herkkä ja huomautan asioista muissa, josta muut eivät ole huomauttaneet. Esimerkisi, jos koen jonkun henkilön töykeäksi. Saatan myös piikitellä käyttämällä ihmisen vanhoja sanomisia häntä vastaan. Olen ajoittain ollut myös äärimmäisen katkera ihminen.

Sitten asiat jotka viittavat pakko-oireiseen häiriöön tai muihin asioihin. Käyn päivittäin tuntien ajan mielessäni läpi asioita joita ole sanonut tai tehnyt muille. Aikasemmin hain paljon varmistelua muilta, mitä tämäkin varmaan osittain on. Koen muiden tunteet vahvasti, jos joku on vihainen, surullinen jne. Saatan tuntea suurta katumusta, jos huomaan jälkeenpäin olleeni kusipäinen jollekin ihmisille. Esimeriksi työkaverilleni, jonka epäilen vaihtaneen työpaikkaa syyllistävän käytökseni takia, puhuimme myös vapaa-ajalla, ja se meni lopulta päin helvettiä. Kun takerruin sanoihin ja uhriuduin. Muita havaintoja on, että olen pahimmillaan silloin kun olen nukkunut huonosti ja stressiä on enemmän. Jostain syystä myös koffeiini lisää impulsivisuutta ja silloin erityisesti voi jokin yksittäinen ihminen ärsyttää. Olen huomannut, että ihmisuhteet toimivat parhaiten, jos olen sopivassa määrässä tekemisessä heidän kanssaan ja en viestittele niin paljon.

Kiitos, jos jaksat analysoida tilanteen.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yksi dg sulje toista pois. Ihan hyvin saattaa ihminen olla sekä narsistinen että pakkomielteinen. 

Tuota kofeiinijuttua miettisin enemmän, koska tiedän muutamakin ihan mielisairaan jotka väittävät että oireet johtuvat siitä että he ovat kofeiinille yliherkkiä, ja kun eivät käytä kofeiinia, niin ovat terveitä. Heh.

Oireet eivät johdu siitä, mutta silloin tunteet hallitsevat käytöstä enemmän ja sanon herkemmin typeriä asioita, joita kadun myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän