Mitä tehdä psykoosissa olevan miehen kanssa?
Hän ei itse psykoosia myönnä, mutta olen merko varma että psykoosi kyseessä.
Elikkä tämä psykoosi tulee semmosina "kausina". Viimeksi syytti rahan varastamisesta monta päivää ja lopulta pyys anteeks ja tajus itsekkin sen olevan paska puhetta.
Nyt syyttää pettämisestä. Heräs vaan aamulla ja alko syytteleen. Ei olla puhuttu maanantaista asti. Olen yrittänyt kysyä miksi ajattelee noin, mutten saa vastausta. Sanoo vaan kun että "hän on varma että olen pettänyt"
En jaksa enään. Taas viikonpäästä saattaa olla normaali.
Ja en siis todellakaan varastele häneltä tai petä häntä.
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:43"]
[/quote]
tekis mieli kyllä lähteä. Olen ehkä tyhmä, mutta en halua mennä turvakotiin. (Kokemusta on 6kk sielä asuneena)
äidin luokse en voi mennä, sillä mies tulisi sinne riehumaan ja ottamaan vauvaa multa pois. Ja en todellakaan halua antaa lasta hänelle. Poliiseja en voi soittaa hänelle, koska ei oo varaa. Hänellä ei siis ole oleskelulupaa enkä kuitenkaan niin ilkeä ole että haluaisin hänet karkotettaisiin suomesta.
Ap
[/quote]
Miehesi riehuu ja yrittää viedä sinulta lapsen pois. Silti epäröit.
Mitä jos nyt vaan menisit sinne turvakotiin. Teet sitten rikosilmoituksen miehestä, jos hän käyttäytyy väkivaltaisesti sinua ja lasta kohtaan. Ei ole sinun asiasi miettiä miehen oleskelulupa-asioita siinä vaiheessa, kun hän rupeaa käyttäytymään rikollisesti sinua kohtaan.
Turvakodista käsin sitten hankit itsellesi oman asunnon. Miksi muuten et tehnyt näin jo edellisellä turvakotikeikalla vaan palasit takaisin miehen luo? Kuudessa kuukaudessa olisit ehtinyt järjestellä asiat mieleisiksi. Olisit hankkinut asunnon ja saanut elää rauhassa ilman sairaita syytöksiä.
Toinen vaihtoehto on, että hankit itsellesi ja vauvalle asunnon kotoa käsin. Siinä on kuitenkin aina se vaara, että mies suuttuu sinulle entisestään, kun huomaa aikeesi. Kirjeet ja sähköpostiviestit voivat aina joutua miehen käsiin.
Sinun kannattaa miettiä, mikä on pahin mahdollinen vaihtoehto tilanteessasi ja toimia sen mukaan. Tuntematta sinua sen enempää kuin kirjoitat itsestäsi ja miehestäsi, vaikuttaa siltä, että pahin vaihtoehto on, että miehesi pahoinpitelee sinut sairaalakuntoon ja vahingoittaa myös vauvaa. Oletko valmis ottamaan tämän riskin?
Täältä saat parempaa apua, kuin tältä vittuilupalstalta. Vaatii rekisteröitymisen tosin. https://www.tukinet.net/
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:09"]
Mitä jos laittaisinnasuntohakemuksia ja muuttaisin vauvankanssa pois. Miten lapsen taapaamiset yks? En voi ainakaan vuoteen hakea avioeroa.
ap
[/quote]
Tuo on yksi vaihtoehto, jos jaksat tosiaankin odottaa vielä kotona poismuuttamista. Tapaamisoikeudesta voi sopia sosiaalitoimessa.
Oletko varma,ettei mies vahigoita vauvaa tai yritä kaapata häntä ja viedä kotimaahansa? Tällaisiakin mahdollisuuksia kannattaa miettiä ihan vakavissaan.
Voit myös vaatia valvottuja tapaamisia.
En tiedä, mitä minä tekisin tilanteessasi. Varmaankin estäisin miehen tapaamasta lasta niin kauan kuin mahdollista ja jos mies vaatii tapaamisoikeutta, vaatisin valvottuja tapaamisia.
Onko sillä siis merkitystä, mikä miestä vaivaa? En kattelis tuollaista päivääkään, kuulostaa pelottavalta.
No mitä sanom turvakotiin? Mies väittää että petän? Vai mitä tuskin noin vaan ottaa?
viimenen turvakotikeikka ei liity miehen
Kuule. Sä et ole vastuussa siitä heitetäänkö mies maasta tai mistään muustakaan SEN asioista. Mies ehkä jopa tietää että sä että sä otat vastuuta asioista jotka ei sulle kuulu etkä siksi voi hankkia apua. Ja käyttää sitä hyväkseen.
Kuulostat niin perus alistetulta ja aivopestyltä puolisolta. Onko edellinenkin suhteesi ollut samanlainen vai miksi olit silloin turvakodissa?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:20"]
Kuule. Sä et ole vastuussa siitä heitetäänkö mies maasta tai mistään muustakaan SEN asioista. Mies ehkä jopa tietää että sä että sä otat vastuuta asioista jotka ei sulle kuulu etkä siksi voi hankkia apua. Ja käyttää sitä hyväkseen.
Kuulostat niin perus alistetulta ja aivopestyltä puolisolta. Onko edellinenkin suhteesi ollut samanlainen vai miksi olit silloin turvakodissa?
[/quote]
jep alisteettu tosiaan. Olin alaikäisenä turvakodissa äidinkanssa siis. Muistan vaan et sieltä ei saanut edes kaupassa käydä yms. En haluaisi olla vauvankanssa 4seinän sisällä ilman lenkkejä. Myöskin muistan ei päästänyt meitö sieltä pois, en halua olla sielä kauaan
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:16"]
No mitä sanom turvakotiin? Mies väittää että petän? Vai mitä tuskin noin vaan ottaa?
viimenen turvakotikeikka ei liity miehen
[/quote]
Sanot, että miehesi on muuttunut vainoharhaiseksi ja syyttelee sinua milloin mistäkin syystä. Kerrot myös hänen käytöksestään sinua ja vauvaa kohtaan ja pelostasi, että mies vie vauvan sinulta pois. Toisin sanoen pelkäät miestäsi. Hän on ruvennut käyttäytymään arvaamattomasti ja epäilet, että hän on psyykkisesti sairas.
Voit kertoa ihan samat asiat kuin täällä palstalla, yksityiskohtaisemmin vain, ja vielä enemmänkin.
Miehesi on paranoidinen. Voi olla psykoosia tai voi olla muutakin, mutta kuulostaa vakavalta. Hän tarvitsee ammattiapua, mutta ei itse kykene käsittämään sitä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:24"]
[/quote]
jep alisteettu tosiaan. Olin alaikäisenä turvakodissa äidinkanssa siis. Muistan vaan et sieltä ei saanut edes kaupassa käydä yms. En haluaisi olla vauvankanssa 4seinän sisällä ilman lenkkejä. Myöskin muistan ei päästänyt meitö sieltä pois, en halua olla sielä kauaan
[/quote]
Siitä on varmasti aikaa, eiköhän käytännöt ole muuttuneet. Ja voi olla että ette ole saaneet poistua sieltä oman turvallisuutenne takia.
Ethän sä taida miestä saada mihinkään hoitoonkaan jos se ei ole laillisesti maassa?
Viime ketjussakin sulle jo sanottiin tämä. Sulla ei paljon muita vaihtoehtoja ole kuin ero. Se on helvetin vaikeaa, kyllä, mutta kun muita vaihtoehtoja ei vain ole.
Jos sä et hae avioeroa niin sä et sitten saa mitään tukiakaan... jos niitä tarvitsisit. Siis sitten kun asutte erillään. Mutta ehkä nyt ensin kannattaa miettiä se miten pääsette erilleen. Asuntojakaan ei saa ihan tosta noin vain välttämättä.
Ja vielä sä epäröit? Sun lapsi on vaarassa, tajuutko? Henkisesti nyt ainakin (aika raastavaa asua mt-ongelmaisen kanssa) sekä mahdollisesti fyysisesti. Mitä sä vetkuttelet? Mua ei paskaakaan kiinnosta miten sun käy (kyselet täällä typeriä etkä toimi sun lapsen parhaan edun mukaan) mut koita nyt edes pelastaa se lapsi sieltä!!! Tee jotain, nainen!! Oot saanu kasapäin vinkkejä täältä, et mitä tehdä, toimi nyt niiden mukaisesti!
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:24"]
[/quote]
[/quote]
Siitä on varmasti aikaa, eiköhän käytännöt ole muuttuneet. Ja voi olla että ette ole saaneet poistua sieltä oman turvallisuutenne takia.
Ethän sä taida miestä saada mihinkään hoitoonkaan jos se ei ole laillisesti maassa?
Viime ketjussakin sulle jo sanottiin tämä. Sulla ei paljon muita vaihtoehtoja ole kuin ero. Se on helvetin vaikeaa, kyllä, mutta kun muita vaihtoehtoja ei vain ole.
Jos sä et hae avioeroa niin sä et sitten saa mitään tukiakaan... jos niitä tarvitsisit. Siis sitten kun asutte erillään. Mutta ehkä nyt ensin kannattaa miettiä se miten pääsette erilleen. Asuntojakaan ei saa ihan tosta noin vain välttämättä.
[/quote]
Ap, en ole tuo ylempänä. Kannattaa ottaa asioista selvää. Avioeron voi nimittäin laittaa viereille myös sen jälkeen, kun on muuttanut erilleen. En kuitenkaan tiedä, miten se vaikuttaa tilanteeseesi. Minä muutin pois yhteisestä kodista, kun avioero oli jo vireillä, mutta sitä ei tarvinnut todistella millään tavalla, vaikka senkin olisin pystynyt todistamaan. Kerroin vain hakemuksessa, että asunnon tarpeen syynä on avioero. Ja sain kaupungin vuokra-asunnon aika nopeasti (pienen paikkakunnan etuja).
Soita kotipaikkakuntasi asunnonvälitykseen ja kysy, millaiset mahdollisuudet sinulla on saada vuokra-asunto, kun avioero laitetaan vireille myöhemmin. Soita kelaan ja sossuun, voitko saada asumistukia ja toimeentulotukea (jos tarvitset niitä), kun muutat pois yhteisestä kodista.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:37"]
Miksi ihmeessä joku alkaa vielä perhettä perustamaan noin sairaiden kanssa ja vielä hankkii lapsiakin. Kyllä sääliksi käy joidenkin elämän olosuhteet. Tai osa naisistahan on niin luulosairaita että pystyvät parantamaan rakkaudella niin alkoholistin, narkin kuin rikollisen ja muutkin mieleltään häiriytyneet. Yhtään tapausta vaan ei ole tiedossa.
[/quote]
muakin v*tuttaaa, miksi,miksi,miksi. No juuri siksi kun rakastaa. Mä taidan olla luulosairas, en tiedä miks mutta aina uskon että kaikki kääntyy parempaan :(
ap
[/quote] Eikä ihmiset rakastu narkkariin tms. Ne rakastuu ihmisiin. Ja niillä ihmisillä on ongelmia, parhaassa tapauksessa sellaisia jotka tulevat esiin vasta vuosien yhdessäolon jälkeen. Että inhottaa noi ylhäisestä tornista huutelevat.
43 jatkaa... Joissakin asuntoja tarjoavissa firmoissa vaaditaan todiste avioeron vireillä olosta jos avioero on laitettu syyksi asunnon tarpeeseen. Toisissa taas ei.
Voihan niihin laittaa myös asumusero ja selvitys tilanteesta muuten. En tiedä hidastaako se kuitenkin asunnon saantia.
Mulla oli joku aika sitten tilanne että erosin, muutin erilleen ja avioerohakemusta ei vielä oltu tehty. Asumistuki myönnettiin kyllä mutta olen ymmärtänyt että tt-tuessa pitää olla avioerohakemus vireillä, muuten puolisot katsotaan elatusvelvollisiksi toisiaan kohtaan.
En tosin edelleenkään tiedä tarvitseeko sun noita tukia hakea...
Ap mä sanoin viimeksi ja sanon nyt:Sinä et voi auttaa häntä!
Lääkäri voi.soita lääkärille,ne tulee poliisien kanssa ja ei sun mies pysty lääkäriä viilaamaan linssiin.ne kyllä näkee onko psykoottinen.
Olet tyhmä kun asetat itsesi,lapsesi ja miehesi tulevaisuuden vaaraan.
Mun psykoottinen mies ehdotti että laitetaan vauva pakastimeen.ja ihan tosissaan.
Nyt oikeesti teet jotain!!!!!!
SINÄ olet nyt vastuussa jos sun mies tekee jotain pahaa sun vauvalle!!
Mun kaverin miehellä alkoi skitsofrenia noin. Ensin syytti rahojen varastamisesta, kaverin piti laittaa häämatkarahat piiloon sillä mies laittoi kaikki nettipeleihin. Sitten syytti pettämisestä kun näki, että kaveri oli puhunut kolme vuotta sitten Facebookissa miespuolisen koulukaverin kanssa. Lopulta alkoi syömään vain ulkona, sillä uskoi vakaasti että kaverini myrkytti kaikki ruoat kotona. Mies saattoi sanoa lähtevänsä lenkille ja lähtikin ulkomaille.
Lopulta kaveri tajusi hakea eroa, mies siis sekosi aivan yhtäkkiä. Suosittelen lähtemään mahdollisimman pian.
Mitä jos laittaisinnasuntohakemuksia ja muuttaisin vauvankanssa pois. Miten lapsen taapaamiset yks? En voi ainakaan vuoteen hakea avioeroa.
ap