Mitä tehdä psykoosissa olevan miehen kanssa?
Hän ei itse psykoosia myönnä, mutta olen merko varma että psykoosi kyseessä.
Elikkä tämä psykoosi tulee semmosina "kausina". Viimeksi syytti rahan varastamisesta monta päivää ja lopulta pyys anteeks ja tajus itsekkin sen olevan paska puhetta.
Nyt syyttää pettämisestä. Heräs vaan aamulla ja alko syytteleen. Ei olla puhuttu maanantaista asti. Olen yrittänyt kysyä miksi ajattelee noin, mutten saa vastausta. Sanoo vaan kun että "hän on varma että olen pettänyt"
En jaksa enään. Taas viikonpäästä saattaa olla normaali.
Ja en siis todellakaan varastele häneltä tai petä häntä.
Kommentit (77)
Ehkä olisi kaikille helpointa irrottautua koko suhteesta. Ei ole mitään mieltä että tasavertaisessa rakkaussuhteessa toinen on potilas ja toinen hoitaja.
Kuka tuollaista jaksaa ja viitsii katsella, elämän tuhlausta.
Mies on sekaisin päästään. Kysy mistä hän on tuollaiset ajatukset saanut päähänsä. Ehdota miehelle terapiaa, tuollaiset harhaiset pakkoajatukset eivät ole normaaleja.
Ei olisi kellään kokemusta samanlaisista tilanteista? Ja miten niistä on päästy yli?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:33"]
Mies on sekaisin päästään. Kysy mistä hän on tuollaiset ajatukset saanut päähänsä. Ehdota miehelle terapiaa, tuollaiset harhaiset pakkoajatukset eivät ole normaaleja.
[/quote]
hän on siis hakemassa eroa. Ei halua olla minun kanssa missään tekemisissä. Jos puhum hänelle, ei vastaa.
Miksi ihmeessä joku alkaa vielä perhettä perustamaan noin sairaiden kanssa ja vielä hankkii lapsiakin. Kyllä sääliksi käy joidenkin elämän olosuhteet. Tai osa naisistahan on niin luulosairaita että pystyvät parantamaan rakkaudella niin alkoholistin, narkin kuin rikollisen ja muutkin mieleltään häiriytyneet. Yhtään tapausta vaan ei ole tiedossa.
Ootteko käyneet ammattiauttajan juttusilla? Tai tietysti miehesi lähinnä. Apua on kyllä saatavilla. Mielenterveysseuralla on auttava puhelin, josta voisit kysyä neuvoja. Mulla ei ole omaa kokemusta niin en oikein osaa muuta sanoa :/
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:38"]
Ootteko käyneet ammattiauttajan juttusilla? Tai tietysti miehesi lähinnä. Apua on kyllä saatavilla. Mielenterveysseuralla on auttava puhelin, josta voisit kysyä neuvoja. Mulla ei ole omaa kokemusta niin en oikein osaa muuta sanoa :/
[/quote]
ei olla, eikä suostunut menemään kun joskus kysyin. Edelleenkin haukkuu mua vaan sairaaks, mielisairaaks ja mun pitäs mennä hoitoon.
Ja siellä oli se lapsikin? (Muistan kyllä sun ensimmäisen ketjun)
Nyt hyvä nainen, ota ja lähde. Mies kuuluu ammattiavun piiriin. Tuo pahenee vaan.
Palstamammalla on ihan psykologian tutkinto, ja näin se on. Mies on aina sika, hullu ja kaikkea muuta.
Nainen on aina oikeassa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:37"]
Miksi ihmeessä joku alkaa vielä perhettä perustamaan noin sairaiden kanssa ja vielä hankkii lapsiakin. Kyllä sääliksi käy joidenkin elämän olosuhteet. Tai osa naisistahan on niin luulosairaita että pystyvät parantamaan rakkaudella niin alkoholistin, narkin kuin rikollisen ja muutkin mieleltään häiriytyneet. Yhtään tapausta vaan ei ole tiedossa.
[/quote]
muakin v*tuttaaa, miksi,miksi,miksi. No juuri siksi kun rakastaa. Mä taidan olla luulosairas, en tiedä miks mutta aina uskon että kaikki kääntyy parempaan :(
ap
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:43"]
Ja siellä oli se lapsikin? (Muistan kyllä sun ensimmäisen ketjun)
Nyt hyvä nainen, ota ja lähde. Mies kuuluu ammattiavun piiriin. Tuo pahenee vaan.
[/quote]
tekis mieli kyllä lähteä. Olen ehkä tyhmä, mutta en halua mennä turvakotiin. (Kokemusta on 6kk sielä asuneena)
äidin luokse en voi mennä, sillä mies tulisi sinne riehumaan ja ottamaan vauvaa multa pois. Ja en todellakaan halua antaa lasta hänelle. Poliiseja en voi soittaa hänelle, koska ei oo varaa. Hänellä ei siis ole oleskelulupaa enkä kuitenkaan niin ilkeä ole että haluaisin hänet karkotettaisiin suomesta.
Ja tää ei todellakaan oo provo, vaikka siltä saattaa kuulostaa...
Ap
Hei ap. Meillä ollut samankaltainen tilanne. Päivisin mies käyttäytyi normaalisti, mutta lapsen mentyä nukkumaan muuttui täysin. En viitsi kertoa yksityiskohtia tässä. Esitti ihme vihjailuja tyyliin "mä tiedän sun salaisuutes". Ööööö...niinku minkä salaisuuden? Tilanne meni aina vain pahemmaksi. Suljetulle se lopulta kyörättiin, oli siellä pitkään. Lopulta saatiin lääkitys toimimaan ja yritellään tässä jatkella elämää.
Haluaison vaan oman asunnon, oman rauhan. Asua lapseni kanssa kahdestaan. Nauttia vauva elämöstä. En jaska koko ajan riidellä,stressata,laihtua,itkeä. Pelkään vaan että mies vie lapsen minulta jos noin teen enkä koskasn enään nää häntä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:54"]
Hei ap. Meillä ollut samankaltainen tilanne. Päivisin mies käyttäytyi normaalisti, mutta lapsen mentyä nukkumaan muuttui täysin. En viitsi kertoa yksityiskohtia tässä. Esitti ihme vihjailuja tyyliin "mä tiedän sun salaisuutes". Ööööö...niinku minkä salaisuuden? Tilanne meni aina vain pahemmaksi. Suljetulle se lopulta kyörättiin, oli siellä pitkään. Lopulta saatiin lääkitys toimimaan ja yritellään tässä jatkella elämää.
[/quote]
ei vitsi naurahdin tälle kun luin tämän :D omakin mies on joskus hokenut "sun salaisuudet tulee esiin" yms. Mä vaan nauroin että mitkä salaisuudet, hän sitten suuttui ja alkoi uskoa vielä enemmän että minulla on jotain "salaisuuksia"
ap
[/quote]
miten sait sen hoitoon?
Voi hyvänen aika, hankkikaa apua ja pelastakaa itsenne ja ennenkaikkea lapsenne, te olette vastuussa heidän hyvinvoinnistaan. Ero tulee kuitenkin jossain vaiheessa ja joku toinen saa taas kärsiä, ei väkivaltaisia miehiä saa hyysätä. Ota yhteyttä ammattiauttajiin ja lapsi pois miehen läheltä, vaikka sitten maasta karkoitus, se olisi järkevintä. Puhu neuvola, lääkäri, turvakoti, poliisi ja rikosilmoituksen tekoon heti. Kyllä sinä selviät lapsen kanssa kun alat toimia, voisiko joku läheinen, sukulainen olla avuksi? Jokaisella lapsella ja naisella on oikeus turvalliseen elämään, ei pelossa eläminen ole kunnon elämää.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:59"]
[/quote]
miten sait sen hoitoon?
[/quote]
Parin kaverinsa avulla. Poliisia en olisi voinut soittaa, koska tiesin, että pystyisi esittämään normaalia pienen hetken.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:12"]
Kuulostaa tutulta. Meillä aivan samanlaista. Joku päivä vaan tulee syytös esim pettämisestä ja kaikenlaisia perusteita löytyy. Pari päivää ja pyytää anteeksi ja sama uusiutuu jonkin ajan kuluttua. Itse ei myönnä tätä ongelmaa. Enkä tiedä mistä ja miten tähän voisi hakea apua. Ikinä en ole pettänyt tai mitään siihen liittyvääkään tuonut esille.
[/quote]
sama täällä. Miten käyttäydyt silloin kun syyttelee? Puhutteko yms vai mykkäkoulua? Miten lopettaa syyttelyn?