Mitä tehdä psykoosissa olevan miehen kanssa?
Hän ei itse psykoosia myönnä, mutta olen merko varma että psykoosi kyseessä.
Elikkä tämä psykoosi tulee semmosina "kausina". Viimeksi syytti rahan varastamisesta monta päivää ja lopulta pyys anteeks ja tajus itsekkin sen olevan paska puhetta.
Nyt syyttää pettämisestä. Heräs vaan aamulla ja alko syytteleen. Ei olla puhuttu maanantaista asti. Olen yrittänyt kysyä miksi ajattelee noin, mutten saa vastausta. Sanoo vaan kun että "hän on varma että olen pettänyt"
En jaksa enään. Taas viikonpäästä saattaa olla normaali.
Ja en siis todellakaan varastele häneltä tai petä häntä.
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:39"]
Onko mitään mahdollisuuksia pelastaa perhe?
[/quote]
Kuka tätä kysyy? Ap vai joku palstailija?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:20"]En edes vaivaudu vastaamaan varastelunpettämis kommentteihin.
en siis tiedä mikä on. Olennaloittanut hänestä ketjun ennenkn: http://www.vauva.fi/keskustelu/4390692/ketju/mies_vaittaa_etta_varastan_hanelta_rahaa/sivu/1#vastaa
jos ei psykoosi, mikänhäntä vaivaa?
ap
[/quote]
Sinä?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:07"]
Hän ei itse psykoosia myönnä, mutta olen merko varma että psykoosi kyseessä.
Elikkä tämä psykoosi tulee semmosina "kausina". Viimeksi syytti rahan varastamisesta monta päivää ja lopulta pyys anteeks ja tajus itsekkin sen olevan paska puhetta.
Nyt syyttää pettämisestä. Heräs vaan aamulla ja alko syytteleen. Ei olla puhuttu maanantaista asti. Olen yrittänyt kysyä miksi ajattelee noin, mutten saa vastausta. Sanoo vaan kun että "hän on varma että olen pettänyt"
En jaksa enään. Taas viikonpäästä saattaa olla normaali.
Ja en siis todellakaan varastele häneltä tai petä häntä.
[/quote]
ei ole psykoosi. mies on ihan normi idiootti tai sit stressi lyömässä yli. nosta kissa pöydälle.
jos reaktio on kilarit tai ei tajua vieläkään, lähde.
jos tulee perässä, soita poliisit välittömästi jos on niin lähellä että näet sen kasvojen piirteet.
mikä on suhteen perusta? korjaa toki jos olen väärässä, mutta minusta se on luottamus.
mitä on jäljellä jos luottamusta ei ole?
ei mitään. jos jäät, kaikki mitä tapahtuu on oma vikasi.
Mielestäni ap murehtii ihan toisarvoisia seikkoja tilanteessa, jossa hänen puolisonsa tarvitsee ammattiapua.
Ilmeisesti miehellä ei ole pysyvää oleskelulupaa, mutta jonkinlainen oleskelulupa on. Ainakin Suomen kansalaisuus puuttuu.
En usko, että miestä karkoitetaan sen vuoksi, että hän on sairastunut. Jos otat hänestä eron, ei senkään vuoksi karkoteta automaattisesti. Jos miehellä on kuitenkin rikollinen tausta, maasta karkoittaminen on todennäköistä.
Mies voi aina vedota olemassaoleviin perhesiteisiin, jotka avioeron jälkeen ovat lähinnä lapseen kohdistuvat.
Soita psykiatriselle klinikalle ja kysy neuvoja, miten saat miehen hoitoon, ap. Poliisi auttaa sitten tarvittaessa hoitoon hakijoita.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:43"]
Ja siellä oli se lapsikin? (Muistan kyllä sun ensimmäisen ketjun)
Nyt hyvä nainen, ota ja lähde. Mies kuuluu ammattiavun piiriin. Tuo pahenee vaan.
[/quote]
tekis mieli kyllä lähteä. Olen ehkä tyhmä, mutta en halua mennä turvakotiin. (Kokemusta on 6kk sielä asuneena)
äidin luokse en voi mennä, sillä mies tulisi sinne riehumaan ja ottamaan vauvaa multa pois. Ja en todellakaan halua antaa lasta hänelle. Poliiseja en voi soittaa hänelle, koska ei oo varaa. Hänellä ei siis ole oleskelulupaa enkä kuitenkaan niin ilkeä ole että haluaisin hänet karkotettaisiin suomesta.
Ja tää ei todellakaan oo provo, vaikka siltä saattaa kuulostaa...
Ap
[/quote]
Ahaa! Turkkilainen? Eteleä-Euroopasta? Niille riittää se että akka elää normaalia elämää suomalaisessa mittapuussa. Se on nyt kato kulttuurien rikkautta! Hänen maassaan nainen on varas huora mitä lie jos uskaltaa mennä paskalle ilman miehensä lupaa. Nauti! Ja soita poliisi pääset eroon ja kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:09"]Mitä jos laittaisinnasuntohakemuksia ja muuttaisin vauvankanssa pois. Miten lapsen taapaamiset yks? En voi ainakaan vuoteen hakea avioeroa.
ap
[/quote]
No onhan sillä sun äijälläs maassa olemisen lupa ku oot sen kanssa naimisissa. PORVOON HARHANEN PETTÄJÄ VARAS!
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:09"]Mitä jos laittaisinnasuntohakemuksia ja muuttaisin vauvankanssa pois. Miten lapsen taapaamiset yks? En voi ainakaan vuoteen hakea avioeroa. ap [/quote] No onhan sillä sun äijälläs maassa olemisen lupa ku oot sen kanssa naimisissa. PORVOON HARHANEN PETTÄJÄ VARAS!
[/quote]
kuka on sanonut ettei ole lupaa? Hänellä loppunut oleskelulupa haki poliisilta uutta, poliisi antoi karkotuksen mutta maahanmuuttovirasto antoi vielä vuodeksi. Ens tammikuussa loppuu ja varmaan taas sama homma: katkotus yms. Syynä toistuvat rikokset
En vieläkään soittanut minnekkään.. En tiedä miksi siedän tätä paskaa..
ap
Kannattaa varmaan lopettaa se pettäminen ja rahan varastaminen.
Miehesi on vainoharhainen, ei psykoosissa. Paranoidinen skitsofrenia kenties? Tai muuten vaan sekaisin.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:09"]Siis tuoko on psykoosia?
[/quote]
Lääkäreitten mukana kyllä.
Menkää leffaan, käykää syömässä ja shoppailkaa. Mä aina käyn mun mieheni kanssa kun se on psykoosissa, se maksaa sit kaiken mukisematta kun ei tajuu mitään :)
No ei vaikuta psykoosilta. Psykoottisten ihmisten harhaluulot osat usein enemmän todellisuudesta irrallaan ja "mahdottomia". Miehesi vaikuttaa lähinnä todella epävarmalta, ehkä masennusta taustalla?
Kuulostaa tutulta. Meillä aivan samanlaista. Joku päivä vaan tulee syytös esim pettämisestä ja kaikenlaisia perusteita löytyy. Pari päivää ja pyytää anteeksi ja sama uusiutuu jonkin ajan kuluttua. Itse ei myönnä tätä ongelmaa. Enkä tiedä mistä ja miten tähän voisi hakea apua. Ikinä en ole pettänyt tai mitään siihen liittyvääkään tuonut esille.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:09"]Siis tuoko on psykoosia?
[/quote]
Lääkäreitten mukana kyllä.
[/quote]
Entäs muiden mukana?
Voihan tuo olla psykoosia. Vaikea sanoa, mitä tehdä. Kuuleekohan ääniä, jotka hänelle ovat noita vakuuttaneet. Kaverini on iyse psykologi ja sairastui itse psykoosiin. Sitten ihan uskoi noita ääniä, vaikka on ammattilainen. En käsitä. Hänellä meni niin, että ajattelee ne Jumalan yms ääniksi, joiya tulee vain hänelle, erikoistapaukselle. Muilla hän ajattelee olevan harhoja ja hänellä tosia. Rasittavaa olla hänen kanssaan, kun vauhkoo ihan hulluja tosissaan. On nyt menettänyt oikeutensa toimia ammatissaan tuon hulluuden takia.
Helpoin ratkaisu olisi lopettaa varastaminen ja pettäminen.
En edes vaivaudu vastaamaan varastelunpettämis kommentteihin.
en siis tiedä mikä on. Olennaloittanut hänestä ketjun ennenkn: http://www.vauva.fi/keskustelu/4390692/ketju/mies_vaittaa_etta_varastan_hanelta_rahaa/sivu/1#vastaa
jos ei psykoosi, mikänhäntä vaivaa?
ap
Öö mikset voi hakea avioeroa? koska mies karkotettaisiin maasta? No sehän taitais olla vain hyvä.