Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka oma äiti voi olla näin helvetin rasittava???

Vierailija
05.03.2015 |

Nytkin kun tulin hiihtolomalla käymään vanhempien luona niin noh ei olisi pitänyt tulla. Aina kun tulee joku pieni vastoinkäyminen niin sit alkaa se voivottelu "ohoiii taas tää meni tälleen.. ohhoh taasko se Pikku-Pirjo kaatui... " vittuillaan ihan pienistä asioista KUUSI vuotiaalle ja ITKETETÄÄN vasitella, eikä _mitään_ armoo lohkee _kenellekään_ vaikka kys. Henkilö ei olisi ollut millään lailla ilkeä hänelle. Tollane lihava ämmä vaan lyllertää jossain itsesäälitranssissa ja on tosi ilkeä ja loukkaava muita kohtaan. Hän ajattelee et hänellä on joku "oikeus" olla niin h***-vi***naama kelle lystää, ilman seuraamuksia.
Oon yrittäny ohjeistaa häntä ym juttelemaan jollekkin, ja itsekkin yrittänyt kuunnella ja auttaa, mut ei jumalauta tollase hyypiön kanssa voi olla tekemisissä! Tollanen käytös väsyttää ihmiset ympärilläkin:/ Hyi.
Kiitän että sain avautua.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sana on oikeasti "vartavasten" eli tarkoituksella. Mieheni on kotoisin Pohjois-Pohjanmaalta ja puhuu juuri noin outoa murretta kuin ap:kin :)

Vierailija
22/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sä annat kaikenkaikkiaan vittuilla itsellesi liian helposti. Joku jankkaa täällä sitä vasitella sanaa ja sinä vastaat kiltisti, miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on wut? What:ko ?

Vierailija
24/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:27"]

Mikä on wut? What:ko ?

[/quote]

Arvasit oikein. http://www.urbandictionary.com/define.php?term=wut

Vierailija
25/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:26"]Ap, sä annat kaikenkaikkiaan vittuilla itsellesi liian helposti. Joku jankkaa täällä sitä vasitella sanaa ja sinä vastaat kiltisti, miksi?
[/quote] eh olenkohan minä sit liian. En tiedä halusin kai vain selittää epäselvyyden jos se oikeesti vaikuttaa paljon viestin ymmärtämättömyyteen.

Vierailija
26/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:26"]

Ap, sä annat kaikenkaikkiaan vittuilla itsellesi liian helposti. Joku jankkaa täällä sitä vasitella sanaa ja sinä vastaat kiltisti, miksi?

[/quote]

En minä ainakaan tarkoittanut vittuilla. Yritin miettiä pääni puhki sanan tarkoitusta, kun luulin kirjoitusvirheeksi. Kiva, että ap kertoi asiallisesti sanan tarkoituksen, annoin hänelle siitä yläpeukun. :)

Vierailija
27/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:17"]Ymmärrän mitä itkettäminen tarkoittaa, mutta tuo "vasitella" on ihan outo sana. Siis onko se kirjoitusvirhe vai ihan oikea sana jollain murteella? [/quote] oikea sana:-) murteella siis. " väkisin" olisi hyvä synonyymi. Ap

[/quote]

Väkisin ei tarkoita samaa. Tuo tarkoituksella, vartavasten on oikea "suomennos".

Vierailija
28/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:26"]Ap, sä annat kaikenkaikkiaan vittuilla itsellesi liian helposti. Joku jankkaa täällä sitä vasitella sanaa ja sinä vastaat kiltisti, miksi? [/quote] eh olenkohan minä sit liian. En tiedä halusin kai vain selittää epäselvyyden jos se oikeesti vaikuttaa paljon viestin ymmärtämättömyyteen.

[/quote]

Viestiäsi ei tee vaikealukuiseksi tuo yksittäinen murreilmaus vaan koheesion puute. Siitä puuttuu selvä juoni eivätkä pääasiat eivät erotu sivuasioista.

Vierailija
29/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viet lapsesi tuollaiseen paikkaa jossa itketetään?

Vierailija
30/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:25"]

Tuo sana on oikeasti "vartavasten" eli tarkoituksella. Mieheni on kotoisin Pohjois-Pohjanmaalta ja puhuu juuri noin outoa murretta kuin ap:kin :)

[/quote]

Minun kotiseudullani vasiten/vasitella tarkoittaa 'pelkästään oman huvin vuoksi'.

Vierailija
31/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en jaksa mun äitiä aina. Negatiivinen ihminen, utelias ja juoruilee mun asiat. Epäilee mua kaikesta syyttä, mm. Syömishäiriöstä ja huumeidenkäytöstä. Aina pitää olla joku asia mistä on niin huolissaan, jos ei ole, niin keksitään ongelmia tyhjästä. Mikään kun ei ikinä voi olla hyvin.

Vierailija
32/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:38"]Miksi viet lapsesi tuollaiseen paikkaa jossa itketetään?
[/quote] minulla ei ole lapsia :-) huima ikäero sisarusten kanssa:-)

Vierailija
33/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sontaa se on kuule monille muillekin. Olen jo lapsena luopunut ajatuksesta että saisin äidiltäni sitä apua ja tukea mikä monille ystävilleni on itsestäänselvyys. Sen jälkeen kun olen hyväksynyt sen, että hänellä ei vain ole antaa mitään tukia, apuja tai hoivia, on oma elämäni ja suhde häneen muuttunut paljon helpommaksi. Olen määritellyt tiukat rajat, joita äitini onneksi osaa vaistomaisesti noudattaa.

Ikinä en anna hänelle mitään tietoja yksityisasioistani, hän repisi minut verisiksi kappaleiksi saman tien. Olen opetellut miettimään etukäteen puheenaiheita, ja hämään häntä ottamalla sisarusteni, serkkujeni, naapurien tai työkavereiden asioita puheeksi. Näin hän saa kauhistella ja ihmetellä muiden asioita, ja minä saan viettää aikaa hänen seurassaan, ja samalla vältyn tulemasta loukatuksi.

On tietysti hirveän helppo sanoa, että laita välit poikki. Mutta minä siinä vain häviäisin. Äidilläni on tuttuja, kavereita ja ystäviä kymmeniä, jos ei satoja. Minulla ei.

Vierailija
34/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää enää menkö noin pitkäksi aikaa, käykää päivävierailulla. Yövytte sitten jossain hotellissa ja jatkatte matkaa. Kaikille kivempi. Joitain ihmisiä ei vain voi sietää ja toiset ei siedä ketään, joten jos väleissä haluaa olla, pitää ne välit pitää väljinä ja harvoina. 

Vierailija
35/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:17"]Ymmärrän mitä itkettäminen tarkoittaa, mutta tuo "vasitella" on ihan outo sana. Siis onko se kirjoitusvirhe vai ihan oikea sana jollain murteella?
[/quote]
Mä olen kuullut, sukua pohjanmaalla, lapissa, etelä-karjalassa. En muista ketkä sukulaisista tuota käyttää.

Vierailija
36/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pukeutunut leopardituubitoppiin vai käytätkö sitä vain töissä?

Vierailija
37/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole omena kaus puusta pudonnut!

Vierailija
38/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun asenteessi on kyllä jotain häiriötä, johtuuko se väsymyksistä vai muista huolista. Kyllä aikuisen pitäisi hyväksyä ja ymmärtää erilaisia ihmisiä ja tulla keskenään toimeen, vaikka toinen vit.... onhan hän sinun äitisi.

Vierailija
39/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:59"] Minusta sinun asenteessi on kyllä jotain häiriötä, johtuuko se väsymyksistä vai muista huolista. Kyllä aikuisen pitäisi hyväksyä ja ymmärtää erilaisia ihmisiä ja tulla keskenään toimeen, vaikka toinen vit.... onhan hän sinun äitisi.

[/quote] en kirjoittanut täydellistä kuvausta äidistäni, mutta jos olisin niin en olisi välttämättä saanut niin paljoa alapeukkuja. Väsynyt olen ja samalla myös korkea kuume.

Vierailija
40/43 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 13:08"] [quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 12:50"] " ITKETETÄÄN vasitella" wut? [/quote] Onko tämä jotain murretta, kun tuli alapeukkuja? [/quote] Onhan se hirveää, jos käyttää jotain murre-ilmaisua. Niin alkaa joidenkin vaginassa hiekka hiertämään. [/quote] Et sitten voinut vastata että onko se jotain murretta? Sitähän edellinen kysyi. Ja nyt kysyn minäkin, kun en tuollaista ole koskaan kuullut. Ohis

[/quote]

On murretta ääliöt. vastaa sanaa TARKOITUKSELLA, en ole ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän