Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko niskajumi olla näin paha??!

Vierailija
05.03.2015 |

mulla on siis niska ja hartiat + vasemman lapaluun vierusta ja selkärangan vieressä oleva "keskiselän" lihan ihan jumissa. ne on ihan kosketusarat ja tosi kipeät. oon huomannut että tuon kivun takia jännitän niitä koko ajan vaan lisää, mikä ei varsinaisesti helpota tilannetta :-(

mulla on siis tällä hetkellä oireina myös vasemman käden särky ja voimattomuus/vapina, vasemman jalan särky ja kasvojen pistely/puutuminen. venyttely helpottaa vähän, mutta sen jälkeen kipu ja nuo muut oireet palautuu aika nopeasti. mikä neuvoksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 03:43"]Kosketusherkkyys viittaa siihen, että jokin lihas saattaa olla tulehtunut. Jos näin on, niin laita jotain kylmää siihen lihaksen päälle ja anna sen levätä pari päivää ihan kunnolla. Lääkäriltä saa myös vähän parempia tulehduskipulääkkeitä ja lihasrelaksantteja, jotka helpottaa oloa. Lääkäriin kannattaa kuitenkin mennä jo ihan sairasloman takia, koska noin paha lihasjumi tuskin helpottaa ilman kunnon lepoa. Raajojen Pistely ja puutuminenv taas johtuu tod.näk kireän lihaksen aiheuttamasta hermopinteestä. Kipukoukulla käsittelyä en suosittele, sillä saattaa vaan pahentaa tilannetta, kun anatomiaa tuntemattomana painelee pisteistä, joista ei kannattaisi.
[/quote]

kiitos! tosiaan kun hartioiden ja niskan aluetta venyttelee niin tuntuu kun veri alkaa oikein kuhisemalla kiertää jaloissa! :D käsikin oli tänään aamulla vähän aikaa ihan normaali kun venyttelin kunnolla eilen illalla. jossei tämä ala parin päovän levon jälkeen helpottaa niin sitten on kai mentävä lääkäriin.

Vierailija
2/12 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hierojalle, säännöllinen venyttely, sauvakävely, uinti jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä neuvoksi:

-lihaskuntotreeniä niska-hartia -seudulle

-työasentojen tarkistus

-venyttely

-hieronta

Kipulääkkeet eivät korjaa ongelmaasi. Sun pitää itse puuttua siihen, mikä aiheuttaa kivun ja jäykkyyden eli huonot asennot. Ja lääkäriä paremmin asiassa voisi sinua neuvoa fysioterapeutti.

Vierailija
4/12 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut lähetettiin naprapaatille, joka niksautteli niskan ja selkäni luita ja sai monta jumipaikkaa auki. Lähetteen sain työpaikkalääkäriltäni. Sain myös relaksantteja, että saisin nukuttua rennommin (inhoan niitä, tulee tokkurainen olo ja metallin maksu suuhun).

Jos olet työssäkäyvä ihminen, niin käänny pikaisesti työterveyshuollon puoleen. Julkinen terveydenhuolto voi olla vähän hankalampaa.

Vierailija
5/12 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaiset ap:n kaltaiset aina odottavat, että asia korjaantuu, kun ottaa pari kipulääkettä ja joku tyyliin lääkäri tietää jonkun poppakonstin? Jos kerran kivut eivät ole tulleet päivässä niin miksi asia tulisi yhtäkkiä kuntoon lääkärissäkäynnillä?

Vierailija
6/12 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alkuvuodesta lähes sama juttu. Vasenta kättä kihelmöi, päänsärkyä monta päivää, huimausta, kipua säteili jopa vasempaan reiteen. Mulla oli siis niskat ja lavat aivan jumissa. Vasemman lapaluun vieressä oli oikein sellainen lihassolmupatti!
Lähti sitten "paranemaan" kun mieheni hieroi, ja tein joka päivä sellaista keppijumppaliikettä, että kädet suorina leveässä otteessa ja pyörittelin tavallaan pään ympäri sitä keppiä. Hitsi en osaa paremmin selittää, mut voit vaikka googlata. Mulla tosiaan auttoi. Tsemppiä!

Vierailija
7/12 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 03:38"]

Luulisin, että neurologi voisi auttaa. Kuullostaa sellaisilta oireilta. Soita lääkäriasemalle ja kerro oireesi, niiin neuvovat oikealle lekurille.

Jos ei ole rahaa, soita terkkariin. Painota tuota tunnottomuutta, puutumista, voimattomuutta, ei tarvitse viikkoja odotella. Tai päivystykseen.

[/quote]

Juu ei, ei kuulu päivystykseen millään tavalla. Päivystykseen kuuluvat akuutit tapaukset. Jos olet töissä, menet työterveyshuollon kautta lääkärille ja lääkäri antaa lähetteet fysioterapiaan tai minkä nyt katsookaan parhaaksi vaihtoehdoksi sinun tapauksessasi. Hoida asia mieluiten heti, ettei pahene!

Minulle paras hoitomuoto on ollut jumppa-venyttely-kävely ja osteopaatin käsittely. Ja lyhennetyt työpäivät, koska kokonaise päivät eivät onnistu.

Vierailija
8/12 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille neuvoista! pitää kokeilla googlettaa tuota keppijumppaa, josko se saisi lihakset rentoutumaan. mulla tuntuu myös vasemman lavan vieressä sellainen kipeä patti, ja siitä kun painaa niin vihloo niskaa ja päätä. vasen käsi ei taivu taaksepäin läheskään niin hyvin kuin oikea ja kipu tosiaan tuntuu välillä myös jalassa asti.

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:37"]Miksi tällaiset ap:n kaltaiset aina odottavat, että asia korjaantuu, kun ottaa pari kipulääkettä ja joku tyyliin lääkäri tietää jonkun poppakonstin? Jos kerran kivut eivät ole tulleet päivässä niin miksi asia tulisi yhtäkkiä kuntoon lääkärissäkäynnillä?
[/quote]

lääkäriin menen lähinnä siksi, että syy näille oudoille puutumisille ja voimattomuudelle selviäisi. niin kuin jo sanoinkin niin kokeilen ensin levätä ja rentoutta lihaksia kotikonstein ja jos se ei auta, niin kysyn neuvoa terveyskeskuksesta. eihän se nyt ihan normaalia ole jos on puoli naamaa tunnottomana

ap

Vierailija
9/12 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 03:20"]mulla on siis niska ja hartiat + vasemman lapaluun vierusta ja selkärangan vieressä oleva "keskiselän" lihan ihan jumissa. ne on ihan kosketusarat ja tosi kipeät. oon huomannut että tuon kivun takia jännitän niitä koko ajan vaan lisää, mikä ei varsinaisesti helpota tilannetta :-(

mulla on siis tällä hetkellä oireina myös vasemman käden särky ja voimattomuus/vapina, vasemman jalan särky ja kasvojen pistely/puutuminen. venyttely helpottaa vähän, mutta sen jälkeen kipu ja nuo muut oireet palautuu aika nopeasti. mikä neuvoksi?
[/quote]

*lihas, eikä lihan :D oon väsynyt

Vierailija
10/12 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipukoukku?

Vierailija
11/12 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että neurologi voisi auttaa. Kuullostaa sellaisilta oireilta. Soita lääkäriasemalle ja kerro oireesi, niiin neuvovat oikealle lekurille.

Jos ei ole rahaa, soita terkkariin. Painota tuota tunnottomuutta, puutumista, voimattomuutta, ei tarvitse viikkoja odotella. Tai päivystykseen.

Vierailija
12/12 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosketusherkkyys viittaa siihen, että jokin lihas saattaa olla tulehtunut. Jos näin on, niin laita jotain kylmää siihen lihaksen päälle ja anna sen levätä pari päivää ihan kunnolla. Lääkäriltä saa myös vähän parempia tulehduskipulääkkeitä ja lihasrelaksantteja, jotka helpottaa oloa. Lääkäriin kannattaa kuitenkin mennä jo ihan sairasloman takia, koska noin paha lihasjumi tuskin helpottaa ilman kunnon lepoa. Raajojen Pistely ja puutuminenv taas johtuu tod.näk kireän lihaksen aiheuttamasta hermopinteestä. Kipukoukulla käsittelyä en suosittele, sillä saattaa vaan pahentaa tilannetta, kun anatomiaa tuntemattomana painelee pisteistä, joista ei kannattaisi.