Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jakaisitte asumiskulut?

Vierailija
03.12.2021 |

Olemme miesystäväni kanssa muuttamassa kaupungin keskustaan.
Asunto on äitini (käytännössä minun) koska äitini asuu palvelutalossa (nyt olen vuokrannut sitä airbnb silloin tällöin)
Molemmat tinataan nettona n. 2000€ minä hiukan enemmän.

Nyt maksamme vuokran puoliksi.

Asunto on melko vanha ja kaipaa remonttia, yhtiövastike on n. 400€

Miten jakaisitte kulut?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltäsi, miten hän haluaa kulut hoidettavan. Mies on tärkeämpi, kuin asunto.

Ihmettelen suurta hoito vastiketta. Onko taloyhtiön asiat ihan kunnossa?

Kun puhuin miehelle muutosta hän kysyi mikä hänen osuutensa olisi ja maksaisiko hän jotain ”vuokraa”

Siksi mietin miten asumiskustannukset jaettaisiin, joudun kumminkin ottamaan remonttia varten melko ison lainan (keittiö, kylpyhuone sekä pintaremontti koko asuntoon)

Ap

Tottakai mies maksaa vuokraa, ilmaista asumista ei ole.

Minä muuttaisin samalla rahalla erilleen.

Vierailija
22/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra puoliksi. Asunnon omistaja maksaa vastikkeen+ rempat eli äitisi.

Höpöt, siitä riippuu mitenkä sovittu. Vastike+ joku nimellinen vuokra, vaiko pelkkä vuokra tai nimellinen vuokra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkin asuu omissa kodeissaan. Ei tuu ongelmia asumiskustannuksista. Voihan seurustella tolleen. Välillä sun luona sitten mun luona.

24/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiövastike, sähkölasku, vesimaksu ja vakuutus puoliksi. Remontit maksat sinä ap kokonaan itse, koska asunto on sinun omasi.

Vierailija
25/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltäsi, miten hän haluaa kulut hoidettavan. Mies on tärkeämpi, kuin asunto.

Ihmettelen suurta hoito vastiketta. Onko taloyhtiön asiat ihan kunnossa?

Kun puhuin miehelle muutosta hän kysyi mikä hänen osuutensa olisi ja maksaisiko hän jotain ”vuokraa”

Siksi mietin miten asumiskustannukset jaettaisiin, joudun kumminkin ottamaan remonttia varten melko ison lainan (keittiö, kylpyhuone sekä pintaremontti koko asuntoon)

Ap

Tottakai mies maksaa vuokraa, ilmaista asumista ei ole.

En ymmärrä näitä vuokraehdotuksia. Kyseessä on avopari, miksi heidän kannattaisi tehdä vuokrasopimus ja sotkea mm verottaja asiaan?

Me asumme toisen omistamassa asunnossa ja maksamme asumiskulut puoliksi ml pienet remontit ja korjaukset. Isot remontit maksaa asunnon omistaja ja toinen lyhentää osuuttaan niistä pikkuhiljaa koska hänkin hyötyy niistä. Esimerkki: jos vaihdettaisiin lämmitysjärjestelmää ja se maksaisi vaikkapa 20 k, niin talon omistaja maksaisi sen ja toinen maksaisi hänelle seuraavien viiden vuoden aikana 2000 e/vuosi.