Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jakaisitte asumiskulut?

Vierailija
03.12.2021 |

Olemme miesystäväni kanssa muuttamassa kaupungin keskustaan.
Asunto on äitini (käytännössä minun) koska äitini asuu palvelutalossa (nyt olen vuokrannut sitä airbnb silloin tällöin)
Molemmat tinataan nettona n. 2000€ minä hiukan enemmän.

Nyt maksamme vuokran puoliksi.

Asunto on melko vanha ja kaipaa remonttia, yhtiövastike on n. 400€

Miten jakaisitte kulut?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi kaikki kulut

Vierailija
2/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumiskulut puoliksi. Asunnon arvoa kohottavat remontit sinä kustannat, ainostaan asumismukavuuden takia tehtävät remontit puoliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis olette vuokralla, maksatte vuokran puoliksi.

Äitisi asunnon omistajana maksaa vastikkeen. Mikä oli ongelma?

Vierailija
4/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumiskulut puoliksi. Asunnon arvoa kohottavat remontit sinä kustannat, ainostaan asumismukavuuden takia tehtävät remontit puoliksi.

Tarkoitat tietenkin, että aapeen äiti kustantaa. Mitä täällä sekoillaan?

Vierailija
5/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit nyt vastausta, että sinun pitää päästä halvemmalla kun omistat asunnon?

Vierailija
6/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra puoliksi. Asunnon omistaja maksaa vastikkeen+ rempat eli äitisi.

Vierailija
7/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äidilläsi edunvalvoja. Saattaa myös verottaja ja hoivakoti olla kiinnostunut, jos äitisi omistaa asunnon.

Muodostuuko sinulle asunnosta verotettava etua, joka tietenkin vaikuttaa äitisi hoitomaksuun.

Eli asia ei pelkästään ole sinun ja miehesi asia, vaan siihen tulevat muut sidosryhmät. Ja onko käypä vuokra yhtiövastikeen määrä vai korkeampi.

Vierailija
8/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis saanut asunnon ennakkoperintönä jo ajat sitten, äitini vaan asui siinä ennen kuin joutui palvelutaloon.

Ap

Vierailija
9/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis saanut asunnon ennakkoperintönä jo ajat sitten, äitini vaan asui siinä ennen kuin joutui palvelutaloon.

Ap

Asumiskulut puoliksi. Sinä maksat rempan.

Vierailija
10/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, että kumpikin on tyytyväisiä. Eikös se ole kaiken a ja o? Ei se että kaikki on sentilleen tasan jaettu.

Vierailija
11/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto on sun, niin miksi selität äidistäsi yhtään mitään? Ja sanot aloituksessa, että asunto on äitisi?

Ihan sekoa...

Vierailija
12/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltäsi, miten hän haluaa kulut hoidettavan. Mies on tärkeämpi, kuin asunto.

Ihmettelen suurta hoito vastiketta. Onko taloyhtiön asiat ihan kunnossa?

Vierailija
13/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asunto on sun, niin miksi selität äidistäsi yhtään mitään? Ja sanot aloituksessa, että asunto on äitisi?

Ihan sekoa...

Käytännössä miellän sen vieläkin äitini kodiksi vaikka olen jo luopunut toivosta että joskus vielä pääsee kotiin.

Mainitsin asian lähinnä siksi että kommentoijat tietävät että mulla ei ole lainaa asunnosta yms.

Ap

Vierailija
14/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastike puoliksi.

Vierailija
15/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltäsi, miten hän haluaa kulut hoidettavan. Mies on tärkeämpi, kuin asunto.

Kun puhuin miehelle muutosta hän kysyi mikä hänen osuutensa olisi ja maksaisiko hän jotain ”vuokraa”

Siksi mietin miten asumiskustannukset jaettaisiin, joudun kumminkin ottamaan remonttia varten melko ison lainan (keittiö, kylpyhuone sekä pintaremontti koko asuntoon)

Ap

Vierailija
16/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun puhuin miehelle muutosta hän kysyi mikä hänen osuutensa olisi ja maksaisiko hän jotain ”vuokraa”

Siksi mietin miten asumiskustannukset jaettaisiin, joudun kumminkin ottamaan remonttia varten melko ison lainan (keittiö, kylpyhuone sekä pintaremontti koko asuntoon)

Ap

Eli sinä otat lainaa nostaaksesi omaisuutesi arvoa. Ei sen maksaminen ole miehen tehtävä, vaikka sinä tietysti himoitsetkin häntä maksumieheksi.

Vierailija
17/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa puolet siitä mikä on vastaavan asunnon vuokra kyseisellä alueella. Puolet vastikkeesta on liian vähän.

Vierailija
18/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi eli muija maksaa puolet. Anoppi maksaa puolet ja yhteiskunta maksaa puolet. Joo näin mä näkisin että on reilu peli.

Vierailija
19/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tottakai mies maksaa vuokraa, ilmaista asumista ei ole.

Vierailija
20/25 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa puolet siitä mikä on vastaavan asunnon vuokra kyseisellä alueella. Puolet vastikkeesta on liian vähän.

Moniko nainen olisi valmis maksamaan vuokraa asuessaan miehensä omistamassa asunnossa?