Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketipinorista: mitäköhän mulle tapahtui muutama vuosi sitten?

Vierailija
04.03.2015 |

Olen tässä viime aikoina miettinyt paljonkin tätä tapahtumaa joka oikeasti oli todella pelottava ja outo. Eli mun ketipinor annos nostettiin kolme vuotta sitten 75mgstä 100mg. Eräänä iltana sitten otin sen 100mg. Normaalisti olin menossa tupakille ennen nukkumaanmenoa ja parvekkeella huomasin että pihahan oikein kuhisee ihmisiä. Sitten mietin että nythän on yö, pihanhan pitäisi olla tyhjä. Tajusin että näin harhoja. Juoksin sisälle paniikissa ja kun katsoin vielä ikkunasta ulos niin näin kun ulkona lensi mustasiipinen enkeli. Menin huoneeseeni ja painoin kasvot tyynyyn peloissani. Mietin etten varmasti katso enää mihinkään suuntaan kunnes pääni ihan oikeasti väkisin kääntyi katsomaan ja näin jotain pelottavia pieniä örkkejä. Tätä jatkui jonkin aikaa kunnes harhat loppuivat ja rupesin nukkumaan. Tämän jälkeen en ole enää 100mg ottanut, traumat jäi. En ole uskaltanut kertoa tästä kenellekään sillä mut leimattaisiin ihan hulluksi. Ketipinor on siis määrätty unettomuuteen. Ei ole skitsofreniaa. Kaksisuuntaista epäillään vahvasti ja paniikkihäiriö on. Tuohon aikoihin kuitenkin oli vaan masennusta ja vähän paniikkia ja unettomuutta. Osaisiko joku kertoa että mitä on oikein tapahtunut? Koskaan ennen en ole harhoja nähnyt..

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho teksti tietenkin meni pötköksi kun puhelimella kirjoittelen.. Ap

Vierailija
2/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ohhoh. Miks et kertonu lääkärille? Osasithan itseni päätellä et ne oli harhoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattas miettiä vakavasti tuota lääkkeiden ottamista.

Vierailija
4/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samantyylisiä kokemuksia kys. lääkkeestä. Eikä mulla ole psykoosia ollut koskaa .

Vierailija
5/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäsin et mut laitetaan mielisairaalaan :D olin tuolloin 15vuotias. Ketipinoria syön edelleen mutta otan vain sen 50mg.. Ap

Vierailija
6/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:35"]Mä pelkäsin et mut laitetaan mielisairaalaan :D olin tuolloin 15vuotias. Ketipinoria syön edelleen mutta otan vain sen 50mg.. Ap
[/quote]no ei laiteta! Kyllähän nyt ne lääkärit tietää et lääkkeet voi aiheuttaa harhoja. Höpsö.

Vierailija
7/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin hallusinaatioita kun olin unettomuuden ja paniikkihäiriön takua valvonut monta vuorokautta. Näin pääkalloja jokapaikassa sekä mustia tietokoneen hiiren nuolia. Ei mitään vakavaa

Vierailija
8/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun täytyy varmaan ens kerralla kun meen lääkärille tai psykalle niin puhua asiasta.. :) tuskin ne enää näin vuosien jälkeen mua mihinkään telkee:D ap

Vierailija
9/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:35"]Mä pelkäsin et mut laitetaan mielisairaalaan :D olin tuolloin 15vuotias. Ketipinoria syön edelleen mutta otan vain sen 50mg.. Ap
[/quote]no ei laiteta! Kyllähän nyt ne lääkärit tietää et lääkkeet voi aiheuttaa harhoja. Höpsö.
[/quote]

Ja siitä saadaankin skitsodiagnoosi ja tukevammat lääkkeet joita tietysti kuuliainen alamainen popsii.

Vierailija
10/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8. Huhhuh kuulostaa pelottavalta.. :( ap

Vierailija
11/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso pakkausselostetta, lukeeko haitoissa hallusinaatiot, psykoosi tms. ne ovat yllättävän monen lääkkeen haittavaikutuksia. Tuo kokemasi on selvästi yhteydessä ottamaasi lääkkeeseen, joten olisit hyvin voinut kertoa siitä lääkärille. jos selosteessa ei lue kyseistä haittaa, lääkärin tulee tehdä siitä ilmoitus, jotta tieto saadaan painettua pakettiin.

Vierailija
12/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä tsekkaan että mitä siinä paketissa lukee haittavaikutuksina :) mielestäni ei ole noita mainittu tai sitten en ole vain kiinnittänyt huomioita. Käynpäs katsomassa.. :) ap

Vierailija
13/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään ei tuosta vain teljetä pakkohoitoon. pakkohoidolle on hyvin tiukat kriteerit, eivätkä ne täyty, jos tietää harhojen olevan harhoja, eivätkä ne haittaa elämää. vapaaehtoista hoitoa on kyllä mahdollista saada, siis omasta tahdosta. 

Vierailija
14/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää on hyvin hämmentävää, koska ketiä syödään just myös skitsoon, maniaan ja kaksuuntaseenmielialahäiriöön..
T. Lähäri joka syö ketiä unettomuuteen

Vierailija
15/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat teille, koekaniinit.

Vierailija
16/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor hirmu yleisesti aiheuttaa vissiin esimerkiksi unihalvauksia mitä oon puhunut toisten kanssa. Itse huomaan sen että keti rupeaa vaikuttamaan siitä että säikyn kaikkea ja "varjot elää" ja painoin heti nukkumaan ja silmät tiukasti kiinni. Oon käyttänyt siis ennen nukkumiseen. En enää kun tokkuraa oli niin paha.

Vierailija
17/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää :) ja siis tajusin kyllä heti että nään harhoja ja vieläkin muistan elävästi esim. Ne ihmiset ja sen enkelin jonka näin. Tuli kyllä niin paha paniikki kun olin vielä sillon yksin kotona ja oli jo yömyöhä. Nyt jos noin kävisi niin soittaisin varmaan heti päivystykseen. Onneksi ei ole enää noin käynyt.. Ap

Vierailija
18/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15. Tuota mäkin olen miettinyt ihan älyttömästi :D ap

Vierailija
19/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole käynyt enää, ja toivottavasti ei koskaan enää käykään. :) t 17

Vierailija
20/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista. :o Mulla sama lääke käytössä (annos 400mg), mutten ole sen takia nähnyt mitään harhoja, eikä muutenkaan ole tullut mitään sivuvaikutuksia. Näköjään kaikille ei sitten sovi tuo Ketipinor.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan