Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketipinorista: mitäköhän mulle tapahtui muutama vuosi sitten?

Vierailija
04.03.2015 |

Olen tässä viime aikoina miettinyt paljonkin tätä tapahtumaa joka oikeasti oli todella pelottava ja outo. Eli mun ketipinor annos nostettiin kolme vuotta sitten 75mgstä 100mg. Eräänä iltana sitten otin sen 100mg. Normaalisti olin menossa tupakille ennen nukkumaanmenoa ja parvekkeella huomasin että pihahan oikein kuhisee ihmisiä. Sitten mietin että nythän on yö, pihanhan pitäisi olla tyhjä. Tajusin että näin harhoja. Juoksin sisälle paniikissa ja kun katsoin vielä ikkunasta ulos niin näin kun ulkona lensi mustasiipinen enkeli. Menin huoneeseeni ja painoin kasvot tyynyyn peloissani. Mietin etten varmasti katso enää mihinkään suuntaan kunnes pääni ihan oikeasti väkisin kääntyi katsomaan ja näin jotain pelottavia pieniä örkkejä. Tätä jatkui jonkin aikaa kunnes harhat loppuivat ja rupesin nukkumaan. Tämän jälkeen en ole enää 100mg ottanut, traumat jäi. En ole uskaltanut kertoa tästä kenellekään sillä mut leimattaisiin ihan hulluksi. Ketipinor on siis määrätty unettomuuteen. Ei ole skitsofreniaa. Kaksisuuntaista epäillään vahvasti ja paniikkihäiriö on. Tuohon aikoihin kuitenkin oli vaan masennusta ja vähän paniikkia ja unettomuutta. Osaisiko joku kertoa että mitä on oikein tapahtunut? Koskaan ennen en ole harhoja nähnyt..

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vähän lueskella netistä ko. lääkkeestä. Tosiaan aiheuttaa harhoja mm. Kun kerrot tämän lääkärille, he nostavat annoksesi suurempaan. Kysehän ei ole lääkärien mukaan lääkkeen haitallisista sivuoireista vaan saurauden pahenemisesta.

Näin minulle selitettiin kunnes vuosia myöhemmin aloin miettimään , että jos lääkkeiden piti auttaa, miksi näitä harhoja tuli, vaikka annos aina vain nostettiin. Kysymys kuuluu, mitä järkeä on syödä lääkettä, joka saa aikaan sairauden oireet pahemmassa mittakaavassa.

Pääsin eroon ko. myrkystä ja alunperin kokemani paniikki ja ahdistusoireet jäivät pois, kun elämäntilannekin muuttui.

Vierailija
22/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor aiheuttaa mulla aika paljonkin erilaisia haittavaikutuksia mutta silti sitä ei suostuta vaihtamaan kun melatoniiniin jolla en todellakaan saa nukuttua. Olen pyytänyt monesti että ketipinor vaihdetaan johonkin toiseen ja aina tarjotaan melatoniinia. Kun kieltäydyn ja kerron ettei se väsytä niin saan vaan jotain mutinaa vastaukseksi ja asia jää siihen. :( ketipinor on oikeasti hirveää myrkkyä ja olen sitä kohta jo 5 vuotta syönyt. Lääkäri sanoi ettei sitä suositella käytettävän pitkäaikaisesti ja kerroin että olen syönyt jo useamman vuoden niin sanoi vaan että ei se kaikilla aiheuta haittaa. Huoh! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä ketipinor ja nyt 25mg annojsella on alkanut tulemaan harhoja ja kahdesti meinannut iskeä psykoosi :D Normaalisti 100mg/iltaisin, mutta lääkäri katsoi, että lasketaan lääkitystä pikkuhiljaa, jos sit pääsisin ketipinorista kokonaan irti. Ja tuolla 100mg annoksella ei siis ollut harhoja tms :D

t. 17v

Vierailija
24/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syy siis siihen miksi en jätä ketipinoria pois on se että ilman lääkkeitä en nuku ollenkaan. Voin valvoa parikin päivää ja sitten nukun tunnin pari. Ja taas valvotaan.. Ap

Vierailija
25/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

24. No huhhuh! Tsemppiä paljon sulle! :) ap

Vierailija
26/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon edelliseen haluan vielä lisätä, että kun menin kertomaan työterveyslääkärille harhoistani, hän oli oppikirjaansa lukenut nuori kokematon lääkäri, niin soitti poliisit toimittamaan minut psykiatriselle osastolle. Tätä muistan vieläkin vihalla, koska en uhannut ketään , en itseäni enkä muita. Kyseiseen ihmiseen en halua törmätä enää koskaan.Totesin vain jälkeenpäin, että tässä yhteiskunnassa saa tarttua aseeseen ja tappaa ja raiskata ilman seuraamuksia, mutta jos menet kertomaan , että koet harhaisia ajatuksia, sinut suljetaan psykiatriselle kuukausiksi.

Yhteiskunta ei hyväksy poikkeavaa ajattelua, vaikka kyse olisi lääkkeen huonosta sivuvaikutuksesta.

Vierailija
27/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa maissa ketipinoria ei edes missään nimessä saa määrätä unettomuuteen ja AstraZeneca on joutunut Yhdysvalloissa maksamaan 500 miljoonaa euroa sakkoa siihen markkinoinnin vuoksi. Harkitsisin todella vakavasti lääkkeen lopettamista sinun tilanteessasi.

Vierailija
28/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:57"]Minulla on käytössä ketipinor ja nyt 25mg annojsella on alkanut tulemaan harhoja ja kahdesti meinannut iskeä psykoosi :D Normaalisti 100mg/iltaisin, mutta lääkäri katsoi, että lasketaan lääkitystä pikkuhiljaa, jos sit pääsisin ketipinorista kokonaan irti. Ja tuolla 100mg annoksella ei siis ollut harhoja tms :D

t. 17v
[/quote]

*annoksella, ketipinor alkaa taas vaikuttamaan. Miten mirtazapin ap?

Vierailija
29/41 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm

Vierailija
30/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapin on ollut mulla ja sen lopetin vain siksi koska silloin kävin vielä koulua ja herääminen oli hyvin vaikeaa koska se väsytti vielä aamuisin niin kovasti. Mutta sitä olen miettinyt nyt todella paljon ja olenkin sitä takaisin pyytänyt mutta sanoivat vaan että jos kerta väsyttää vielä aamulla eikä jaksa nousta niin onko sitten järkeä. Ataraxiakin olen syönyt ja sekään ei väsytä. Zopinoxia kokeiltu, ei väsytä sekään. Klotriptyylistä hengitysvaikeuksia.. Ap

Vierailija
31/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vastaavia kokemuksia, siksi lopetinkin niiden syönnin. Oli myös unettomuuteen varmaan jotain 100-200 mg ja käytin niitä muutaman vuoden, ennenkuin pelot alko. En siis nähnyt harhoja mutta sain vähän lääkkeen oton jälkeen aivan hirveät pelkotilat ja luulin kaikkea outoa.

Vierailija
32/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:35"]Mä pelkäsin et mut laitetaan mielisairaalaan :D olin tuolloin 15vuotias. Ketipinoria syön edelleen mutta otan vain sen 50mg.. Ap
[/quot

15v......voi suru :(

Vierailija
33/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini parantaa unen laatua nautittuna Ketipinorin kanssa.

Vierailija
34/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:50"]Kummallista. :o Mulla sama lääke käytössä (annos 400mg), mutten ole sen takia nähnyt mitään harhoja, eikä muutenkaan ole tullut mitään sivuvaikutuksia. Näköjään kaikille ei sitten sovi tuo Ketipinor.
[/quote]

Mikäs sua vaivaa jos 400 mg vedät päivässä?

Vierailija
35/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esim 400mg tasoista annosta tasaavana bipossa.

Vierailija
36/41 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 23:45"]Mulla oli esim 400mg tasoista annosta tasaavana bipossa.
[/quote]

No ei sulla sitten hyvin heilu. Miten joku onnistuu noin totaalisesti pilaamaan itsensä että pitää vetää jotain nappeja että edes pystyy ihmisten ilmoilla olemaan? Ihmettelen vaan.

Vierailija
37/41 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:43"]No tää on hyvin hämmentävää, koska ketiä syödään just myös skitsoon, maniaan ja kaksuuntaseenmielialahäiriöön..
T. Lähäri joka syö ketiä unettomuuteen
[/quote]

"Ketiä", "skitsoon"...

Vierailija
38/41 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne aiheuttaa halluja jos valvoo eikä mee nukkuun kun on ottanut...

Vierailija
39/41 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:50"]Kummallista. :o Mulla sama lääke käytössä (annos 400mg), mutten ole sen takia nähnyt mitään harhoja, eikä muutenkaan ole tullut mitään sivuvaikutuksia. Näköjään kaikille ei sitten sovi tuo Ketipinor.
[/quote]

Mikäs sua vaivaa jos 400 mg vedät päivässä?
[/quote]

Kaksisuuntainen mielialahäiriö. Kuinka niin?

Vierailija
40/41 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko teillä loisia :DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi