Koska pitää lähteä sairaalaan, supistukset noin 5min välein nyt..
välin kestää, mutta supistukset sattuvat aivan sairaasti. Sairaalaan puolen tunnin matka. Auttakaa.
Kommentit (41)
Pelkään, etten pysty enää sitten autossakaan. ap
Mulla oli myös puolen tunnin matka, lähettiin kun supistuksia tuli kolme 10 minuutin sisään. Matkalla käytiin vielä kaupassa ja huoltsikalta hakemassa kahvit :D sairaalassa oltiin nelisen tuntia ennen kuin vauva oli syntynyt. Toki yksilöllistä jokaiselta, lähde jos siltä tuntuu eikä haittaa vaikka joutuisit kauankin makoilla sairaalassa!
Milloin supistukset ovat muuttuneet säännöllisiksi? (Alle 10 min välein) onko eka synnytys?
No kannattaa lähteä jos siltä tuntuu
Onnea! :) Onko ensimmäinen? Minulla viikon päästä laskettu aika, ja jännittää jo kovasti.
N25
Kannattaa lähteä nyt, jos on kivuliaita supistuksia ja koko ajan viiden minuutin välein. Soita vaikka ensin synnärille, jos sellainen ohje on annettu. Ottavat mieluummin vastaan kun tietävät, että olet tulossa.
Hyvää synnytystä!
Itse olisin mennyt jo. Mulla oli tuokin asia hienosti hoidettu. Hyvissä ajoin tiesin että milloin täytyy mennä naistenklinikalle. Kolme viikkoa aiemmin laskettua aikaa koska raskausajan diabetes. Sitten onnisti kun halusin sektion ja sai sen mutta sitä ei luvattu tietenkään. Kävikin niin että tuli kiireellinen sektio. En kysellyt syytä miksi, ei tullut mieleenkään mutta näin jälkikäyeen on tullut mieleen että mikähän siinä oli syy. Itse voin oikein mainiosti. Loppu hyvin kaikki hyvin.
Vajaa kolme tuntia mennyt noin 5min välein. Ei ole ensimmäinen. Edelisestä synnytyksestä on 5-v. En muista kauanko oli supistellut, kun lähdettiin. Ja silloin asuttiin lähellä sairaalaa.
Kiitos onnitteluista. Onnea myös sulle 8. :)
Minä vasta kyselin täällä samaa :D Lähdettiin kun meni noin 5min välein. Matkaa oli tunti. Matkalla supistukset koveni ja niitä alkoi mennä jopa minuutin ja kahden välein. Välillä meni kaksi peräkkäin, toinen kerkesi juuri loppua kun toinen jo alkoi.
Kannattaa jo lähteä sairaalaa kohti. Saat kipulääkettäkin niin helpottaa :) Tsemppiä tulevaan!
Yleensä toinen synnytys etenee nopeammin, kuin ensimmäinen. Kauan se eka synnytys kesti? Oliko alakautta? Sehän on hyvä nyrkkisääntö, et sairaalaan lähdetään kun kotona ei enää pärjää :)
Ekan kesto oli 8h merkattu korttiin. Vähän kauemmin se kyllä todellisuudessa kesti. Mä pelkään tuota automatkaa. Sitä, että ne pahenee siellä, enkä pysty istumaan. Nyt konttailen täällä lattioilla, se hiukan auttaa. Autossa ei pysty:) ap
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 21:00"]Ekan kesto oli 8h merkattu korttiin. Vähän kauemmin se kyllä todellisuudessa kesti. Mä pelkään tuota automatkaa. Sitä, että ne pahenee siellä, enkä pysty istumaan. Nyt konttailen täällä lattioilla, se hiukan auttaa. Autossa ei pysty:) ap
[/quote]
Kylläpähän ne supistukset taitaa koventua auton kyydissä. Jos nyt jo konttailla pitää niin lähdeppä nyt jo.
kannattaisi lähteä aikas nopeasti, kuulostaa siltä, että hyvä jos ehditte sairaalaan!
Jos joudut konttailemaan ja olet uudelleensynnyttäjä, niin on aika lähteä NYT. Supistukset kestäneet jo sen aikaa, että eivät enää lopu. Terv Kätilö
Kokeilin vessassa käydessäni kohdunsuuta ja se oli auki ehkä reilut 2cm, vauvan pää tuntui ihan siinä suulla. ap
Mä lähdin tossa vaiheessa ja ehdin olla tunnin sairaalassa. Eli lähde nyt, ettei käy hullusti :D
Sitten kun et pysty enään pyörimään täällä