Kela laskee mulle palkkaa, jota ei ole tulossa?
Uskomattoman sekavaksi mennyt kaikki aloitettuani työt. Ei olisi pitänyt vähillä ja epäsäännöllisillä tunneilla. Marraskuussa en ole ollut töissä lainkaan, mutta niin vain on Kela laskenut mulle joulukuussa tulevan palkkaa yli 200e. Pyysin heitä korjaamaan tuon asian, mutta miten lie käynee? Mulla ei ole mitään mahdollisuutta selviytyä joulukuun vuokrasta ja ruokakuluista, mulla on lapsia!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Puhun toimeentulotuesta.
Mielestäni toimeentulotuessakin saa olla palkkatuloa 150e ennenkuin vaikuttaa. Eli tossa tapauksessa saisit "vain" 50e vähemmän.
Mitä ne sekoilee siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistä se Kela tietäisi sun asiat jos et itse ilmoita.
Kela on jo jonkin aikaa saanut ihmisten palkkatiedot suoraan työnantajalta. Niitä ei tarvitse ilmoittaa. Tässä on vurkailija tehnyt oletuksia etukäteen edellsten tulojen pohjalta.
No ei sentään työantajalta ja edelleen henkilö on itse velvollinen ilmoittamaan muutokset, Kelalla on toedossa vain ja ainoastaan sopimus, ei ne tarkosta joka kk tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Puhun toimeentulotuesta.
Asumistuki
Lapsilisät
Soviteltu työttömyyskorvaus/päiväraha
Ap toivoisi kokoaikatyötä ja silti haukutte, kyllä on viha vähävaraisia kohtaan sokeuttanut jotkut niin, että aivotoimintaakaan ei enää ole. "Pakko löytää työ säännöllisillä tunneilla" hän kirjoittaa. Vai oletteko te niitä, jotka tarvitsevat itselleen rahaa saadakseen pienipalkkaisia tai työttömiä ja siksi lietsotte vihapuhetta joka paikassa?