Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela laskee mulle palkkaa, jota ei ole tulossa?

Vierailija
03.12.2021 |

Uskomattoman sekavaksi mennyt kaikki aloitettuani työt. Ei olisi pitänyt vähillä ja epäsäännöllisillä tunneilla. Marraskuussa en ole ollut töissä lainkaan, mutta niin vain on Kela laskenut mulle joulukuussa tulevan palkkaa yli 200e. Pyysin heitä korjaamaan tuon asian, mutta miten lie käynee? Mulla ei ole mitään mahdollisuutta selviytyä joulukuun vuokrasta ja ruokakuluista, mulla on lapsia!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan sanoa miten tämä on mahdollista?

Vierailija
2/24 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kela sen korjaa, mutta kukaan ei tietäne, millä aikataululla se korjataan. 

Tuo on juuri se ikävä puoli noissa pienissä lisätienesteissä ja onhan tuo harvinaisen typerä ja työntekoa suorastaan estävä systeemi, että saat odotella sitten rahoja vaikka kuinka kauan vain siksi, että kävit osa-aikaisesti töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä se Kela tietäisi sun asiat jos et itse ilmoita.

Vierailija
4/24 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset isälle?

Vierailija
5/24 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyitkö?

Vierailija
6/24 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne laskee jotain keskiarvoja. Mun on nyt päästävä eroon työsopimuksesta, koska jatkuva paperisota vie kaiken motivaation tehdä työtä. Pakko löytäå työ säännöllisillä tunneilla.

Vierailija
7/24 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne laskee jotain keskiarvoja. Mun on nyt päästävä eroon työsopimuksesta, koska jatkuva paperisota vie kaiken motivaation tehdä työtä. Pakko löytäå työ säännöllisillä tunneilla.

Joko täydet tunnit tai kokonaan työtön. Kaikki siltä väliltä on niin hermoille käyvää paperisotaa ettei sitä kestä kenenkään hermot eikä talous.

Vierailija
8/24 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se on, että kyllä työnteko kannattaa!

Vierailija
9/24 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat viestiä sähköisen asiointipalvelun kautta. Pyydä siellä oikaisemaan tuo tulo sieltä pois.

Onko kyse työttömyysturvasta vai perustoimeentulotuesta? Kyllä näitä korjaillaan joka päivä. Jos aikaisempina kuukausina on saanut tuon verran, yleensä arvioidaan myös jatkossa eikä poikkeuksia voida kristallipallosta nähdä. 

Vierailija
10/24 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta syystä lopetin työnteon kokonaan. Tukia tulee saman verran kuin ennen, pieni palkkatulo jäi kokonaan pois, mutta nyt tulot on ainakin ennakoitavissa eikä tarvii jännittää tai tapella Kelan kanssa.

Vierailija
11/24 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollaisesta sopimuksesta pääsee eroon? Yritän kyllä töitä hakea varmoilla tunneilla, mutta vielä ei ole tärpännyt.

Vierailija
12/24 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin?. Sittenhän sinulla on toisina kuukausina ENEMMÄN rahaa käytössä kun saat runsaammin palkkaa ja samat tuet. Näitä rahoja käytät sitten kun saat vähemmän rahaa...

Vierailija
13/24 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuosta syystä lopetin työnteon kokonaan. Tukia tulee saman verran kuin ennen, pieni palkkatulo jäi kokonaan pois, mutta nyt tulot on ainakin ennakoitavissa eikä tarvii jännittää tai tapella Kelan kanssa.

Juusi sinun kaltaistesi takia minä taas siirsin itseni ja tuloni kokonaan Suomen verottajan ulottumattomiin.

Vierailija
14/24 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko täydet tunnit tai kokonaan työtön. Kaikki siltä väliltä on niin hermoille käyvää paperisotaa ettei sitä kestä kenenkään hermot eikä talous.

Itse olin osa-aikatyössä joskus kun lapsi sairasteli paljon, työaikani sain säädellä itse, samoin määrän (pyydän anteeksi pistetttömiä lauseita, mutta piste-näppäimeni on läppäriltäni rikki, välillä toimii välillä ei) Onneksi oli työssäkäyvä puoliso - muuten olisi kuoltu nälkään. Lopulta tulin siihen tulokseen, että en nosta korvausta ollenkaan, vaan otin opintoja siihen lisäksi ja se kannatti - nyt on toistaiseksi voimassa oleva työ 

Vierailija
15/24 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän tuesta mahdat puhua? Työttömyystuesta jos puhut niin jos olet ollut lokakuussa töissä ja palkka on tullut marraskuussa niin se vähennetään marraskuun tuesta.

Vierailija
16/24 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan sanoa miten tämä on mahdollista?

Olet harrastanut suojaamatonta seksiä?

Vierailija
17/24 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko siis toimeentulotuesta?

Työttömyystuessahan on suojaosa, onko se vielä se 500e, jonka alle tulot ei pitäisi edes vaikuttaa.

Vierailija
18/24 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela on jo jonkin aikaa saanut ihmisten palkkatiedot suoraan työnantajalta. Niitä ei tarvitse ilmoittaa. Tässä on vurkailija tehnyt oletuksia etukäteen edellsten tulojen pohjalta.

Vierailija
19/24 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun toimeentulotuesta.

Vierailija
20/24 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela on jo jonkin aikaa saanut ihmisten palkkatiedot suoraan työnantajalta. Niitä ei tarvitse ilmoittaa. Tässä on vurkailija tehnyt oletuksia etukäteen edellsten tulojen pohjalta.

Ei työnantajalta vaan tulorekisteristä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan