Omituinen ikääntymismuutos, onko kellään muulla?
Eilen satuin katsomaan vanhoja kuvia itsestäni, ja ihmettelin että mikä siinä on muuttunut että nyt nelikymppisenä näytän niin pahalta verrattuna vaikka kolmekymppiseen, vaikkei vielä juuri ryppyjä tai roikkumisia ole.
Sitten huomasin sen. Nuorempana kuvissa minulla oli nenä jotenkin edestä katsoen pidemmän näköinen, niin että nenän ja ylähuulen väliin jäi vain vähän ihoa. Nyt siihen jää monta senttiä, mikä tekee jotenkin miesmäisen ja ruman näköiseksi. Mutta ihmettelen vaan mitä tuossa on voinut tapahtua? Ei kai ihmisen nenä voi lyhentyä, tai vastaavasti aikuisena naama venähtää pidemmäksi? Kasvojen kasaan painumisen voisi jotenkin ymmärtää jos vaikka hampaat kuluu iän myötä tms mutta kun näyttää että kasvojen alaosa on jotenkin pidentynyt. Vai onko vaan huulet valahtaneet alemmas.
Karmean näköistä joka tapauksessa.
Kommentit (5)
Vanhemmiten nenä ja korvat kasvavat. Kasvojen piirteet taas venähtävät.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 16:56"]
Vanhemmiten nenä ja korvat kasvavat. Kasvojen piirteet taas venähtävät.
[/quote]
Niin minäkin muistin lukeneeni että nenän pitäisi kasvaa vaan. Mutta kai tuo naaman venähtäminen on käynyt sitten, äyh...
t. ap
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 16:54"]
Ylähuuli venähtänyt? Tuskin nenäsi ainakaan on pienentynyt :D
[/quote]
Ajokorttikuvaani tässä vertasin niin joo, kyllä on näköjään huulten muotokin muuttunut. 18-vuotiskuvassa oli sellaiset pulleat huuulet ja pieni "suppusuu" sivusuunnassa, nyt on kapeammat ja sivusuunnassa pidemmät huulet. Joista vielä mukavasti suupielet alaspäin. Ikääntyminen, aargh!
t. ap
Minä taas olen lukenut, ettei se nenä kasva, vaan rasvakudos ihon alta vähenee ja siksi nenä tulee paremmin esiin. En tiedä pitääkö paikkansa.
Ylähuuli venähtänyt? Tuskin nenäsi ainakaan on pienentynyt :D