Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ristiriitainen ruoka tuo pyttipannu.

Vierailija
04.03.2015 |

Samaan aikaan sitä on tyytyväinen kun saa jämät käytettyä hyödyksi. Lihapullat, jauhalihapihvit ja edellispäivän keitetyt perunat. Nakkejakin muutama löytyi. Kananmunat paistaa lisäksi ja siinäpä ruoka.

Kuitenkin ajattelen, että voi luoja mitä roskaa. Onko tämä nyt sen parempaa kuin hampurilaisateria...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mitään roskaa voi olla, kun on valmistettu täsmälleen samoista aineksista kuin oikea ruoka.

Vierailija
2/24 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne vanhat lihapullat, jauhelihapihvit ja nakit oli ns tuoreena hyvää ruokaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nih, hampparissakin on sentään salaattia!

Vierailija
4/24 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sä jotain kasviksia syöt spydäripäivänäkin, niinkuin oikean ruuan päivänäkin?

Heitä pakasteesta vokkivihanneksia sekaan / (osan) perunan tilalle, niin siinä se.

Vierailija
5/24 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore salaatti kylkeen, tai vähintään tomaatit ja kurkut pilkottuna lautaselle, ja sitte niitä kasviksia tulee olla ihan syötäväksi asti, ei koristeeksi. Niin siinä on ihan kelpo ateria, jonka voi siksikin syödä hyvällä omalla tunnolla, kun tuli tähteet hyödynnettyä, eikä menny haaskiin. Harvoinhan sitä pyttistä syödään kuitenkaan.

Vierailija
6/24 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa paistetuissa perunoissa, lihapullissa ja makkarassa on? Ei niitä voissa tarvitse paistaa. Johan lihapullakastike keitetyillä perunoilla on lihottavampaa.

Vierailija
7/24 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:11"]

Harvoinhan sitä pyttistä syödään kuitenkaan.

[/quote]

Harvoin? Meillä suunnilleen 3-4 kertaa kuussa. Aina kun on keitettty perunoita, keitetään sen verran että seuraavana päivänä paistetaan. Paistinperunan kaveriksi kaivetaan jotain jämiä pakkasesta. Ja jos ei jämiä ole, niin avataan ihan spydäriä varten ostettu nakkipaketti.

Vierailija
8/24 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:11"]

Harvoinhan sitä pyttistä syödään kuitenkaan.

[/quote]

Harvoin? Meillä suunnilleen 3-4 kertaa kuussa. Aina kun on keitettty perunoita, keitetään sen verran että seuraavana päivänä paistetaan. Paistinperunan kaveriksi kaivetaan jotain jämiä pakkasesta. Ja jos ei jämiä ole, niin avataan ihan spydäriä varten ostettu nakkipaketti.
[/quote]

Eli pyttistä liki joka viikko?
Syötte varmaan muutenkin aika yksipuolisesti ja epäterveellisesti? Mitä syötte ja juotte pyttipannun kanssa?

Vierailija
9/24 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyttipannu on herkkua! Mä voisin syödä sitä vaikka kuinka usein. Harmi vain, kun muu perhe ei tykkää perunasta yhtä paljon kuin mä.

Vierailija
10/24 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyttipannu ei ole roskaruokaa vaan järkevä tapa käyttää tähteeksi jääneet ruuat. Mä heitän sekaan yleensä myös vihanneksia, sieniä, oikeastaan melkein mitä vain, mitä jääkaapista löytyy. Ei ne yhtään huonommiksi siitä muutu, että saavat uuden elämän ruokalajissa nimeltä pyttis. :)

Vierailija
11/24 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:14"]

Mitä pahaa paistetuissa perunoissa, lihapullissa ja makkarassa on? Ei niitä voissa tarvitse paistaa. Johan lihapullakastike keitetyillä perunoilla on lihottavampaa.

[/quote]

No, voissahan ne pitääkin paistaa!

Vierailija
12/24 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyttistä ei ole pakko tehdä tähteistä. Itse teen sen aina lähes pelkästään neitseellisistä raaka-aineista: raakaa perunaa ja sipulia, raakaa naudan-  tai sianlihaa, mausteista makkaraa, ehkä kesäkurpitsaakin tai varsiselleriä.

Vierailija
13/24 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos koet ongelmaksi, älä sitten keitä ylimääräisiä perunoita!

Itse muuten pidän enemmän paistetusta riisistä, joka on vähän aasialainen pyttis. Sinne joukkoon vihanneksia, kananmunaa, katkiksia tai mitä milloinkin. Limemehua, soijaa, chiliä, tuoretta korianteria On meidän jämäruoka, jos riisiä sattuu jäämään.

Vierailija
14/24 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyttipannu on loistava ruoka ja erinomainen häämenu, tuli ihan itse viime kesänä todistettua. :)

Vierailija
15/24 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:42"]

No, jos koet ongelmaksi, älä sitten keitä ylimääräisiä perunoita!

Itse muuten pidän enemmän paistetusta riisistä, joka on vähän aasialainen pyttis. Sinne joukkoon vihanneksia, kananmunaa, katkiksia tai mitä milloinkin. Limemehua, soijaa, chiliä, tuoretta korianteria On meidän jämäruoka, jos riisiä sattuu jäämään.

[/quote]

Jep! Paistettu riisi, Indonesiassa nimellä Nasi goreng, on taivaan lahja. Mutta ei ihan helppo valmistaa niin, että tuloksena on todella paistettu riisi eikä paistinpannussa sekoiteltu riisi ja lisukkeet. Pitää olla tulikuuma wok ja kylmä riisi, niin sitten ollaan jo vahvoilla.

Vierailija
16/24 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voi sanoa, että on nimittäin äijä settiä jumaleissön!

Vierailija
17/24 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivaa krapulasapuskaa. Muulloin en koske.

Vierailija
18/24 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huono hajuaisti mutta loistava hajumuisti. Jotkut nuoruuden hajut aiheuttavat vieläkin voimakkaan affektiivisen reaktion. Retkeilin koulupoikana paljon Lapissa. Viikon jotoksella piti syödä itse ongittua kalaa, mutta sitä ei tullut, ja pari säilykepurkillista mukana kannettua muonaa viikossa synnytti kurnivan nälän. Maalikylillä, esim. ivalossa ja Inarissa, bensa-aseman kuppilan halvin annos oli pyttipannu. Vielä nykyäänkin haistan pyttipannun tuoksun suljettujen seinien läpi 200 metrin päähän. ;--)

Vierailija
19/24 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siihen

>perunjoita

>voeta

>makkaravaa

>aarraa

>snuppija

>snappija

>paholassen hilluketta