Telia huijasi ja lähetti 600€ laskun
Olin avannut alle 2 viikoksi syyskuussa vamokuitulaajakaistan opintojeni vuoksi. Muuten en ikinä ollut tarvinnut nettiä, sillä asun pienessä yksiössä ja puhelimeni netti on toiminut tähän asti hyvin.
Peruutin tämän netin silloin alle 2 viikkoa sopimuksesta, kuten heillä on mahdollista. Syynä siihen, että asuntoni puhelinpistorasia on viallinen enkä lähde sitä tässä nyt korjaamaan.
Sopimuksen irtisanominen sujui moitteettomasti. Minulle sanottiin, että minulle tulee kuitenkin se 25€ lasku yhdeltä kuukaudelta ja sen jälkeen ei pitäisi tulla enään mitään.
Sain lopulta 86€ laskun, joka sisälsi palvenumetoihin soitot, sillä ennen kuin heiltä joku totesi puhelinpistorasian vialliseksi jouduin soittamaan puheluja Telian omaan helplineen, mikä siis oli luonnollisesti hintavaa.
Tänään minulle tuli lasku joka pitää maksaa ennen uutta vuotta ja siinä oli 626€, joista 500 jotakin kytkemishintaa.
Onko joillekin muulle sattunut sama kokemus eteen? Mitä mun tulisi nyt tehdä?
Opiskelijana mulla ei ole varaa maksaa tätä eikä olisi, vaikka olisin ollut työssä, sillä myyjän palkkani ennen opintoja oli 2100€/kk
Kommentit (19)
Suusanallisiin soppareihin ei pidä luottaa, ellet nauhoita puhelua.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten lukenut sopimusta?
Luin sopimuksen ja siinä sanottiin, että 25€/kk 24kk sopimuksella, jonka kuitenkin irtisanoin alle 2 viikon kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin sopimuksen ja siinä sanottiin, että 25€/kk 24kk sopimuksella, jonka kuitenkin irtisanoin alle 2 viikon kuluessa.
Mitä siinä sanottiin reitittimestä ja liittymän avauksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, et ole lukenut jos avausmaksu tuli yllätyksenä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, et ole lukenut jos avausmaksu tuli yllätyksenä :D
Avausmaksu tuli veloituksetta. Normisti olisi maksanut 129€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä sanottiin reitittimestä ja liittymän avauksesta?
Että reitin ei yhdistä, avausmaksu ilmainen ja 24,90€/kk 24kk ja 2 viikon irtisanomisaika.
Auttaisiko kuluttajaasiamies/kuluttajaneuvoja, en nyt muista oikeaa nimitystä.
Mitä sanotaan vamokuitu hinnastossa?
Se oli määräaikainen, eli jos irtisanot ennen niin maksat silti sen 24kk. 🤦♂️ 25ex24=600e. Avot, ole hyvä ja maksa laskusi.
Vierailija kirjoitti:
Se oli määräaikainen, eli jos irtisanot ennen niin maksat silti sen 24kk. 🤦♂️ 25ex24=600e. Avot, ole hyvä ja maksa laskusi.
Älä jauha paskaa. Telialla on kahden viikon irtisanomisaika, jolloin ei tarvitse sitoutua siihen 24 kuukauden ajaksi. Jos sen yli 2 viikon menee, niin se on asia erikseen.
Telia kyllä huijaa. Itse myös kokenut sen. En luota siihen firmaan.
Telia fiilaa linssiin kirjoitti:
Telia kyllä huijaa. Itse myös kokenut sen. En luota siihen firmaan.
Tämän jälkeen menee kyllä liittymä vaihtoon. Puhelinliittymän kanssa ei ikinä ole ollut ongelmia, mutta nyt tulikin kunnon pommi.
Mitä ne sanoi Telialla kun soitit ja kerroit asiasta?
Ai niin, tulit suoraan tänne valittamaan edes yrittämättä sopia asiaa tai selvittää mistä on kysymys. Hienoa toimintaa!
Soita ja valita. Sano että hyvity heti tai valitat kuluttajavirastoon
Joo ja äänitä puhelu
Vamokuiduissa on ihan omat hinnastot ettäs tiiät seuraavalla kerralla!