Onko teidän nuorille, siis 12-17 v., tullut korona-rokotteesta mitään ylimääräisiä oireita tai haittoja?
Ja jos, niin minkä rokotteen ovat saaneet? Pfizer? Moderna?
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Olen yläkoulun ja lukion opettaja ja voin kertoa, että kyllä oppilaissa näkyy ikäviä muutoksia jo nyt ja nämä ovat tulleet tässä muutaman kuukauden aikana. Valtavaa väsymystä, keskittymiskyvyttömyyttä, jatkuvaa sairastelua, vyöruusuja, kuukautisvaivoja, rytmihäiriöitä ja kognitiiviset taidot selkeässä laskusuunnassa. Mutta ei siinä, laittakaa vaan kolmatta tulemaan, mitäpä Suomen nuorisolla väliä.
Jännä, että tiedät poissaolon tarkan syynkin, koska Wilmassa erikseen mainitaan ettei terveystietoja kirjoiteta lisäkenttäosioon.
Ei mitään oireita. Vain käsi kipeä. 17v. Pfizer.
Kaks teiniä meillä saanu 2 kertaa Pfizerin rokotteen. Toisella nousi vähän lämpö tokasta kerrasta, muuten ei mitään oireita (eivätkä ole sairastuneet altistumisesta huolimatta)
Vierailija kirjoitti:
Toinen silmä sokeutui.
https://nomoresilence.world/pfizer-biontech/yassine-13-years-old-pfizer…
Ei mitään oireita kummastakaan piikistä.
Itse asiassa, en ole lähipiirissäni kuullut kenestäkään jolla olisi ollut mitään "oireita" piikkien ottamisen jälkeen.
Olkapää toki arka piikkipäivän ajan, mutta se ei tietenkään johdu itse rokotteesta.
Olen useamman henkilön yrityksessä töissä, eikä tällä ole ollut rokotusten alkamisen jälkeen ollut mitään erikoisempaa sairaspoissaoloa tai edes puhetta oudoista oireista, vaikka itse rokotteesta ja rokotuksista puhuttu ollaankin omakohtaisesti ja lasten/puolisoiden ottamana.
Sanoisin siis, että n. 100-150 henkillön otannalla, ei mainittavia oireita, aikuisilla, tai heidän lapsilla.
Ihan todella paljon saa perus aineenopettaja tietoonsa oppilaiden asioita ihan pyytämättäkin. Wilman poissaoloselvityksissä on välillä todella seikkaperäistä tietoa nuorten poissaoloista ja nuo rytmihäiriöongelman saaneet on meille ilmoitettu aivan opettajakokouksissa. Pitkien oppituntien aikana kuulen myös paljon oppilaiden keskusteluita ja kyllä he nykyään puhuvat aika avoimesti esimerkiksi kuukautisistaan. Väitän jopa, että saatan paikoin tietää paljon paremmin teidän nuorenne jaksamisen ja kuulumiset. Työntäkää vain päänne hiekkaan, mutta minä näen päivittäin noin 500 oppilaan olemisen ja jaksamisen ja kyllä, huoli on suuri. Se on aivan toinen näköala kuin yksittäisen yhden tai kahden oman teini-ikäisen vanhemman käsitys siitä missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Olen yläkoulun ja lukion opettaja ja voin kertoa, että kyllä oppilaissa näkyy ikäviä muutoksia jo nyt ja nämä ovat tulleet tässä muutaman kuukauden aikana. Valtavaa väsymystä, keskittymiskyvyttömyyttä, jatkuvaa sairastelua, vyöruusuja, kuukautisvaivoja, rytmihäiriöitä ja kognitiiviset taidot selkeässä laskusuunnassa. Mutta ei siinä, laittakaa vaan kolmatta tulemaan, mitäpä Suomen nuorisolla väliä.
Et ole yläkoulun opettaja, vaan valehtelija, jonka piti päästä tähänkin ketjuun kirjoittamaan propagandaa rokotteista. Oikeasti olet luontaistuotteisiin uskova joogalentäjä, jolla ei ole enää muuta tarkoitusta elämällä, kuin tämän vastenmielisen soopan tuuttaaminen erilaisille keskustelupalstoille. Luuletko muuten, että tuo läpinäkyvä valehtelu antaa hyvän kuvan teidän ajamasta asiasta?
Mikä kirjoittamassani ahdistaa niin kovasti, että väität etten ole opettaja? Älä ammu viestintuojaa, vaikka se mitä kerron onkin aika surullista kuultavaa. Voin jatkaa kertomalla, että koulumme käsittää kaikkiaan noin tuhat oppilasta ja melkein 100 opettajaa. Haittoja on osunut myös meihin opettajiin ja heidän lähipiiriinsä. Nelikymppisillä sydänkohtauksia, rajuja keskenmenoja, jatkuvaa migreeniä, kuukautishäiriöitä, rytmihäiriöitä, syövän uusiutumista. Sairaspoissaoloja on todella paljon, sijaisia ei meinata saada mistään. Mitään tällaista ihmiset eivät tietenkään halua kuulla, mutta mitäpä jos rokote ei ollutkaan pelastus vaan katastrofi?
Omalle pojalleni ei tullut mitään eikä itselleni.Olen ennenkin törmännyt tuohon vyöruusuun.Itselleni tuli vyöruusuu kun ei ollut tietoa koronasta eikä sika influenssa.Joskus sanottiin se vain toisille puhkeaa.Jotenkin vaikea uskoa ,että johtuu rokotteesta.Myös ystäväni pojalle se puheksi vuosia sitten.
Yleensä noita vakaviakin sivuvaikutuksia tulee antiwaxerille ja hänen perheelleen, jossa ei rokotteita edes oteta. Muut selviävät yhden illan kestävällä käsivarren lievällä aristuksella.
Vierailija kirjoitti:
Omalle pojalleni ei tullut mitään eikä itselleni.Olen ennenkin törmännyt tuohon vyöruusuun.Itselleni tuli vyöruusuu kun ei ollut tietoa koronasta eikä sika influenssa.Joskus sanottiin se vain toisille puhkeaa.Jotenkin vaikea uskoa ,että johtuu rokotteesta.Myös ystäväni pojalle se puheksi vuosia sitten.
Useat rokotukset, sekä jotkut virukset (esim. vesirokko), altistavat vyöruusulle.
Vierailija kirjoitti:
wertewr kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa heidän passit: onko seilä ykköne, kakkone vai kolmonen. Niistä pitäs selvitä ovakko saaneet pleisboa vai ehtaa
Mitä höpötät?
Zekkaa se toinen keskustelu jossa mietittiin että passissa/rokotustodistuksessa olevista numeroista voisi paljastua onko saanut lumepiikin vai oikean, jotain u-alkuisia koodeja siinä on kai edessä
Vierailija kirjoitti:
Mikä kirjoittamassani ahdistaa niin kovasti, että väität etten ole opettaja? Älä ammu viestintuojaa, vaikka se mitä kerron onkin aika surullista kuultavaa. Voin jatkaa kertomalla, että koulumme käsittää kaikkiaan noin tuhat oppilasta ja melkein 100 opettajaa. Haittoja on osunut myös meihin opettajiin ja heidän lähipiiriinsä. Nelikymppisillä sydänkohtauksia, rajuja keskenmenoja, jatkuvaa migreeniä, kuukautishäiriöitä, rytmihäiriöitä, syövän uusiutumista. Sairaspoissaoloja on todella paljon, sijaisia ei meinata saada mistään. Mitään tällaista ihmiset eivät tietenkään halua kuulla, mutta mitäpä jos rokote ei ollutkaan pelastus vaan katastrofi?
No kyllähän se on tuo valehtelu, joka tuossa ahdistaa. Olen sattumalta itse opettaja myös (tosin ammattikoulussa) ja täällä on huomattavasti isompi otanta teinejä ja opettajia, kuin siellä teillä. Näitä mainitsemiasi haittoja ei todellakaan ole näkynyt. Oletko se sama valehtelija, joka täällä on aikaisemminkin väittänyt, että rokotteista tuli työpaikalla keskenmenoja ja syöpien uusiutumisia :) ? Silloin et kyllä esittäytynyt opettajaksi, taisit olla eri ammatissa sillä kertaa. Jos todella olet opettaja, varaat nyt välittömästi ajan mielenterveyshoitajalle ja sieltä sitten eteenpäin. Nuo juttusi alkavat kuulostaa jo psykoosilta. Ehdottomasti pois lasten läheltä tuollaiset ihmiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän se on tuo valehtelu, joka tuossa ahdistaa. Olen sattumalta itse opettaja myös (tosin ammattikoulussa) ja täällä on huomattavasti isompi otanta teinejä ja opettajia, kuin siellä teillä. Näitä mainitsemiasi haittoja ei todellakaan ole näkynyt. Oletko se sama valehtelija, joka täällä on aikaisemminkin väittänyt, että rokotteista tuli työpaikalla keskenmenoja ja syöpien uusiutumisia :) ? Silloin et kyllä esittäytynyt opettajaksi, taisit olla eri ammatissa sillä kertaa. Jos todella olet opettaja, varaat nyt välittömästi ajan mielenterveyshoitajalle ja sieltä sitten eteenpäin. Nuo juttusi alkavat kuulostaa jo psykoosilta. Ehdottomasti pois lasten läheltä tuollaiset ihmiset!
No ehkä siinä se ero, ei tuon ikäiset jaa asioitaan, vaan enemmänkin piilottelevat niitä.
- Eri
Meillä kolme nuorta rokotettu ja mitään oireita pientä kipua pistokohdassa lukuunottamatta ei tullut. Urheilevia nuoria
Vierailija kirjoitti:
Poika sai pitkäkestoisen flunssan ja heidän luokassaan moni oli sanonut saman tulleen piikistä. Mutta tosiaan voi olla myös, että osunut ajallisesti joku sitkeä virus.
Kasvohalvauksen sai ihan läheinen kaveri, mutta se parani. Toinen piikki nosti kuumeen ja parin päivän päästä toinen puoli nassusta oli valahtanut. Ei ole mikään rokotevastustaja, mutta piti selvänä että tosta johtui.
Itse olen kaksi rokotetta ottanut ilman oireita.
Tänä syksynä oli liikkeellä jotain sitkeää flunssaa. Lastenlääkäriltä kuultu tämä asia ja omaa lastani ei ole rokotettu (alle 12v), joten ei voinut liittyä rokotuksiin.
Tämän keskustelun kyllä tuhoaa aiheesta intoilevat. Moni teinin vanhempi haluaisi kuulla ihan oikeita kokemuksia, miten kävi. Ei liioittelua, ei vähättelyä - eikä varsinkaan keksittyjä tarinoita!
Saisi sitten omiin tuntemuksiin vähän vertaisinfoa. Mihinkään someen ei näinä aikoina uskalla omalla nimellä tällaista kyselyä tehdä, koska se leimahtaisi heti ääripäiden sotatantereeksi.
Nyt täytyy kyllä sanoa, että sinä alat kuulostaa huijarilta. Mikä muu selittää tuollaisen reaktion?
En ole tänne aiemmin aiheesta kirjoittanut. Aika moni muu kuin minä taitaa olla nyt jonkinasteisessa psykoosissa...
Ymmärrän tuon reaktiosi defenssinä. Olet tainnut itse ottaa rokotteet ja nyt kaikki sen päätöksen järkevyyttä horjuttavat mielipiteet tai näkemykset on äkkiä kuitattava hulluudeksi, on vaikea sietää sitä tukalaa oloa, minkä sain sinulle selvästi aikaan. Tee niin jos se oloasi helpottaa, totuutta se ei silti muuta.
Ehkä sun kohdalle osui huonogeeninen opiilasmateriaali. Meidän koulussa ei mitään havaintoja moisista asioista. Kognitiiviset taidot ovat nuorilla olleet laskusuunassa jo vuosikausia.
Ai niin tulihan meillä yks 9-luokkalainen raskaaksi rokotusken jälkeen.