Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IKEAssa käynti

Vierailija
04.03.2015 |

Moikka, hauluaisin kuumeisesti tietää, mitä te kuppaatte IKEAssa? Tuntuu, että usealla tuttavaperheelläni verähtää IKEAssa aikaa tunti tolkulla. Itse lähdemme mieheni kanssa IKEAan, tietäen tuotteet jotka haluamme ja niiden hyllypaikat itsepalveluvarastossa. Netistä on helppo katsoa etukäteen nämä asiat. Sitten kassojen kautta varastoon sisälle, kärryt alle ja haettavat romut kärryyn! 5 MIN JA ULOS! Mä en ymmärrä mitä tuttavaperheeni haahulevat sielä pitkin käytäviä??? Valaiskaa mua!

Miten kulutatte aikanne IKEAssa?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan täälä näitäkin, jotka tietävät jo myymälään mennessään mitä hakevat! Luulin olevani ainoa aikansa tehokkaasti käyttävä! Ei mulla ole ainakaan aikaa ja halua pyöriä turhanpanttina sielä huoneosastoja läpi. IKEAn liikeidea on vaan niin hiton fiksu, että ostokset voi tehdä todella tehokkaasti! Mulla nyt välimatkaa kohteenseen ei oo autolla mentäessä, ku parikymmentä minuuttia, mutta jokatapauksessa AINA kun sinne menen TIEDÄN mitä lähden hakemaan.

Kavereiden kanssa sitten päivitän hlökohtaiset asiani todellakin jossain muualla, kuin IKEAssa. Yleensä rauhallisemmassa paikassa kaffekupposen äärellä. ap

Vierailija
2/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:32"]

Me sovitaan kavereiden kanssa treffit aina ikeaan. Käydään kahvilla, kierretään ja ostetaan kynttilöitä tai keittiötarvikkeita, joskus joku innostuu vaikka uudesta sohvasta ja on makutuomarit valmiina. Tää oli nyt niin pöhkö aloitus taas vähään aikaan..

[/quote]

No just näitä en ymmärrä. Sovitaan treffit IKEAan?! Miksi? Kaikista maailman paikoista, miksi juuri IKEA? En mäkään sovi treffejä kavereiden kanssa esim SuomiSoffaan, tai Citymarkettiin, jos joku ehkä haluaisi hankkia keittiötarvikkeita samalla tai ostaa uuden sohvan ja makutuomarit ois valmiina..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:23"]

Me tehdään usein niin, että viedään kavereiden kaa lapset leikkipaikalle hoitoon ja itse istuu tunniksi kahville. joskus jos ei oo mitään tekemistä esim. Tunnin ajaksi, lähden ikean näytekämppään lukee lehteä ja puhuu puheluita. Joskus vaan makaan näytesohvilla kaveri seurana ja seurustellaan. ennätyksen olen tehnyt 3 minuuttiin, sisälle, tuote hyllystä, kassat ja autoon. Se on jo oikea suoritus vrt. 5 min. Mieheni ei välitä sisustamisesta enkä häntä raahaa Ikeaan ollenkaan.

[/quote]

Haaste otettu vastaan! 3MIN JA ULOS! ;)

Vierailija
4/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on maailmankirjat sekaisin, jos nainen ei ymmärrä ikkunaostosten päälle tai viihdy ostoksilla..

Vierailija
5/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään heräteostoksia en osta, kun sitten täytyy kiertää alakertakin kokonaan kassoille. Siellä on ihan älytöntä, kun on pakko kävellä kaikki läpi. Inhoan paikkaa.

Vierailija
6/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siellä on kiva katsella ja hypistellä. Asumme kaukana, joten siellä ei niin vain käväistäkään. Mun ennätys Ikealla on 4 h 15 min ja nopeusennätys 38 min (mies mittasi ajan).

Vierailija
7/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 16:20"]

Mitään heräteostoksia en osta, kun sitten täytyy kiertää alakertakin kokonaan kassoille. Siellä on ihan älytöntä, kun on pakko kävellä kaikki läpi. Inhoan paikkaa.

[/quote]

Noni, tätä mieltä minäkin! Rahaa säästyy kun ei ole edes kiusausta tehdä heräteostoksia. Kiertelyn kierrän nimenomaan sillä, että kuljen sisälle kassojen kautta ja suoraan itsepalveluvarastoon! Tehokasta tehokasta tehokasta! ap

Vierailija
8/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ainakin käydään syömässä.

Vierailija
9/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö ap koskaan hutiostoksia, kun et käy katsomassa koottua tuotetta ensin? Mulla on ainakin pari kertaa jäänyt ostamatta, kun huonekalunäyttelyn puolella olen todennut huonekalun sittenkin väärän sävyiseksi tms, vaikka nettisivut tai kuvasto onkin hyvin tutkittu etukäteen.

En nimittäin inhoa mitään enemmän kuin palautusrumbaa. Ahdistavaa ja aikaavievää.

Vierailija
10/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan joskus niin helvetin tylsää että tapan aikaa Ikeassa ikkunaostoksilla. Joo myönnän, mun elämältä puuttuu sisältö.

Vierailija
11/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka asun viiden kilsan päässä Ikeasta, käyn siellä ehkä kaksi kertaa vuodessa. Usein menen ostamaan jotain tiettyä, mutta samalla kiertelen ihan muuten vaan jos vaikka haluan vähän uudistaa kämppää. Aina sieltä jotain pientä kivaa tarttuu mukaan, keittiökamoja, tyynynpäällisiä, korejä tms :D tykkään kierrellä ja katsella, ei Ikeassa käynti ole mulle mitään pakkopullaa.

Vierailija
12/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin tiedän yleensä mitä meen hakemaan, mutta joissain tapauksissa haluan vertailla vielä livenä vaikkapa että kumpi sohva on nyt mukavampi ja mikä kangas olisi paras väriltään. Tämmösii juttuja.

kierrän aina sen koko huonekalunäyttelyn, koska silleen bongaa kaikkea kivaa. Joku huonekalu ei välttämättä näytä netissä oikein miltään mutta on livenä tosi kiva tms. Reitin varrelta tulee poimittua mukaan kaikennäköstä, varsinkin sieltä pientavarapuolelta.

ikeassa on hauskaa.

Vierailija
13/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan niinku kaupoissa yleensäkin jos katselee, miettii, suunnittelee ja höpöttelee kaverin kanssa. Ikeassa on kiva juoda vielä kaakaot. Sä olet varmaan myös sellanen siinä 5MIN JA ULOS!!- kiireessäsi et tönit toisten kärryjä, natkutat toisten kukkaron kaivelulle ja tilaisuuden tullen ohitat jonossa jonkun joka ei ole yhtä valppaana kuin sinä. Kiristääkö vanne päätäsi?

Vierailija
14/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, ikkunaostokset ymmärrän, kukapa sitä ei haluaisi haaveilla kodista, joka näyttää samalta, kuin asunnot lehtien kansissa. Mukavampi paikkahan IKEA on varmasti ikkunaostoksiin, kuin Mansku tuulisella ja sateisella säällä! 

Silti, olen huomannut, että moni tuttavaperheitteni vaimoista saa houkutella miestään "parisuhdeterapiaan" IKEAAn. Tätä en ymmärrä. Eikö miehillä ole mitään sielä korvien välissä? Kassojen kautta sisään, kamat kyytiin ja ulos. Miten tästä saa kriisin aikaiseksi? Itse tarvitsen miestäni mukaan kantamaan ja nostamaan autoon painavimmat ostokset, jos niitä haetaan. Miksi ihmiset kulkee koko kaupan läpi kynät sauhuten kirjoittaen ostoslistalle hyllypaikkoja? Olenko ainoa, joka tsekkaa asiat etukäteen netistä? Menettekö IKEAaan heräteostojen takia, halvempien hintojen vai mitä? 

Mielummin haahuilen esim. Kodin 1 tekstiili osastolla, kuin IKEAssa... AP

Vierailija
15/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:08"]

No ihan niinku kaupoissa yleensäkin jos katselee, miettii, suunnittelee ja höpöttelee kaverin kanssa. Ikeassa on kiva juoda vielä kaakaot. Sä olet varmaan myös sellanen siinä 5MIN JA ULOS!!- kiireessäsi et tönit toisten kärryjä, natkutat toisten kukkaron kaivelulle ja tilaisuuden tullen ohitat jonossa jonkun joka ei ole yhtä valppaana kuin sinä. Kiristääkö vanne päätäsi?

[/quote]

Vanne ei kiristä päätäni. Asioinnista on tehty vain niin helppoa, yksinkertaista ja nopeaa, joten miksen käyttäisi tätä hyväkseni. Itsepalvelukassojen kautta pääsee ilman tönimistä nopeasti ulos.

En ymmärrä mitä ihmiset haahuilee osastolta toiselle, empii ja pohtii. Pitäiskö ottaa vai ei... Se on joko kyllä tai ei. Ettekö te osaa päättää mitä haluatte, tai tiedä mitä tarvitsette?

Yhdyn myös siihen, että kyllä, IKEAssa on kivaa! Kumpa monimuukin myymälä hoksaisi IKEAn nerokkuuden!

Vierailija
16/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen Ikeaan myös saamaan ideoita sisustukseen, enkä pelkästään hakemaan jotain netistä etukäteen katsomaani. Uaein mieli on muuttunut, kun ole netistä katsonut jonkun huonekalun ja päättänyt hakea sen Ikeasta. Laatu, koko, väri jne ei olekaan vastannut odotuksiani ja ostos on jäänyt tekemättä tai vaihtunut johonkin toiseen. Ap ottaa meljoisia riskejä, kun vain hakee kamat varastosta edes näkemättä niitä koottuina livenä... Voi tulla pettymyksiä, laatu kun ei Ikeassa aina ole tasaista ja taattua...

Vierailija
17/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:08"]

[/quote]

Vanne ei kiristä päätäni. Asioinnista on tehty vain niin helppoa, yksinkertaista ja nopeaa, joten miksen käyttäisi tätä hyväkseni. Itsepalvelukassojen kautta pääsee ilman tönimistä nopeasti ulos.

En ymmärrä mitä ihmiset haahuilee osastolta toiselle, empii ja pohtii. Pitäiskö ottaa vai ei... Se on joko kyllä tai ei. Ettekö te osaa päättää mitä haluatte, tai tiedä mitä tarvitsette?

Yhdyn myös siihen, että kyllä, IKEAssa on kivaa! Kumpa monimuukin myymälä hoksaisi IKEAn nerokkuuden!

[/quote]

Voiskohan se ap olla että.. IHMISET ON ERILAISIA?

Vierailija
18/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tulee käytyä Ikeassa täsmäostoksilla, ei niinkään haahuilemassa. Ennen tuli ehkä enemmänkin haahuiltua, kun oli uusi kämppä yms. Mutta en mä kyllä sieltä viidessä minuutissa ulos pääse sitten millään, ainahan sieltä tulee jotain ylimääräistä kärryyn... Se on aika ennätyksellistä jos jostain syystä lähteekin tyhjin käsin ulos.

Vierailija
19/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:08"]

[/quote]

[/quote]

Meneekö sulla nyt vähän yli nämä pohdintasi. Ihan sama kun kysyisit miksi ihmiset istuu pubissa oluella tai ravintolassa syömässä. Kotonakin saa kaljaa ja ruokaa.

Yrität nyt vaan tehdä tikusta asiaa.

Vierailija
20/52 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:08"]

[/quote]

[/quote]

Meneekö sulla nyt vähän yli nämä pohdintasi. Ihan sama kun kysyisit miksi ihmiset istuu pubissa oluella tai ravintolassa syömässä. Kotonakin saa kaljaa ja ruokaa.

Yrität nyt vaan tehdä tikusta asiaa.
[/quote]

Niin ihan huvikseen, itseään viihdyttäkseen on vastaus.