Onko teillä kokemusta lääkkeestä nimeltä: Rosuvastatin Actavis 10mg ??
Kommentit (38)
Varmaan se lääkäri on syystä sellaisen määrännyt.
Mulla on ollut Rosuvastatin 20 mg käytössä kaksi vuotta. Kokonaiskolesteroli laski kahdessa kuukaudessa 10,1:stä 4,9:ään, Ldl laski, hdl nousi, triglyt laski, kaikki viitearvoihin. Ei haittavaikutuksia.
Jänään miten ihmiset on huolissaan haitoista ja hyödyistä, ja usein smat ihmiset poppsii buranaa tai panadolia, eivätkä ole koskaan lukeneetkaan tuoteseleostetta.
Tiedättekö, kenen käyttämä lääke on Vasurostatin ?
Mulle aiheutti hirveitä lihaskipuja ja tämän haitan saaminen on lääkärini mukaan kuulemma harvinaisempaa kuin lottovoitto. Vaihdettiin atorvastatiiniin ja se loppui + kolesteroli laski.
Kaipa se kolesteroliarvoja laskee. Itselleni Rosuvastatin aiheuttaa neulanpistomaisia kipuja eri paikoissa, varsinkin päässä, kaulassa, käsissä ja säärissä. Nämä kivut ovat kohtalaisen kovia ja kestävät muutaman sekunnin kerrallaan. En tietysti voi vannoa sataprosenttisesti että ovat Rosuvastatinin aiheuttamia, mutta alkoivat samaan aikaan kuin aloitin tuon lääkkeen.
20 mg aiheutti lihaskipuja, 10 mg ei.
Eheydyin lääkkeen ansiosta homoudesta.
Statiinit on täysin hyödyttömiä lääkkeitä tilastollisesti. No haittavaikutuksia voi tulla eli siitä ihan oman maun mukaan napsimaan.
Lääkkeet haetaan meillä pääsosin apteekeista, joissa on ammattitaitoinen henkilöstö. Olen saanut aina enemmän tietoa heiltä kuin kiireisiltä lääkereiltä. Lääkepakkauksessa on tarkat tiedot ja ohjeet lääkkeestä, ne kannattaa myös lukea.
Jos sulle on tuota määrätty niin tiedät, että se on koleterolin alentamiseen. Käyttänyt vuosikausia tuolla vahvuudella, tehokas, ei sivuvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulle aiheutti hirveitä lihaskipuja ja tämän haitan saaminen on lääkärini mukaan kuulemma harvinaisempaa kuin lottovoitto. Vaihdettiin atorvastatiiniin ja se loppui + kolesteroli laski.
Se on oman tyypillinen oire, yleensä alussa.
"Among patients with early mild cognitive impairment and low-to-moderate serum cholesterol levels at baseline, patients prescribed statins had more than twice the risk of developing dementia over 8 years of follow-up versus no statin use."
Dementiariski palttiarallaa tuplaantuu eli napaan vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on oman tyypillinen oire, yleensä alussa.
Se sana on i h a n. Läpi ei voi päästää tätäkään sanaa.
Kolestrolilääke. Statiini. 10mg on kaiketi miedoin annos?
Itselläni oli 40mg ja heti alkoivat lihaskivut ja krampit jaloissa. Piti palata aiempaan Atorvastatiiniin.
Toisella homma voi toimia toisinpäin. Ei välttämättä mitään sivuvaikutuksia. Yksilöllistä.
Jos tulee ongelmia, niin lääkärit tuntuvat vähättelevän niitä.
ei ole mitään kokemusta tuosta lääkkeestä
Vierailija kirjoitti:
Kas kummaa, ihan sama juttu täällä. Ja kaikilla tuttavilla, joilla on ollut samoja lääkkeitä.
Ja ihan sama reaktio lääkäreillä. On tosi harvinaisia nuo sivuvaikutukset.
Kolestroli kyllä laskee, mutta kun menee liikuntakyky ja unet kipujen ja kramppien takia, niin eipä juuri naurata.
Suomessa määrätään liian helposti kolesterolilääkkeitä.
Tämä paikka on varmaan viimeinen, mistä kannattaa pyytää neuvoja