Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko äitini ihan terve??

Vierailija
04.03.2015 |

Kerroin että oon kihloissa ja mennää pian naimisiin miehen kanssa, jonka oon tuntenu kuus vuotta ja meillä lapsikin.
No äitini on uskovainen ja oli sitä mieltä että mun tulis nyt vaan odottaa että mieskin tulee eka uskoon.
Koska mäkin oon uskossa, niin se meidän liitto ei vaan voi onnistua hänen mielestään.

No äiti myönsi, ettei hän oo vieläkään päässyt yli eräästä riidasta mikä oli hänellä ja mun miehellä. Ja äitin oma avioliitto ei onnistunut ja äiti eros isästäni.
Isälleni hän on myöskin vielä välillä katkera.

Että uskovainen ihminen tulee tuputtamaan mielipiteitään vaikka itse ei ole kyennyt antamaan anteeksi kun on häntä niinväärin kohdeltu.
Sanoin äitille, että hän kaataa mun päälle sen kaiken paskan mitä onite kokenu.
Ja onnistui kylvämään mun mieleeni pelkoa ja epäuskoa että oma avioliitto vois onnistua.

Kun sanoin äitille, että mua häiritsee ja ärsyttää kun sen mielipiteet vaikuttaa liikaa omiin ajatuksiin ja tekemisiin, niin äiti repes nauramaan. Ja kyllä niin makosasti naurokin.
Harmi vaan että mua ei huvita yhtään.....

Sittenhän keksi kysyä, mitä minä tekisin, jos hän rakastuis johonki hulluun äijään.
No mä siihen, että hän ite tekee päätöksensä, miksi mun pitäisi puuttua hänen elämään.
Niin äiti vaan suuttuneena tivaa, että enkö mä todella estäisi häntä menemästä naimisiin ihmisen kanssa jos se ois joku "hullu"....
Ööööö.....en?

En tajua. Mä envaan tajua äitiä.
Oon aikuinen. Mä teen päätöksen kenen kanssa elän.
Ja jopa pitkään rukoilin tätäkin asiaa. Mutta sekään ei riitä, että olen Jumalan edessä tätä asiaa rukoillut ja että me ollaan oltu perheenä jo aiemmin.
Mutta nyt tulin siihen tulokseen että hän vaan
vihaa mun miestä niin paljon, että ei hyväksy sen takia.
Äiti vaan myrkyttää munki mielen ja nyt riitti.

Ja samalla hän valitti ihmisistä kun menevät väärällä tavalla naimisiin. Että ensin lapset ja sitten avioliitto....
Noh...meillähän on jo lapsi mutta jätin kertomatta että oon just saanu tietää olevani raskaana. Siitähän se riemu ois revenny jos olisin kertonut.
Onneks äiti asuu satojen km päässä....en aio pitää enää yhteyttä siihen ihmiseen...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, onko äitisi ihan terve? Elät omaa elämääsi ja menet naimisiin lapsesi isän kanssa. Jos äitisi ei pidä miehestäsi, se on hänen ongelmansa, ei sinun. 

Vierailija
2/10 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani on suuria ongelmia ei-uskovan miehensä kanssa. Eriaa luultavasti ja ei ymmärrä itseään, miksi meni naimisiin ei- uskovan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. Piti vaan päästä purkamaan itseeni. Ja pystyn ajattelemaan selkeemmin kun kirjoitan ajatukseni ylös ja käyn sen vielä läpi.
Tuntuu että taidan itsekkin olla hieman sekaisin..
Ehkä tässä on vaan niin pitkään ollut pelko että äiti pystyisi hallitsemaan itseäni, ajatuksia ja tekoja.
Ja sen takia hyökkään aika kiivaasti häntä vastaan. No nyt pitkästä aikaa annoin tulla kaiken mikä mieltäni on painanut ja varmaan loukkasinkin ihan riittävästi.
Kyllästyttää vaan kun en haluu olla sellanen lammas vaan omilla aivoilla ajatteleva.
Ja tuosta pelosta mikä on istutettu syvälle....siitä on päästävä vapaaks.
Ap.

Vierailija
4/10 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Mitä ongelmia heillä on?

Vierailija
5/10 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole kieltänyt tai estänyt mua elämästä sitä uskonelämää.
Jotenkin vaan niin voimakkaasti koen, että äiti purkaa sen kaiken pelon ja epäonnistumisen, vihan ja katkeruuden mun päälle. Ja kun mun isä ei ollut paras mahdollinen aviomies äitille, niin ihan kuin nyt mun mieheni olis yhtä paha.
Äiti pelkää että mun mieheni muuttuu hirviöks kun ollaan avioliitossa.
Ap

Vierailija
6/10 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 3. Siis käsitykset kaikesta tietty eroaa kovasti, jos toinen ei usko. Elämänarvot niin erit. Toisella on taovastoivo ja tisella ei. Lastenkasvatuksessa tulee kamalia konflikteja, kun toinen kokee uskontopuheet hölynpölyksi. Se uskov saa miehensä vaivoin joulukirkkoon sentään perheen kanssa. Uskovaa ahdistaa, kun uskonnoton ei kasvata lapsia uskoon. Yrittää sanoa, että vaikka et itse usko, niin etkö käsitä, millainen rukkaus lapsille tulisi, jos olisivat uskossa ja saisivat toivon iankaikkisuudeta

Vierailija
7/10 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tosi uskovainen voi tehdä kaksi äpärää ennen avioliittoa? Olet syntinen nainen ja on ihan sama menetkö naimisiin koska herran ja seurakunnan edessä olet jo tahrittu synnillä.

Vierailija
8/10 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:35"]Miten tosi uskovainen voi tehdä kaksi äpärää ennen avioliittoa? Olet syntinen nainen ja on ihan sama menetkö naimisiin koska herran ja seurakunnan edessä olet jo tahrittu synnillä.
[/quote]
Aamen.

Vierailija
9/10 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa lukea edes aloittajan viestiä? Todella rasittavaa pötköä. Ainainen syy että on tabletilla kirjoittanut, just joo, sillä pystyy kirjoittamaan ihan samnlailla kuin millä muulla hyvänsä, jaksottamaan tekstinsä. Laiskuus ja typeryys on paremminkin syy.

Vierailija
10/10 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun äitis miestäsi vihaa, hänen avioliittonsa epäonnistui ja saattaa olla sinulle kateellinen kun olet saavuttamassa kaiken sen mitä häneltä puuttuu. Älä kuuntele solvauksia, mene naimisiin ja elä onnellinen elämä rakkaasi kanssa.