Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenellä eniten ammatteja?

Vierailija
04.03.2015 |

Kenellä on eniten ammatteja? Liittyvätkö ne mitenkään toisiinsa? Miksi vaihdoit alaa? Tuli mieleen, että onkohan normaalia kun päälle kolmekymppinen aloittaa jo neljättä tutkintoa, joista kaksi jäänyt lopputyötä vaille vajaiksi? En vain ole löytänyt alaani. Kaikki tutkinnot ovat aivan erilaisia tyyliin kampaaja-sähköasentaja-sihteeri-hoitaja. Työvuosia ei ole montaa kertynyt kun lapsia on tullut pari välissä (nyt yh). Koskakohan sitä löytäisi oman alansa? Mitä mielikuvia tällainen historia tuo?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 tutkintoa 2*opisto + 2*amk, kahdelta eri alalta, mutta kaikissa vähän eri suuntautuminen. Sen lisäksi työkkärin kurssi, josta sai nimikkeen, mutta ammatillinen kurssi ei varsinaisesti ollut. Osa iltakouluna. Työllistymisen heikkouden vuoksi yrittänyt kouluttautua. Tuuria, sillä minulla on sekä nykyinen että edellinen esimies kokeneet työttömyyden itsekin, joten he tietävät, että työttömänä voi olla tavallisia ja paljonkin "en ole koskaan ollut työttömänä" -tyyppejä motivotuineempaa väkeä. Myös se, jonka tilalle tulin, oli ollut työtön palkatessa. Häntä ja minua yhdisti sama, pitkään lapsia hoitamassa ja sen jälkeen koulutus, hänellä tosin ensimmäinen, minä olen äitinä opiskellut nuo amk-tutkinnot, opistot sitä ennen. Parempi se kouluttautuminen aina on kuin ei mitään. 

Vierailija
2/3 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkintohampstraajien takia tulee uusille oppillaille rajoitteita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 06:08"]Kenellä on eniten ammatteja? Liittyvätkö ne mitenkään toisiinsa? Miksi vaihdoit alaa? Tuli mieleen, että onkohan normaalia kun päälle kolmekymppinen aloittaa jo neljättä tutkintoa, joista kaksi jäänyt lopputyötä vaille vajaiksi? En vain ole löytänyt alaani. Kaikki tutkinnot ovat aivan erilaisia tyyliin kampaaja-sähköasentaja-sihteeri-hoitaja. Työvuosia ei ole montaa kertynyt kun lapsia on tullut pari välissä (nyt yh). Koskakohan sitä löytäisi oman alansa? Mitä mielikuvia tällainen historia tuo?
[/quote]En minä sinua ainakaan ikinä töihin ottaisi. Sinusta saa vaikutelman ettet pysty keskittymään etkä saa tehtyä mitään loppuun etkä valmiiksi. Sinua ei myöskään mikään miellytä etkä osaa tehdä ratkaisuja. No, sitä niittää mitä kylvää.