Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isätön lapsi hokee "isi"ä :D

Vierailija
04.03.2015 |

Lapsi on 2v eikä ole isäänsä tavannut koskaan (ei nyt juurruta siihen. Lyhyesti: vahinkoraskaus, isä halusi abortin, minä lapsen, ei siitä sen enempää). Puhetta tulee jonkin verran. Yksittäisiä sanoja muttei vielä lauseita. "Äiti" sanaa panttasi hirveen kauan. Osoitti kyllä minua jos kysyin kuka on äiti muttei koskaan sanonut sitä, nyt ensimmäisen kerran vasta noin 1v 10kk:na. Samaan aikaan alkoi sanoa "isi". Melkein aina kun sanoo "äiti" perään tulee "isi" :D 

Hassua koska ei hän ole tietääkseni kovinkaan usein edes kuullut sitä sanaa. Minun isääni sanon lapsen kuullen aina vaariksi (enkä muutenkaan sano koskaan isi :D) ja ystäväni -lapseni kummin- miestä (heillä on vauva) sanon kummiksi. Joskus silloin tällöin ystäväni saattaa puhua lapselleen jotain isitä meidän kuulleen mutta aika harvoin. Ja siis tyyliin "noniin, puetaas päälle ja lähdetään kotiin, se isi sielä jo odottelee". Tuskin olisi tollaisesta napannut. En ole myöskään puhunut vielä lapselle hänen "isistä" (kuulostaapa tää nyt hassulle, ihan kun oltaisiin ääri-islamisteja :D)

Noniin, en tiedä mikä oli jutun pointti. Kävi vaan naurattamaan kun Modernin Perheen vanhoja jaksoja katsellessa huomasin että Michin ja Camin lapsen ensimmäinen sana oli "mummy" :D He olivat ihan järkyttyneitä ja sanoivat sitä jokaisen homoisän painajaiseksi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 21:24"] Ei oo muuten sellaista lasta jolla ei ole isää. Isä voi olla poissa tai kuollut, mutta en ole kuullut että ilman siittiötä olisi lapsia syntynyt.. [/quote] Biologinen isä ja isä puhekielessä on vähän eri asia. Mun lapseni isä ei ole tämän biologinen isä, jota en ajattele minään muuna kun exänä. Hänkään ei ole osallistunut lapsen elämään. Lapseni isä on se mies joka on kasvattanut lasta pienestä asti, ottanut vastuuta, ollut vanhempi. En ole ap [/quote] Tällaiselle vastuunkantajalle on ihan oma sanansa: isäpuoli.

[/quote]

Myös jos pariskunta on keinohedelmöityksellä (spermapankki) tullut raskaaksi, vauvan äiti tulee olemaan äiti mutta äidin mies (mies jonka kanssa yhteisestä päätöksestä on hankkiuduttu raskaaksi) on vaan isäpuoli? Hienoa ajatuksen juoksua. Isyyteen liittyy vähän muutakin kuin että kerran heittää lastinsa äidin sisään. Pelkkä biologia ei tee kenestäkään vielä äitiä.

Vierailija
22/33 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 21:24"] Ei oo muuten sellaista lasta jolla ei ole isää. Isä voi olla poissa tai kuollut, mutta en ole kuullut että ilman siittiötä olisi lapsia syntynyt.. [/quote] Biologinen isä ja isä puhekielessä on vähän eri asia. Mun lapseni isä ei ole tämän biologinen isä, jota en ajattele minään muuna kun exänä. Hänkään ei ole osallistunut lapsen elämään. Lapseni isä on se mies joka on kasvattanut lasta pienestä asti, ottanut vastuuta, ollut vanhempi. En ole ap [/quote] Tällaiselle vastuunkantajalle on ihan oma sanansa: isäpuoli.

[/quote]

Myös jos pariskunta on keinohedelmöityksellä (spermapankki) tullut raskaaksi, vauvan äiti tulee olemaan äiti mutta äidin mies (mies jonka kanssa yhteisestä päätöksestä on hankkiuduttu raskaaksi) on vaan isäpuoli? Hienoa ajatuksen juoksua. Isyyteen liittyy vähän muutakin kuin että kerran heittää lastinsa äidin sisään. Pelkkä biologia ei tee kenestäkään vielä äitiä.

[/quote]

Isää eikä äitiä, piti kirjoittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo otsikko nauruhymiöineen on kyllä hulvaton :D

Vierailija
24/33 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole mitään ajatuksenjuoksua vaan ihan suomenkielinen määritelmä. Huomaathan, että adoptioisää ei (ymmärtääkseni) kutsuta isäpuoleksi.

Vierailija
25/33 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainakin kivan helppo sana. Jos on jostain vaan jäänyt sanan pätkä mieleen, tyyliin "sa-isi-ko" tai mentä-isi-inkö, niin sitähän toistelee mielikseen.

TV-sarjat ovat vain toisintoja tosielämästä! ;)

Vierailija
26/33 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kohta joku pyhään perinteiseen perhemalliin -uskova tulee selittämään jotain lapsiressun isänkaipuusta - että niin se sieltä ihan luonnostaan pukkaa pintaan...:D

Vierailija
27/33 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi varmaan aiheutti hämmennystä millainen perhe meillä onkaan kun lapsi puhutteli (eli kailotti niin että koko kortteli raikasi) yhdessä vaiheessa minua, isänsä siskoa ja naapurin lasten äitiä äidiksi, isiä oli vain se yksi :D

Vierailija
28/33 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua lähinnä huvittaa että juttu selitetään usean hymiön kanssa kuin kyseessä olisi toivottava asioiden tila ja kaikki ketkä pitäisivät isää hyvänä asiana ovat itsekin hassuja, lapsi ehkä mukaanlukien. Elatukseenhan isukkia ei tietty tarvitse kun se viime kädessä tulee sossusta. To each his own of course.

Vierailija
29/33 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö perhekerhoissa, puistoissa yms., josta olisi voinut sen napata? Varsinkin jos itsellä ei ole isää, voi olla kiehtovaa seurata lapsia, jotka käy esim. puistossa isin kanssa.

Meillä 2 v toistelee koiraa vaikka meillä tai läheisillämme ei ole koiraa. Ehkä juuri siksi on tehnyt niin suuren vaikutuksen, että on joskus kyläpaikassa koiran nähnyt.

Vierailija
30/33 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 21:48"]Enemmän tuo minua itkettäisi kuin naurattaisi, jos olisin isättömän lapsen omistava nainen. Mitä hauskaa siinä isänkaipuussa on?

-Mies 29v-
[/quote]
anna kun arvaan:olet ollut isätön ja sinulla on nyt aikuisena traumoja? Selittää paljon...

Vierailija
31/33 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän kaipuu on ihan biologinen juttu, ihmisen sisään rakennettu ominaisuus. Toivottavasti Ap, kun lapsi kasvaa, pääsette tapaamaan lapsen "siittäjää" face to face. Väitän, että olisi aika kivisydäminen ukko on ellei oma lapsi minkäänlaisia tunteita herätä;-)

Vierailija
32/33 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Btw se on MITCH koska Mitchell

Vierailija
33/33 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 21:48"]Enemmän tuo minua itkettäisi kuin naurattaisi, jos olisin isättömän lapsen omistava nainen. Mitä hauskaa siinä isänkaipuussa on?

-Mies 29v-
[/quote]

Lasta on vaikea hoitaa hyvin, jos koko ajan itkeskelee. Asioista, joihin ei voi enää vaikuttaa, kannattaa päästä yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi