Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1300-1600 kcal/päivä ja paino 95kg :(

Vierailija
03.03.2015 |

Ärsyttää miten näillä kalorimäärillä voikin painaa näin paljon. :( normaalisti painoni ollut noin 60kg mutta nyt vuodessa noussut 35kg, eikä tipu.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:18"]Ainernvaihdunta sekaisin. Mun ruokavalio ja liikunta laitettiin kuntoon nostamalla kalorit 2500-2600/vrk ja aloin treenaamaan salilla ja lisäsin kävelylenkit viikko-ohjelmaan. Myöhemmin tein hiittejä treenin päälle, kaloreita muuteltiin pikkuhiljaa ja kiloja lähti 15 ja esim. vyötäröltä 20cm. [/quote] Millaiset kävelylenkit? Itse teen yhden tai kaksi tunnin lenkkiä viikossa. Ap. [/quote] Ei pelkät kävelylenkit riitä ja raskauden aikana ei kannata edes laihduttaa [/quote] Kyllä riittää jos tekee tarpeeksi paljon. 10 h kävelyä viikossa vastaa 5 tuntia kuntosalilla (kovalla temmolla), ja sitä voi miettiä, kumpi on paremmin ylläpidettävissä viikosta toiseen.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa, kannattaa perehtyä näihin ennen kuin alkaa höpöttelemään. Myöskään salitreenien ei ole tarkoitus toistua samanlaisina ja yhtä kovina viikoista ja kuukausista toiseen vaan niitä muutellaan. Ja mitä tulee hiitteihin, ne nimenomaan aiheuttavat sen, että aineenvaihdunta pysyy vilkkaana jopa tunteja treenin päälle.
[/quote]

Enpä ole nähnyt yhtään lihavaa ihmistä, joka juoksisi yli 70 km viikossa oli vauhti mikä hyvänsä, vaikka 8 km/h hölkkä. Puolestaan olen nähnyt monta salilla vuosia käyneitä pullukoita, jotka harrastavat hiittiä.

Vierailija
2/30 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 03:34"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:18"]Ainernvaihdunta sekaisin. Mun ruokavalio ja liikunta laitettiin kuntoon nostamalla kalorit 2500-2600/vrk ja aloin treenaamaan salilla ja lisäsin kävelylenkit viikko-ohjelmaan. Myöhemmin tein hiittejä treenin päälle, kaloreita muuteltiin pikkuhiljaa ja kiloja lähti 15 ja esim. vyötäröltä 20cm. [/quote] Millaiset kävelylenkit? Itse teen yhden tai kaksi tunnin lenkkiä viikossa. Ap. [/quote] Ei pelkät kävelylenkit riitä ja raskauden aikana ei kannata edes laihduttaa [/quote] Kyllä riittää jos tekee tarpeeksi paljon. 10 h kävelyä viikossa vastaa 5 tuntia kuntosalilla (kovalla temmolla), ja sitä voi miettiä, kumpi on paremmin ylläpidettävissä viikosta toiseen.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa, kannattaa perehtyä näihin ennen kuin alkaa höpöttelemään. Myöskään salitreenien ei ole tarkoitus toistua samanlaisina ja yhtä kovina viikoista ja kuukausista toiseen vaan niitä muutellaan. Ja mitä tulee hiitteihin, ne nimenomaan aiheuttavat sen, että aineenvaihdunta pysyy vilkkaana jopa tunteja treenin päälle.
[/quote]

Enpä ole nähnyt yhtään lihavaa ihmistä, joka juoksisi yli 70 km viikossa oli vauhti mikä hyvänsä, vaikka 8 km/h hölkkä. Puolestaan olen nähnyt monta salilla vuosia käyneitä pullukoita, jotka harrastavat hiittiä.
[/quote]

Jostain se kunto on lähettävä rakentamaan. 95-kiloista ei kanbata laittaa juiksemaan vaan rakentamaan peruskuntoa kävellen ja salille hankkimaan lihaskuntoa. Hiitit eivät poislue muuta liikuntaa vaan täydentää sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika onnettomat noi ap:n sapuskat. Ei paljonkaan kunnon ravintoa. Ei mikään ihme, että kroppa prakaa.

Vierailija
4/30 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin nään punaista aina kun täällä sanotaan että raskaus/imetysaikana ei saa laihduttaa. Joo ei saa ruveta millekkään kitudieetille "syön koko päivänä vain yhden omenan", mutta aina voi ryhtyä syömään terveellisesti. Mun mielipide ruokavaliostasi... Huolehdi että syöt päivässä sen puoli kiloa kasviksia, lisää aamujugurttiin marjoja tai vaihda leipä+jugu puuroon ja marjoihin. Huolehdi että juot vettä vähintään sen 2 litraa päivässä. Kävele joka päivä. Toimiiko ulostus normaalisti? Minulla raskaus aiheutti ummetusta ja sitä myöten peräpukamia. Ummetukseen auttaa liikunta ja riittävä vedenjuonti. Ruoassasi proteiinia on melko vähän, ellet halua lisätä lihan syöntiä ota ruokavalioon pavut ja linssit.

Vierailija
5/30 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin vhh ruokavaliolla koko kolmannen raskauden, paino nousi 3.5kg, vauva painoi 3.8kg. Olin ylipainoinen jo valmiiksi. Nyt laihtunut 18kiloa jatkamalla samaa ruokavaliota ja näin jatkan loppuelämäni, vielä 12kiloa laihdutettavaa ja sit vaan tasapainon hakemista ettei enää laihdu

Vierailija
6/30 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:17"]

Miksi sä syöt noin? Laihduta sitten, kun olet synnyttänyt...

[/quote]

joo nyt pitää syödä kahden edestä.

Vierailija
7/30 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän hiilareita, enemmän prodea ja kasviksia. Ja uinti vois olla hyvä liikuntamuoto :)

Vierailija
8/30 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen katsomaan secret eaters ohjelmaa youtubesta.

Siellä isot ihmiset väittävät olevansa alle 2000kcal dietillä, mutta totuushan on, että syövät melkein kahden ihmisen verran. Vähättelivät aika paljon kalorimääriä ja unohtivat, mitä välillä söivät.

Vierailija
9/30 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:36"]

Suosittelen katsomaan secret eaters ohjelmaa youtubesta.

Siellä isot ihmiset väittävät olevansa alle 2000kcal dietillä, mutta totuushan on, että syövät melkein kahden ihmisen verran. Vähättelivät aika paljon kalorimääriä ja unohtivat, mitä välillä söivät.

[/quote]

Tämähän se on. Ap, sä et syö 1300-1600 kcal päivässä ja paina 95 kg, ellet aloittanut tätä dieettiäsi tällä viikolla. Tässä vielä vähän aiheeseen liittyvä ajateltavaa: https://i.imgur.com/ZcV0XbS.jpg

Vierailija
10/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syöt?

Vierailija
11/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tutkittu kilpparin vajaatoiminta, insulinooma ja jopa Cushing , eikä mitään näistä. Viimeiset 14kg on tullut raskaudesta, nyt rv 32. Mutta ennen raskautta tulleille reilulle 20kg:lle ei löydy selitystä. Ap.

Vierailija
12/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:11"]On tutkittu kilpparin vajaatoiminta, insulinooma ja jopa Cushing , eikä mitään näistä. Viimeiset 14kg on tullut raskaudesta, nyt rv 32. Mutta ennen raskautta tulleille reilulle 20kg:lle ei löydy selitystä. Ap.
[/quote]

Varmasti löytyy. Kerro mitä syöt ja miten liikut.

Vierailija
13/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa syödä noin vähän (1300) jos on raskaana! Ei tarvi lihoakaan mutta laihduta vasta synnytyksen jälkeen.

Vierailija
14/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:09"]Mitä syöt?
[/quote]

Ihan normaalia kotiruokaa, pieniä annoksia noin 4-5 tunnin välein. Ruokajuomana vesi tai vissy. Vaaleaa leipää ei ollenkaan. Sallin itselleni 2 välipalaa päivässä, toinen on yleensä leipä ja toinen jogurtti. Esimerkkipäivä: Aamiainen kahvi, ruisleipä juustolla ja 1 dl maustamatonta jogurttia. Lounas vähän makaronilaatikkoa ja salaattia. Välipala kahvi ja jogurtti. Päivällinen makaronilaatikkoa. Iltapalaksi joku hedelmä, esim. banaani. Ap.

Vierailija
15/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä syöt noin? Laihduta sitten, kun olet synnyttänyt...

Vierailija
16/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainernvaihdunta sekaisin. Mun ruokavalio ja liikunta laitettiin kuntoon nostamalla kalorit 2500-2600/vrk ja aloin treenaamaan salilla ja lisäsin kävelylenkit viikko-ohjelmaan. Myöhemmin tein hiittejä treenin päälle, kaloreita muuteltiin pikkuhiljaa ja kiloja lähti 15 ja esim. vyötäröltä 20cm.

Vierailija
17/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää ihan ok tai riippuu mitä on vähän.
Iltapalalta puuttuu proteiini ja sit pari omegakapselia lisäks.

Syöt ihan liian vähän. Lisää vaikka vähän määriä sekä salaattia niin kyllä se siitä.
Voi olla tarvit syödä 2 viikkoa 2500 kcal että saat aineenvaihdunnan toimimaan.

Vierailija
18/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:18"]Ainernvaihdunta sekaisin. Mun ruokavalio ja liikunta laitettiin kuntoon nostamalla kalorit 2500-2600/vrk ja aloin treenaamaan salilla ja lisäsin kävelylenkit viikko-ohjelmaan. Myöhemmin tein hiittejä treenin päälle, kaloreita muuteltiin pikkuhiljaa ja kiloja lähti 15 ja esim. vyötäröltä 20cm.
[/quote]

Millaiset kävelylenkit? Itse teen yhden tai kaksi tunnin lenkkiä viikossa. Ap.

Vierailija
19/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:18"]Näyttää ihan ok tai riippuu mitä on vähän.
Iltapalalta puuttuu proteiini ja sit pari omegakapselia lisäks.

Syöt ihan liian vähän. Lisää vaikka vähän määriä sekä salaattia niin kyllä se siitä.
Voi olla tarvit syödä 2 viikkoa 2500 kcal että saat aineenvaihdunnan toimimaan.
[/quote]

Omegaa syön ja myös d-vitamiinia. Voisin kokeilla vähän nostaa kaloreita, voihan se olla että on jämähtänyt aineenvaihdunta. Ei tässä enää mitään voi hävitäkään, kun paino on jo kohonnut vaarallisiin lukemiin. Ap.

Vierailija
20/30 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:18"]Ainernvaihdunta sekaisin. Mun ruokavalio ja liikunta laitettiin kuntoon nostamalla kalorit 2500-2600/vrk ja aloin treenaamaan salilla ja lisäsin kävelylenkit viikko-ohjelmaan. Myöhemmin tein hiittejä treenin päälle, kaloreita muuteltiin pikkuhiljaa ja kiloja lähti 15 ja esim. vyötäröltä 20cm.
[/quote]

Millaiset kävelylenkit? Itse teen yhden tai kaksi tunnin lenkkiä viikossa. Ap.
[/quote]

Ei pelkät kävelylenkit riitä ja raskauden aikana ei kannata edes laihduttaa