Onko teillä kotona alkoholipullo josta ottaa paukku jos esim. saatte järkyttäviä uutisia?
Elokuvissa ja saippuasarjoissa rikkailla ihmisillä on kotona jotain alkoholia hienossa pullossa tai kristallikarahvissa josta he kaatavat itselleen pienen lasillisen vaikka järkyttävän puhelun jälkeen.
Kauniiden ja rohkeiden Stephaniella oli sellainen pieni matala pöytä jolla oli semmoisia juomia laseineen.
Onko teillä kotona tuommoista?
Mikä juoma tuollaiseen tilanteeseen kuuluu? Oliko Stephaniella konjakkia? Viskiä? Hän joi sitä sellaisesta paksupohjaisesta lasista. Mieleeni tulee sana grogilasi.
Kommentit (39)
Järkytyn niin harvakseltaan että vedellä joudun selviytymään. Pitäisikin heittäytyä vaikka koronadenialistiksi tai rokotusvastaiseksi niin saisi alvariinsa järkyttyä. Sitten raskisi jo ostaa vaikka rommia.
Rommi on kyllä pahaa pelkiltään, mutta kahvin, banaanin, ruskean sokerin ja jätskin kanssa hurautettuna sitäkin juo!
Kai järkyttynyt saa valmistaa rauhassa rommibanaanikahvin?
Liian usein on pullo, kun uutisista tulee järkyttäviä uutisia joka päivä, niin niitähän menee.
Ei ole. Omalla kohdallani alkoholi ei tuo mitään helpotusta. Päinvastoin. Hauska mielikuva tulee kuitenkin tuosta Kaunarit -selostuksesta 😁 ja nyt lähti tunnari pyörimään. Tiitiditiitiditii.
Minulla on diapami poikkeusoloja varten.
Juu. Olen muuten huomannut järkyttyväni aina vaan herkemmin iän karttuessa.
Vierailija kirjoitti:
Joka paikka on täynnä Viron viinoja. Koska toimintamallini ovat urautuneet niinä vuosina kun viinaa oli vaikea saada, siihen, että esim. aina kun on laivalla niin pitää hankkia "täysi lasti" - alkoholi kun on niiiiiin suuri ylellisyystarvike.
Joten nyt kun käy esim. Virossa niin pitäähän sitä tuoda se 10 litraa minkä saa tuoda ilmoittamatta. Eli kaksi mäyräkoiraa 80-prosenttista laivaviinaa.
Sen seurauksena joka nurkka ja sängynalus on vuorattu viinapulloilla ja alkoholi on menettänyt hehkunsa, ei sitä tee enää mieli.
Mutta pakko on silti ostaa se sama lasti joka ainut kerta kun on laivalla, selittäkää se minulle! Ai kauhea ai kauhea jos se vaikka loppuisi ja sitten sitä ei olisi, voi voi voi, sitä riskiä ei voi ottaa! Pula-aika ei lähde pulterin mielestä vissiin koskaan.
Luulen että nuoret eivät enää ryyppää samaan malliin kuin me vanhat. Alkoholi on menettänyt hohtonsa kun sitä on niin helppo hankkia.
Apua! Kieltolaki takaisin ja heti!
Viski. En pidä karahvissa. Järkytykseen, vitutukseen, tuonilmaisiin siirtyneiden muisteluun.
Tai auringonlaskulle skoolaamiseen.
Aina pitää olla karahvi viskiä jos kuuluu huonoja uutisia, ja jos ei kuulu niin meneehän se päivän aikana muutenkin.
Ei ole. Mutta asun maassa jossa saa viinaa 24/7 eli parissa minuutissa hakisin alakerran kaupasta jotain väkevää jos äkillinen tarve järkyttyä tulisi.
Ihan mitä tahansa löytyy kotoa aina. Mutta jos saan järkyttäviä uutisia, ei kyllä alkoholi tule ensimmäisenä mieleen. Jos olen stressaantunut, lasi hyvää punaviiniä maistuu. Jos olen oikein stressaantunut, saatan ottaa viskin tai konjakin. Jos olen pahalla päällä, mieheni yleensä kysyy auttaisiko samppanja. Ja kyllä se yleensä auttaa saamaan suupielet ylöspäin!
Minulla on varakossu, ollut jo vuosikymmeniä. Sen saa juoda tarvittaessa (iloon tai suruun tai mihin vain) mutta seuraavana Alkon aukiolopäivänä on ostettava uusi varastoon. Tämä on toiminut hyvin ja joskus on lainattu kavereillekin.
Mulla on sellanen kristallipullo mutta tyhjä. Voishan sinne tuupata brandyä tai kojamiinia. mutta ne yhdet voi unohtaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Järkytyn niin harvakseltaan että vedellä joudun selviytymään. Pitäisikin heittäytyä vaikka koronadenialistiksi tai rokotusvastaiseksi niin saisi alvariinsa järkyttyä. Sitten raskisi jo ostaa vaikka rommia.
Rommi on kyllä pahaa pelkiltään, mutta kahvin, banaanin, ruskean sokerin ja jätskin kanssa hurautettuna sitäkin juo!Kai järkyttynyt saa valmistaa rauhassa rommibanaanikahvin?
Eiiiih! Silloin pitää viedä vasen käsi kaulan alle ja kouria kurkkua samalla ottaen oikealla kädellä tukea pöydästä koko kämmenellä ja istahtaa hitaasti sivuttain tuolille joka on tietysti baarikärryn äärellä ja kaataa saman tien se paukku kristallikarahvista!
Näin se oikeaoppisesti menee kuten olemme elokuvista nähneet.
On vaikka mitä, mutta ei ole koskaan tullut mieleen ottaa niitä huonoja uutisia saadessa. Hyvinä hetkinä sen sijaan olen nostellut maljoja.
Alkoholia löytyy joka tarpeeseen.
Mutta silloin en ota mitään, kun v i tu tt aa tai on murheita tai saan kuulla järkyttävän uutisen. Uskon näes vanhaan sanontaan, että " niin huonosti ei asiat ole, etteikö ne viinalla saisi vielä huonompaan jamaan".
Kohtaan todellisuuden mieluummin ilman aivojen puudutusta. Asioiden käsittely ja rauhoittuminen toimii paremmin.
Ja siis en ole mikään absolutisti, käytän alkoholia mieluummin iloisiin hetkiin.
Kyllä löytyy viskiä, jos tapahtuu jotain todella järkyttävää. Vielä pulloa ei ole tarvinnut avata. Ja piti oikein muistella milloin se on ilmestynyt meille; vuonna 2015. Muistan sen siitä, kun mies sai pullon 50- v. lahjaksi. Ei taideta olla viskin ystäviä.