Fine dining -ravintola, jossa annoskoot kohdillaan - onko sellaista?
Ajattelin yllättää mieheni meidän 10 v. vuosipäivänämme ja viedä hänet fine dining -ravintolaan sen kunniaksi. Mitä ravintolaa ehdotatte (asumme pääkaupunkiseudulla)? Olisi tosi tärkeää, että ravintola on hieno - sellainen, jossa ei joka päivä tule käytyä. Samalla ihanteellista olisi, jos ruokaa ei tarvitsisi luupin avulla etsiä lautaselta; toisin sanoen ruokailun jälkeen voi poistua ravintolasta kylläisenä. Onko liikaa vaadittu vai jättävätkö fine dining -ravintoloiden menut poikkeuksetta nälkäisiksi?
Kiitän ehdotukista! Olen ihan hukassa näiden juttujen kanssa :D
Kommentit (31)
Ideahan noissa huippuravintoloissa on juuri se, että syödään pari alkuruokaa ja sitten pääruoka. Eli ei ole, että tilataan vain yksi ruoka, vaan että tosiaan niitä on monia, joissain tapauksissa se 5-10.
Jos haluaa vähän ronskimpaa menoa eikä pientä piperrystä, niin Ateljee Finne olisi silloin hyvä.
Passio! Voi tilata kolmen tai viiden lajin yllätysmenun, ei varmasti jää nälkä!
Murua tulin myös ehdottamaan. Loistava ruoka ja palvelu.
Olen syönyt monissa fine dining -ravintoloissa, joissa annokset ovat juurikin sellaista "piiperrystä", josta kliseisesti valitetaan ettei tule maha täyteen. Annosten on kuitenkin pakko olla pieniä, sillä ideana on syödä ns. pitkän kaavan kautta useita ruokalajeja. Fine dining-ravnitolaan tullaan, kun halutaan paljon erilaisia makuelämyksiä yhden aterioinnin aikana. Ei onnistu, jos annokset olisivat isoja. :)
Alle kolmea ruokalajia ei kannata fine dining -raflassa syödä, eikä suuri osa paikoista myykään lyhyempää menua. Yleensä itse suosin 5-7 annosta. Oma suosikkiravintolani on Pakta Barcelonassa, jossa söin oli peräti 33 ruokalajia. Vaikka osa nisitä oli pelkkiä suupaloja, ei ähkyltä vältytty.
Helsingissä lemppareitani ovat Chef & Sommelier ja Ask, mutta jos vähän krouvimpaa haluaa, niin myös Muru, Juuri, Emo ja Farang ovat todella hyviä paikkoja.
Ragu Ludwiginkadulla. Hyvät menut ja rento fiilis.
Chef & Sommelier.
Farang on vanha paikka, mutta jos jos siellä ei ole vielä käynyt, kannattaa ehdottomasti kokeilla. On myös edullisempi kuin kaksi edellistä.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:14"]Passio! Voi tilata kolmen tai viiden lajin yllätysmenun, ei varmasti jää nälkä!
[/quote]
Pidän myös. Hinta-laatusuhde kohdillaan. -6-
Groteski! Sairaan hyvät lihat, suosittelen lämpimästi ainakin entrecoteta ja sitä pitkään kypsytettyä vasikkaa. Olen erittäin suuriruokainen ja just sopiva setti oli.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:07"]
Pure bistro
chef & sommelier
[/quote]
Pure bistro on kiinni.
Kannattaa tehdä pöytävaraus etukäteen
Pure bistro
chef & sommelier