Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fine dining -ravintola, jossa annoskoot kohdillaan - onko sellaista?

Vierailija
03.03.2015 |

Ajattelin yllättää mieheni meidän 10 v. vuosipäivänämme ja viedä hänet fine dining -ravintolaan sen kunniaksi. Mitä ravintolaa ehdotatte (asumme pääkaupunkiseudulla)? Olisi tosi tärkeää, että ravintola on hieno - sellainen, jossa ei joka päivä tule käytyä. Samalla ihanteellista olisi, jos ruokaa ei tarvitsisi luupin avulla etsiä lautaselta; toisin sanoen ruokailun jälkeen voi poistua ravintolasta kylläisenä. Onko liikaa vaadittu vai jättävätkö fine dining -ravintoloiden menut poikkeuksetta nälkäisiksi? 

Kiitän ehdotukista! Olen ihan hukassa näiden juttujen kanssa :D

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaatte vaikkapa viiden tai seitsemän ruokalajin maistelumenun juomineen. Yksittäiset annokset ovat suht pieniä, mutta kun rauhassa ajan kanssa syö, juo ja seurustelee ei taatusti jää nälkäiseksi. Itse olen aina ihan ähkyssä tuollaisten illallisten jälkeen. Savoy on kiva, hyvä ruoka ja hieno miljöö. Aika kallis tosin, mutta kerrankos sitä. 

Vierailija
2/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saslik. Ei nyt niin fine dining, mutta atmosfääri ja hinnat on fine dining tasoa ja kylläiseksi ainakin tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappelissa on kiva miljöö, ajatuksella tehdyt menut, hyvä safka ja riittävät annoskoot kolmen ruokalajin menyistä lähtien.

Vierailija
4/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spis. Huippua ruokaa, nälkä lähtee.

Vierailija
5/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murua suosittelen.

Sen sijaan Michelin-tähdelliset Olo ja Ask ovat "pikkuannoksellisia" menuja. Noista kahdesta kuitenkin Ask ollut parempi kokonaisuutena (palvelu, ruoka, suositusjuomat).

Vierailija
6/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola Juuri Korkeavuorenkadulla (?) oli todella mukava yllätys. Pieni ja sympaattinen ravintola. Annokset korkealaatuisista raaka-aineista, herkullisia taideteoksia. Ei mitään isoja, mutta kyllä yli 3 lajin illallisella nälkä lähti.

Vierailija
7/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mange sud

Vierailija
8/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:03"]

Kappelissa on kiva miljöö, ajatuksella tehdyt menut, hyvä safka ja riittävät annoskoot kolmen ruokalajin menyistä lähtien.

[/quote]

Nyt alko kiinnostaa, miks tää on saanut samantien 6 alapeukkua? Kertokaa, onko paikassa joku perustavanlaatuinen vika?

Vierailija
9/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Tuosta Murusta olen ainakin kuullut positiivista palautetta! Mites Demo? Onko kenelläkään kokemuksia siitä? Ap

Vierailija
10/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:11"]

Mange sud

[/quote]

Sehän meni konkkaan aikoja sitten.

Vierailija
11/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:13"]

Ok. Tuosta Murusta olen ainakin kuullut positiivista palautetta! Mites Demo? Onko kenelläkään kokemuksia siitä? Ap

[/quote]

Demo on tosi hyvä, tosin niitä pikkuannoksia sielläkin, mutta nälkäiseksi ei kyllä päivän menun syötyään jää. Mun lemppari helsinkiläisistä ravintoloista.

Vierailija
12/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykännyt erityisesti Groteskista.

Vierailija
13/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappeli on minusta ihan hyvä, en kuitenkaan mieltäisi fine dining paikaksi.

Vierailija
14/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappeli ei tosiaan ole fine dining, vaikka kaunis rakennus onkin.

Ja idea fine diningissa on tosiaan syödä usean ruokalajin kokonaisuus juomineen. Pelkkä pääruoka ei täytä ketään. Muru edustaa sellaista vähän helpommin lähestyttävää, bistro-henkistä syömistä, joka vetää vertoja fine diningille. Tykkään. Jos aasialainen ruoka maistuu, Farangissa on hyvät ja isot annokset ja mieleenpainuva atmosfääri. Katsoisin siis ylipäätään näitä astetta rennompia, mutta erinomaisia ruokapaikkoja, kun annosten koko ln tärkeä mittari.

Vierailija
16/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappeli on S-ryhmän ravintola, se ei silloin ikinä voi olla fine dining.

Vierailija
17/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulevard social maistelumenut!

Vierailija
18/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuedä onko tarpeeksi fine dining mutta Stefan's (Stefan Richterin pihviravintola, lihat ja niiden koot valitaan erikseen jne) tai Farouge, todella suosittu ja hyvä ranskalaisl-libanonilainen ravintola.

Muru on mennyt keittiömestarin vaihdoksen jälkeen alaspäin.

Vierailija
19/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fine diningissa saa tilattua jotkut pohvit grammoissa. Jos yli 200g lihanpalan ottaa, ei siitä varmasti jää nälkä, kun on alkupalat ja jälkiruoka vielä lisänä.

Vierailija
20/31 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että Luomo lopetti, se oli huikea ja 10 ruokalajin jälkeen ei taatusti ollut nälkä. Chef & sommelier ja olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi