Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Open kommentti lapsen takista sapettaa

Vierailija
02.12.2021 |

Opettaja oli tänään sanonut lapselleni, että pitäisi hankkia lämpimämpi toppatakki. On kuulemma ohuen näköinen näille pakkasille. Ihan on merkkivaate, joku thermolite sisus, mutta kahden isosisaruksen käyttämä, eikä ihan uuden näköinen, sellainen parka-tyylinen, eikä pullea untuvatakkimainen. Ei ole lapsi omien sanojensa mukaan palellut. Olisi laittanut ope suoraan vanhemmille viestiä, jos huolettaa vaatetuksen riittävyys, mitä sitä lapselle sanomaan!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilä kierrätetään vaatteet nuoremmille. Ihme materialisteja täällä. Maapallokin vielä pitäis pelastaa ja jokaselle uutta. Kai lapsi osaa ite sanoo onko kylmä.

Materialisteja? Kuinka niin? Ap:han täällä on ainut, joka oikein erikseen korosti, että merkkivaate kyseessä. Lapsi ei välttämättä uskalla sanoa, että on kylmä, jos äiti päivitellyt esim. rahanmenoa lapsen kuullen tai paasannut tuollaista maapallon pelastamissaarnaa. 

Vierailija
22/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aivan ok, että ope puhuu suoraan lapselle.

Ei se opelle kuulu, millainen takki lapsella on, jos siinä tarkenee. Ei tarvi möläytellä lapsellekaan. Voisihan sitä katsoa, millaiset vaatteet opella itsellään on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se opelle kuulu, millainen takki lapsella on, jos siinä tarkenee. Ei tarvi möläytellä lapsellekaan. Voisihan sitä katsoa, millaiset vaatteet opella itsellään on.

Suututko kaikesta muustakin huolenpidosta, jota opettaja osoittaa lasta kohtaan?

Vierailija
24/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilä kierrätetään vaatteet nuoremmille. Ihme materialisteja täällä. Maapallokin vielä pitäis pelastaa ja jokaselle uutta. Kai lapsi osaa ite sanoo onko kylmä.

Materialisteja? Kuinka niin? Ap:han täällä on ainut, joka oikein erikseen korosti, että merkkivaate kyseessä. Lapsi ei välttämättä uskalla sanoa, että on kylmä, jos äiti päivitellyt esim. rahanmenoa lapsen kuullen tai paasannut tuollaista maapallon pelastamissaarnaa. 

Ap taisi mainita tuon siksi että takki on parempi laatuinen ja perustelee sillä että voi käyttää usealla lapsella.

Vierailija
25/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoiletko vai oletko oikeasti noin herkkähipiäinen?

Vierailija
26/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaluokkalainen kyseessä. Oli aika hämmentyneenä. Ei hän osaa kyllä värittää juttujaan taka-ajatusten takia. Itse olen kyllä huomannut että ns. merkit kestää useamman kauden, housut harvemmin. Markettimerkit eivät valitettavasti kestä. Esim. Reimatec jne vs. S-kaupan House.

Olen työurani aikana kuullut jos jonkinmoista satuilua tarhaikäisistä aikuisiin. Jostain syystä aikuiset usein aliarvioivat lasten älykkyyttä. Aikamoisia koijareita ovat ja pärjäisivät oikeudessa paremmin kuin O. J. Simpsoninkin puolustusasianajajat. Kannattaa opetella suodattamaan lasten juttuja ja suhtautumaan asioihin kriittisesti. Kehitysvaihehan se satuilu on. Rakennetaan kuvaa maailmasta ja testataan missä rajat menee ja lapsi on kuitenkin vielä sen verran egosentrinen eikä impulssikontrollia ja inhibitiota vielä ole kehittynyt hyvin niin omat mielihalut ajaa monen asian edelle.

Vierailija
27/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap taisi mainita tuon siksi että takki on parempi laatuinen ja perustelee sillä että voi käyttää usealla lapsella.

Merkki ei ole laadun tae ja kyllä ne merkkitakkienkin lämmittävät ominaisuudet vähenevät pesujen ja käytön myötä. 

Vierailija
28/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suututko kaikesta muustakin huolenpidosta, jota opettaja osoittaa lasta kohtaan?

En suuttunut koskaan, kun lapseni oli pieni mistään huolenpidosta. Ärsyttää vaan hirveästi tässä, kun oletus on, että ope oli automaattisesti oikeassa ja äiti hölmö. Kai tuo ap. äiti itse tietää, onko takki hyvä vai ei.

Vierailija
29/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suuttunut koskaan, kun lapseni oli pieni mistään huolenpidosta. Ärsyttää vaan hirveästi tässä, kun oletus on, että ope oli automaattisesti oikeassa ja äiti hölmö. Kai tuo ap. äiti itse tietää, onko takki hyvä vai ei.

Valitettavasti kaikki äidit eivät osaa arvioida vaatteiden soveltuvuutta. Liian monta lasta olen nähnyt hytisemässä pihalla, kun ei ole kotona laitettu riittävästi vaatetta päälle. Osalla ei ole edes huolehdittu, että olisi ehjät vaatteet. "Kyllä se vielä kestää, kun ei pohja irti ole lähtenyt" on pahin, mitä on tullut vastaan. Tämä silloin, kun huomautin asiallisesti, että 4-vuotiaan kengässä oli reikä pohjassa.

t. ex-päiväkodintäti

Vierailija
30/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä väliä taas. Eikö tässä ole tärkeintä se, paleleeko sun lapsesi vai ei? Jos palelee, niin hanki lämpimämpi takki. Ihan sama, mikä merkki, onko jonkun jo käyttämä tai yritätkö pelastaa maailman vähentämällä talvitakkien kulutusta. Silläkään ei ole väliä, kuka tämän asian huomasi. Hanki takki sille lapselle, äläkä valita.

Vierailija
31/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kaikki äidit eivät osaa arvioida vaatteiden soveltuvuutta. Liian monta lasta olen nähnyt hytisemässä pihalla, kun ei ole kotona laitettu riittävästi vaatetta päälle. Osalla ei ole edes huolehdittu, että olisi ehjät vaatteet. "Kyllä se vielä kestää, kun ei pohja irti ole lähtenyt" on pahin, mitä on tullut vastaan. Tämä silloin, kun huomautin asiallisesti, että 4-vuotiaan kengässä oli reikä pohjassa.

t. ex-päiväkodintäti

Ymmärrän ja tiedän. Sain vain itse käsityksen, että tässä äiti oli ihan kartalla ja tajusi lapsensa tilanteen, joka oli hyvä.

Vierailija
32/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä väliä taas. Eikö tässä ole tärkeintä se, paleleeko sun lapsesi vai ei? Jos palelee, niin hanki lämpimämpi takki. Ihan sama, mikä merkki, onko jonkun jo käyttämä tai yritätkö pelastaa maailman vähentämällä talvitakkien kulutusta. Silläkään ei ole väliä, kuka tämän asian huomasi. Hanki takki sille lapselle, äläkä valita.

No en varmasti hanki, kun ei palele ja on itse ihan tyytyväinen takkiinsa. -ap

Vierailija
33/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ex-päiväkodintäti

No juurikin tämän takia on hyvä, että asiasta sanotaan. En minä välttämättä aina tiedä, millaisia varusteita päiväkodissa tarvitaan. Toki yritän varustaa lapsen jo valmiiksi hyvin, mutta jos jotain puuttuu, niin tietysti haluan että siitä minulle kerrotaan! Joku muu huolehtii lapsestani monta tuntia päivässä, niin pitäähän minun saada tietää, jos sinä aikana tulee esille, että jotain puuttuu tms. Sehän se vasta kamalaa olisi, jos ei sanottaisi vaikka sanottavaa olisi.

Vierailija
34/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maapalloa ei pelasteta sillä, että lapsella ei ole lämpimiä vaatteita. Johan tuo ap itsekin myönsi, että takki ei ole enää yhtä paksu kuin ennen joten se on myös kylmempi. Millainen ihminen säästää lapsen lämpimistä vaatteista?

Vierailija
35/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en varmasti hanki, kun ei palele ja on itse ihan tyytyväinen takkiinsa. -ap

Ekaluokkalainen on vähän väärän ikäinen arvioimaan, varsinkin kun äitinsä hermostuu pelkästään siitä, että joku epäilee takkia kylmäksi.

Vierailija
36/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tässä ole hölmö. Kaikki tahtovat, ettei lapsi palele. Ei kannata rakentaa draamaa sinne , missä sitä ei ole. Villatakki alle voi olla myös ratkaisu.

Vierailija
37/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiedän, kenestä Tuomas Kyrö on kirjoittanut tunnetun kirjasarjansa :D

Vierailija
38/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ap:een pakko ostaa lapselle uusi lämmin takki. Ei tarvitse olle ” merkkitakki”.

Vierailija
39/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta ei se ole sille nuorimmalle kivaa saada aina kulunutta päälle ja katsoa siskojen kulkevan uusissa vermeissä. Ihan oma kokemus,  Pitkän päälle tulee olo että on siskoja arvottomapi.

Vierailija
40/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alottajaahan ärsytti se ettei opettaja ottanut yhteyttä häneen vaan kertoi (ehkä koko luokan kuullen?) lapselle huolensa takin lämpimyydestä. Olen kyllä sitä mieltä että pitäisi olla yhteydessä suoraan kotiin jos haluaa vaatteista jotain mielipiteitä kertoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi