Open kommentti lapsen takista sapettaa
Opettaja oli tänään sanonut lapselleni, että pitäisi hankkia lämpimämpi toppatakki. On kuulemma ohuen näköinen näille pakkasille. Ihan on merkkivaate, joku thermolite sisus, mutta kahden isosisaruksen käyttämä, eikä ihan uuden näköinen, sellainen parka-tyylinen, eikä pullea untuvatakkimainen. Ei ole lapsi omien sanojensa mukaan palellut. Olisi laittanut ope suoraan vanhemmille viestiä, jos huolettaa vaatetuksen riittävyys, mitä sitä lapselle sanomaan!
Kommentit (50)
Ehkä lapsesi haluaisi uuden takin ja vähän väritti juttua.
On aivan ok, että ope puhuu suoraan lapselle.
Kiva käyttää toisten jämiä. Eikö ole varaa ostaa lapselle parempaa takkia?
Lapsi haluaa Roadmaniksi ja siksi vihjailee untuvatakin puutetta.
Monet lapset eivät halua pukea niitä lämpimimpiä vaatteitaan. Ehkä ope halusi kannustaa sään mukaiseen pukeutumiseen. Totta kai lapset ovat yksilöitä. Jotkut liikkuvat paljon ja pysyvät vähälläkin vaatetuksella lämpimänä.
Kyllähän sen takin lämpöominaisuudet huononee kun täytteet lässähtää. Itse ostaisin jo uuden takin tuossa vaiheessa.
Relaa vähän. Hyvää se ope varmaan tarkoitti, välitti sun lapsesta.
Ope on voinut kysyä, että eihän palele, kun takki näyttää vähän ohuelta, mikä on mielestäni ok ja kivaakin huolehtimista. ÄLÄ vaan tällaisesta ala opelle mitään viestejä laittamaan, siellä on vaan ohimennen juteltu ja kaikesta ei pidä loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Että ihan on merkkivaate.vau.
Ehkä ajatus on, että merkki lämmittää.
Kaikesta sitä ihmiset jaksaa mielensä pahoittaa :D
Itse opettajana olen tullut kysyneeksi , että löytyisikö kotoa paksumpaa takkia, jos ulos meneminen on ollut hyvin vastenmielistä ja lapsi valittaa jatkuvasti, että palelee kovasti ja takki näyttää omiin silmiin hyvin ohuelta tai varustus muuten puutteellista.
Tämä on mielestäni ihan perus huolenpitoa. Olen itsekin äiti ja en aina tiedä mitä takkeja omat lapset laittavat kouluun, kun silmä välttää. Ihan hyvä jos ope huomatessaan lapsen olevan kylmissään, vinkkaa laittamaan lämpimämpää vaatetta päälle.
Ekaluokkalainen kyseessä. Oli aika hämmentyneenä. Ei hän osaa kyllä värittää juttujaan taka-ajatusten takia. Itse olen kyllä huomannut että ns. merkit kestää useamman kauden, housut harvemmin. Markettimerkit eivät valitettavasti kestä. Esim. Reimatec jne vs. S-kaupan House.
Vierailija kirjoitti:
Ekaluokkalainen kyseessä. Oli aika hämmentyneenä. Ei hän osaa kyllä värittää juttujaan taka-ajatusten takia. Itse olen kyllä huomannut että ns. merkit kestää useamman kauden, housut harvemmin. Markettimerkit eivät valitettavasti kestä. Esim. Reimatec jne vs. S-kaupan House.
Reps. Melko sinisilmäinen mamma olet :D
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsesi erityislapsi, kun ei osaa värittää juttujaan. Keskivertolapsihan oppii sen taidon noin 3-4-vuotiaana.
Kyllä meilä kierrätetään vaatteet nuoremmille. Ihme materialisteja täällä. Maapallokin vielä pitäis pelastaa ja jokaselle uutta. Kai lapsi osaa ite sanoo onko kylmä.
Joskus opettajat vain juttelee ja se saattaa kuulijan mielessä kääntyä arvosteluksi. Parempi niin että ne huolehtii kuin että eivät välittäisi ollenkaan.