Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Open kommentti lapsen takista sapettaa

Vierailija
02.12.2021 |

Opettaja oli tänään sanonut lapselleni, että pitäisi hankkia lämpimämpi toppatakki. On kuulemma ohuen näköinen näille pakkasille. Ihan on merkkivaate, joku thermolite sisus, mutta kahden isosisaruksen käyttämä, eikä ihan uuden näköinen, sellainen parka-tyylinen, eikä pullea untuvatakkimainen. Ei ole lapsi omien sanojensa mukaan palellut. Olisi laittanut ope suoraan vanhemmille viestiä, jos huolettaa vaatetuksen riittävyys, mitä sitä lapselle sanomaan!

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus opettajat vain juttelee ja se saattaa kuulijan mielessä kääntyä arvosteluksi. Parempi niin että ne huolehtii kuin että eivät välittäisi ollenkaan.

Vierailija
2/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsesi haluaisi uuden takin ja vähän väritti juttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan ok, että ope puhuu suoraan lapselle.

Vierailija
4/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva käyttää toisten jämiä. Eikö ole varaa ostaa lapselle parempaa takkia?

Vierailija
5/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viesti opelle

Vierailija
6/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi haluaa Roadmaniksi ja siksi vihjailee untuvatakin puutetta.

Vierailija
7/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lapset eivät halua pukea niitä lämpimimpiä vaatteitaan. Ehkä ope halusi kannustaa sään mukaiseen pukeutumiseen. Totta kai lapset ovat yksilöitä. Jotkut liikkuvat paljon ja pysyvät vähälläkin vaatetuksella lämpimänä.

Vierailija
8/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan on merkkivaate.vau.

Vierailija
9/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen takin lämpöominaisuudet huononee kun täytteet lässähtää. Itse ostaisin jo uuden takin tuossa vaiheessa.

Vierailija
10/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa vähän. Hyvää se ope varmaan tarkoitti, välitti sun lapsesta.

Vierailija
11/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope on voinut kysyä, että eihän palele, kun takki näyttää vähän ohuelta, mikä on mielestäni ok ja kivaakin huolehtimista. ÄLÄ vaan tällaisesta ala opelle mitään viestejä laittamaan, siellä on vaan ohimennen juteltu ja kaikesta ei pidä loukkaantua. 

Vierailija
12/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ihan on merkkivaate.vau.

Ehkä ajatus on, että merkki lämmittää.

Vierailija
13/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä ihmiset jaksaa mielensä pahoittaa :D

Vierailija
14/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opettajana olen tullut kysyneeksi , että löytyisikö kotoa paksumpaa takkia, jos ulos meneminen on ollut hyvin vastenmielistä ja lapsi valittaa jatkuvasti, että palelee kovasti ja takki näyttää omiin silmiin hyvin ohuelta tai varustus muuten puutteellista.

Tämä on mielestäni ihan perus huolenpitoa. Olen itsekin äiti ja en aina tiedä mitä takkeja omat lapset laittavat kouluun, kun silmä välttää. Ihan hyvä jos ope huomatessaan lapsen olevan kylmissään, vinkkaa laittamaan lämpimämpää vaatetta päälle.

Vierailija
15/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen kyseessä. Oli aika hämmentyneenä. Ei hän osaa kyllä värittää juttujaan taka-ajatusten takia. Itse olen kyllä huomannut että ns. merkit kestää useamman kauden, housut harvemmin. Markettimerkit eivät valitettavasti kestä. Esim. Reimatec jne vs. S-kaupan House.

Vierailija
16/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 oli ap

Vierailija
17/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta se takki.

Vierailija
18/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaluokkalainen kyseessä. Oli aika hämmentyneenä. Ei hän osaa kyllä värittää juttujaan taka-ajatusten takia. Itse olen kyllä huomannut että ns. merkit kestää useamman kauden, housut harvemmin. Markettimerkit eivät valitettavasti kestä. Esim. Reimatec jne vs. S-kaupan House.

Reps. Melko sinisilmäinen mamma olet :D

Vierailija
19/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsesi erityislapsi, kun ei osaa värittää juttujaan. Keskivertolapsihan oppii sen taidon noin 3-4-vuotiaana. 

Vierailija
20/50 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilä kierrätetään vaatteet nuoremmille. Ihme materialisteja täällä. Maapallokin vielä pitäis pelastaa ja jokaselle uutta. Kai lapsi osaa ite sanoo onko kylmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä