Oman äidin ja sisarusten erikoinen käytös
Mitä ajattelisit tällaisesta:
Laitoin perheeni ryhmään whatsappissa että kävin mieheni kanssa katsomassa taloa ja jätitte siitä tarjouksen, joka ratkeaa samana päivänä viimeistään klo 18.
Yksi siskoistani ilahtui ja toivotti kovasti onnea. Äitini, toinen siskoni ja veljeni eivät kommentoineet asiaa mitenkään. Sen sijaan he vaihtoivat viestejä toistensa kanssa muista aiheista.
Loukkaannuin ja päätin etten heille enää avaudu aiheesta. Erityisesti ihmettelen ettei edes äitini ole millään tavalla kiinnostunut. Miehen vanhemmat taas, ovat laittaneet erikseen minulle onnitteluja uudesta talosta ja jännäsivät meneekö meidän tarjous läpi.
Toinen sisko tietää, että tarjouksemme hyväksyttiin ja muutamme toiselle paikkakunnalle lasten kanssa jo tässä kuussa.
Miten sinä olisit reagoinut, jos omat "läheisesi" olisivat käyttäytyneet näin?
Kommentit (22)
En mä olisi kertonut ennen kuin on ostettu oikeasti
Ja olisin jutellut aidin kanssa ihan puhelimessa tai irl
Kettuako muille ilmoittelet, kasva aikuiseksi.
Meillä on ollut perheessä tapana puhua kivoista asioista. Se on suurimmassa osassa perheitä ihan normaalia nykyään.
En todellakaan puhu aiheesta heille ja jos joskus kysyvät, voin kertoa missä asumme.
Ap
Siis muutatte melkein samantien? Onko se tuliterä talo vai miten tuollaisen päätöksen menitte tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Siis muutatte melkein samantien? Onko se tuliterä talo vai miten tuollaisen päätöksen menitte tekemään?
Kuinka kauvan sä mähkisit yhtä muuttoa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, miksi ei? Kaikki asiat kunnossa ja kaupantekoaika varattu. Talo on melkein tyhjä jo.
Ap
En minä ainakaan onnittele ennen kuin talokaupat on allekirjoitettu, lapsi syntynyt tai työsopimus kirjoitettu. Tuo huonoa onnea.
Enkä myöskään osaa oikein reagoida tuollaisiin ehkä saadaan, vähän hain töitä, olen raskaana ilmoituksiin viestitellen.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan onnittele ennen kuin talokaupat on allekirjoitettu, lapsi syntynyt tai työsopimus kirjoitettu. Tuo huonoa onnea.
Enkä myöskään osaa oikein reagoida tuollaisiin ehkä saadaan, vähän hain töitä, olen raskaana ilmoituksiin viestitellen.
😂
Ap
Ompa kurjaa käytöstä. Olen pahoillani, että he käyttäytyvät noin kurjasti.
Onnea uudesta kodista!
No outoa. Jos ne ajattelee että se on epävarmaa vielä eikä halua puuttua siihen ennenaikaisesti mitenkään.
En olisi reagoinut mitenkään, enkä edes odottanut sitä. Meillä kaikilla on oma kiireinen elämä elättävänä, ettei jonkun talo tai auto tarjoukset kiinnosta.
Jonkun uusi koti huomioidaan vasta, kun tulee kutsu uuteen kotiin.
Älä nyt viitsi. Ollet jäänyt lapsen rooliin. Iloitse ryhmässä uudesta talosta
Ihmiset nyt ei reagoi tarjouksiin ja olette melko harvinainen asunnon ostaja, kun kävitte katsomassa asuntoa ja samana iltana klo 18.00 teette ostotarjouksen ja olette jo muuttamassa.
Eiköhän 90% ihmisistä joudu miettimään vanhan asunnon myyntiä tai mahdollista asuntolainaa ja ehkä siksi suvulle ei asia ollut niin ajankohtainen ja hetkinen, että asuntoa vaihdetaan muutamassa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauvan sä mähkisit yhtä muuttoa?
Joulukuussa en muuttaisi, ensin pitäisi talossa tehdä pintaremppa - kyllä, jos siellä on vuosikin asuttu, niin pientä laitettavaa löytyy ainakin eteisestä. Olisi inhottavaa viettää joulua muuttolaatikoiden ja muutaman remonttia odottavan huoneen keskellä tietoisena siitä, että aikaisempi asunto pitää sekin siivota ennen luovutusta eteenpäin eli tapaninpäivän jälkeen lapset hoitoon ja siivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, miksi ei? Kaikki asiat kunnossa ja kaupantekoaika varattu. Talo on melkein tyhjä jo.
Ap
Melkein tyhjä jo? Kuka sen loppusiivoaa tai sitten et ole töissä, omakotitalon - tyhjänkin - kunnollinen siivous ei hoidu päivässä. Uudet huonekalut, verhot... no, jos haluaa muuttolaatikkojoulun, niin siitä vaan. Ihmeen kiire teillä on nykyisestä kämpästä lähteä, vaikka vuokraa joutuu maksamaan tammikuun loppuun.
Tässä se taas näkyy. Nykypäivän lapsellisuus. Kerrotaan suurena uutisena, että on tehty talosta tarjous ja loukkaannutaan kun ei kommentoida.
Järkyttyivät toden näköisesti teidän äkkinäisestä muutosta.
Taidat olla lapsuudenperheessäsi vielä kiinni tunnetasolla.
Kannattaa ihan soittaa ja puhua heille, kaikki ei elä kännykkä kädessä kellon ympäri.
"Aha,antaa olla sitten,puhukaa keskenänne,enkä ilmoittelisi mitään että hei me muutetaan!
Paitsi jos suvaitsevat kysyä.
Mun sisko on tommonen. Just kysyin yhtä asiaa viikko sitten....ei mitään vastausta.