Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaista teet lastesi kanssa, mitä omat vanhempasi eivät

Vierailija
03.03.2015 |

tehneet sinun kanssasi?

Mä luen iltasatuja, halailen, pelleilen ja lauleskelen lapsen kanssa pitkin päivää.

Mitään näistä omat vanhempani eivät tehneet meidän lasten kanssa. Olivat ns. "vanhan kansan ihmisiä". Aika jäykkiä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim tällä hetkellä kun on 12-vuotias, kuljetan harrastuksessa, käyn pelaamassa tennistä. Lomilla lähdetään yhdessä laskettelemaan, kylpylään, ulkomaan matkoille. Pelataan iltaisin lautapelejä ja korttia ja joskus pleikalla. Kyselen koealueen ennen kokeita. Kuljetan koulumatkat.

Vierailija
2/8 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus kävisi niin onnellisesti, että saisin lapsen/lapsia niin pelaisin heidän kanssaan erilaisia pelejä. Ulkona ja sisällä. Siis esim. jalkapalloa ja lautapelejä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 14:06"]

Esim tällä hetkellä kun on 12-vuotias, kuljetan harrastuksessa, käyn pelaamassa tennistä. Lomilla lähdetään yhdessä laskettelemaan, kylpylään, ulkomaan matkoille. Pelataan iltaisin lautapelejä ja korttia ja joskus pleikalla. Kyselen koealueen ennen kokeita. Kuljetan koulumatkat.

[/quote]

omilla vanhemmilla ei siis ollut aikaa, rahaa eikä oikein tahtoakaan näihin.

Vierailija
4/8 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on halittu ja hömpötetty pienenä vanhempien ja isovanhempien taholta. Varsinkin isoisäni olivat harvinaisempia "osallistuvia miehiä". Eli touuhusivat lastenlasten kanssa.

Ehkä isoin ero on että pidän tarkasti huolen etteivät lapseni kuule keskusteluja jotka eivät sovi lapsille. Kuten ihmissuhde kriisejä. Niitä (sala)kuuntelin paljon lapsena. 

Tutustutan lapsiani eläimiin ja opetan kuinka niiden kanssa ollaan. Allergian takia meillä ei ole kotona kuin kilpikonna, mutta haluan että lapset oppivat tykkäämään ja kunnioittamaan sekä käyttäytymään kaikkien eläinten kanssa. Itse vähän pelkäsin pienenä esim. koiria koska en ollut tutustunut niihin.

Vierailija
5/8 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellän asioita! Siis sellaisia mitä pitääkin. Ja koitan puhua kaikesta/ olla avoimempi

Vierailija
6/8 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vasta 2-vuotias lapsi, mutta hän on saanut minulta enemmän aikaa ja huomiota, kuin itse sain luultavasti n. 10 vuodessa. Saa myös paljon parempaa ja terveellisempää ruokaa ja kouluun mennessään tukea oppimiseen, jota en itse koskaan saanut.
Lisäksi hänellä on kaksi vanhempaa, kun taas oma isä ei osallistunut kasvatukseeni millään lailla.

Vierailija
7/8 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaan, käyn kirjastossa, vien ulos syömään, elokuviin.

Vierailija
8/8 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ISÄ lapsilleni. Minut on lapsena huostaanotettu vanhempien juopottelun takia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan