Asumistuki ja ylityölisät
Eli saan asumistukea noin 140e kuussa. Jäin työttömäksi, mutta nyt siis poikkeuksellisesti saan 430e viime kuun ylityölisiä tällä viikolla. En saanut vielä viime kuussa asumistukea, jolloin olen siis nuo lisät tienannut. Pitääköhän tällaisesta kertaluonteisesta ylityksestä ilmoittaa sinne? Tukihan ei tule tuosta miksikään muuttumaan, koska se lasketaan vuoksi. Mutta byrokratin mukaan vissiin pitää ilmoittaa?
Kommentit (2)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:02"]
Joo joka kuukausi kattotaan erikseen. Peritään kyl jossainvaihees jos et ilmoita. Ja kokemuksesta tiedän et koko summa lähtee tosta.
[/quote]
Ei se kyllä vaikuta mitenkään, koska asumistuki lasketaan joka kerta vuodeksi kerrallaan. Tuo tekee minulle laskennallisesti 35e lisää tuloa kuukaudessa, eikä näin ollen vaikuta asumistukeen lainkaan. Säännölliset tulot saavat nousta 400e kuussa ilman, että täytyy edes ilmoittaa Kelaan, ja minulla on kyse kertaluonteisesta tulosta. No, ilmoitan nyt kuitenkin mutta turhaa byrokratiaa se on. ap
Joo joka kuukausi kattotaan erikseen. Peritään kyl jossainvaihees jos et ilmoita. Ja kokemuksesta tiedän et koko summa lähtee tosta.